Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Vár rád a Kabaré

2011. október 6. 10:31
A Kabaré című musicalt tekintheti meg a közönség október 7-én (pénteken) este hét órakor a Veszprémi Petőfi Színházban.

A produkció a Székesfehérvári Vörösmarty Színház csereelőadásaként látható a teátrumban. A stáb Szűcs Gábor rendező vezetésével tegnap este médianapon mutatkozott be a sajtónak. A sikerdarab a székesfehérvári és a veszprémi színház együttműködésének köszönhetően csereelőadásként, bérletes produkcióként látható Veszprémben. A veszprémiek az Anna Karenina című musical-operával vendégeskednek Székesfehérváron.

Masteroff – Kander – Ebb musicaljében az 1930-as évek táján egy fiatal, lelkes, ám még kiforratlan írójelölt, Clifford Bradshaw Berlinbe érkezik, hogy megírja élete nagy regényét. Ebben az időben Berlin izgalmas és szexi, harisnyatartóban fogadja az idegeneket, táncol és pompázik, olcsón kapható gyönyörökkel csábít bárkit, aki az élvezeteket és a szabadságot keresi. A város ugyanakkor meglehetősen szegény, egész családok prostituálódnak, még a felsőbb osztályokból is. Berlin még nem is sejti, hogy a Ruhr-vidék gyárosai mekkora hatalmat adnak majd egy Ausztriából érkező festő, Adolf Hitler kezébe. Az életet átjárja a „dafke” nemtörődömség érzése, a kilátástalanságot elnyomja az alkoholos bódulat, a mámor, és a leplezetlen, fülledt testiség.

A Kabaré az a hely, ahol füstön át a csúnya megszépül, ahol a legvadabb fantáziák is valóra válnak, ahol az éjszakai én nyelvet ölt a nyárspolgárnak, és ahol nincs sok esély a happy end-re. Ebbe a zárt világba érkezik egy magányos, fiatal utazó, útitársa lesz a nagy manipulátor, a Konferanszié és maga a romlatlan bujaság, az örök nő, Sally Bowles...

– Megmutatjuk, milyen volt a szerelem, milyen volt az élet, milyen volt a Kabaré, amikor már annyira nem lehetett hinni semmiben, hogy az ember könnyedén elhitt bármit, ami egy percnyi örömöt adott, s mely perc, talán élete utolsó boldog pillanata volt – mondja Csikós Attila, az előadás dalszövegírója.

Az élő zenekar és a tánckar együttesen mozgalmas, színes előadást ígér, de a féktelen mulatozás mögött felsejlik már az eljövendő tragédia, a második világháború. Olyan színészek hangját és játékát élvezhetjük az estén, mint Ullmann Mónika, Buch Tibor, Csizmadia Gergely, Pusztaszeri Kornél vagy éppen Keller János.

„Öltözz, mert vár az éj. Az élet kabaré, igen, vár rád a Kabaré!”

Szikra Ágnes
Melczer Zsolt
további cikkek
Grace és Gloria: A szeretet mentőöve a halál árnyékában kultúra Grace és Gloria: A szeretet mentőöve a halál árnyékában Tom Ziegler amerikai drámaíró műve különös érzékenységgel beszél az elmúlásról, a gondoskodás szerepéről és arról, hogyan képes két idegen ember egymás lelki támaszává válni a legnehezebb pillanatokban. Az előadás Grace, az idős parasztasszony és Gloria, a New Yorkból hazatérő, nagy karriert befutott önkéntes szociális munkás kapcsolatát mutatja be – két élet találkozását, amelyet a halál közelsége tesz még élesebbé és még emberibbé. Az előadás bemutatója december 13-án lesz a Veszprémi Petőfi Színházban, a darabot Máté P. Gábor rendezte. ma 22:35 Jazz, ami felemel, de a bánatban is velünk marad, mégis, kétszer nem szól ugyanúgy Life&Style Jazz, ami felemel, de a bánatban is velünk marad, mégis, kétszer nem szól ugyanúgy Azt gondoljuk, hogy ismerjük a jazzt? A zenészek közti titkos összekacsintásokat, a füstös klubokat, a dallamokba rejtett érzelmeket? Aligha! Borbély Mihály, Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas jazz-zenész megtanított rá, hogy ez a műfaj valójában nem misztikum, hanem a legőszintébb emberi gesztusok zenévé formálása, ahol kétszer nem tudnak eljátszani ugyanúgy egy dalt sem, még a legnagyobb zenészek sem. ma 1:26 Az ima ötven árnyalata Life&Style Az ima ötven árnyalata A keresztény hit megélése sokféle formát ölthet. Alakítja a szakrális élmény, a személyes szocializáció és a habitus is. Az pedig nem meglepő, hogy mindez különböző kulturális jelenségekben is testet ölt. Miért lenne kivétel ez alól a zeneiség, amelyből az újkorban kinőtt egy olyan különleges irányzat, ami egy amerikai keresztény számára Isten dicsőítésének legmélyebb átélése, európai szemüvegen keresztül viszont fesztiválhangulatot idéző örömzene. A gospel nem Whoopi Goldberggel kezdődött, és nem állt meg a brooklyni afroamerikai gyülekezetek istentiszteleteinél. Sőt, előfordult már, hogy egy kisebb isteni csodának volt az aláfestő zenéje. ma 1:26

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.