Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Északnyugati funky

2011. július 29. 8:43
Svéd és angol csapat igyekezett az átázott közönséget megmozgatni tegnap este a Veszprém Arénában a VeszprémFest második napján.


A galéria megtekintéséhez kattintson a képre!

Tegnap este rendesen megtelt az Aréna a két funky csapat koncertjére, még a küzdőtéren is több százan várták a buli kezdetét. A svéd Nils Landgren Funk Unit nyitotta az estét, és igyekezett bemelegíteni a közönséget a több mint háromórás bulira. Nils Landgren a szokásos piros pozanjával vezényelte zenekarát, amely fiatal, tehetséges svéd muzsikusokból állt. A zene a feszes ritmusra és az instrumentális szólókra épült, és csak néha szólalt meg benne a vokál.

Sajnos beigazolódott a korábban bennem felmerülő kétely: a svéd group tökéletes zenei tudással, de túl sterilen, és nem éppen átütő erővel, valamint nem igazán vérbőn adta elő a funkyt. Ezen még az sem segített, hogy Magnum Coltrane Price basszusgitáros éppúgy mozgott, mint Flea, azaz Michael Balzary a Red Hot Chili Peppers-ből, és hogy persze megtörtént a hangulatot fokozó hangszercsere is (trombita – billentyű – alt szaxofon). A koncert akkor vált érdekessé, amikor Magnus Lindgren szaxofonról fuvolára váltott, és a svéd-török dobos végre más ritmust vert a bőrökön. Összességében a Nils Landgren Funk Unit hozta a kötelezőt, de semmi pluszt nem adott.

Az funkos acid dzsesszt játszó Incognito színpadra lépésével élettel telt meg az Aréna, a 11 fős banda sokkal naturálisabb, fantáziadúsabb, változatosabb muzsikát produkált, mint Landgrenék. Ehhez hozzájárult a kiváló dobos- és billentyűs-teljesítmény, a négy énekes dögös hangja, valamint a zenekarvezető gitáros, Jean Paul Maunick habitusa. A zenekar játszott saját számokat és feldolgozásokat is – megjegyzem, a Funk Unitból Magnum Coltrane Price bőgős és Jonas Wall szaxis előttem állva figyelte a „nagyok” produkcióját.

Természetesen két szám erejéig az Incognitónál is megtörtént a hangszercsere, Julian Crampton basszusgitáros billentyűzött, Pete Biggin dobos átvette a bőgőt, Matt Cooper billentyűs pedig olyan dobszólót produkált, hogy közben felaprította egyik dobverőjét. Nem véletlen, hogy a küzdőtéren beindult a közönség, és igazi bulihangulat uralkodott a csarnokban.

Én pedig azzal a tanulsággal tértem haza, hogy valódi feka énekesek és zenészek nélkül mit sem ér a funky – nem elég a tökéletes hangszeres tudás, annál több kell: sajátos és utánozhatatlan életérzés és könnyedség.
 

Galéria
Veszprém Fest Nils Landgren Funk Unit / Incognito
Szaksz Balázs
Kovács Bálint
további cikkek
Jazz, ami felemel, de a bánatban is velünk marad, mégis, kétszer nem szól ugyanúgy Life&Style Jazz, ami felemel, de a bánatban is velünk marad, mégis, kétszer nem szól ugyanúgy Azt gondoljuk, hogy ismerjük a jazzt? A zenészek közti titkos összekacsintásokat, a füstös klubokat, a dallamokba rejtett érzelmeket? Aligha! Borbély Mihály, Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas jazz-zenész megtanított rá, hogy ez a műfaj valójában nem misztikum, hanem a legőszintébb emberi gesztusok zenévé formálása, ahol kétszer nem tudnak eljátszani ugyanúgy egy dalt sem, még a legnagyobb zenészek sem. ma 1:26 Az ima ötven árnyalata Life&Style Az ima ötven árnyalata A keresztény hit megélése sokféle formát ölthet. Alakítja a szakrális élmény, a személyes szocializáció és a habitus is. Az pedig nem meglepő, hogy mindez különböző kulturális jelenségekben is testet ölt. Miért lenne kivétel ez alól a zeneiség, amelyből az újkorban kinőtt egy olyan különleges irányzat, ami egy amerikai keresztény számára Isten dicsőítésének legmélyebb átélése, európai szemüvegen keresztül viszont fesztiválhangulatot idéző örömzene. A gospel nem Whoopi Goldberggel kezdődött, és nem állt meg a brooklyni afroamerikai gyülekezetek istentiszteleteinél. Sőt, előfordult már, hogy egy kisebb isteni csodának volt az aláfestő zenéje. ma 1:26 A Kabóca Bábszínház készen áll rá, hogy európai szintű teátrummá váljon Life&Style A Kabóca Bábszínház készen áll rá, hogy európai szintű teátrummá váljon Markó-Valentyik Anna Junior Prima-díjas bábművész, színésznő, rendező, a Kabóca Bábszínház művésze, férje Markó Róbert író, dramaturg, rendező, s a Kabóca Bábszínház igazgatója. Most párosinterjút adtak lapunknak többek között arról, miként működnek a dinamikák a házaspár életében úgy, hogy közben egy intézményben dolgoznak. A Kabóca Bábszínházról, a teátrum terveiről, és arról is szó esett, miként sikerült a kultúrakedvelőkkel megértetni, hogy a báb műfaja nem csupán a gyermekeknek szól. tegnap 12:03

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.