Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Fürge ujjak a gitárhúrokon

2023. február 4. 0:01
Mindannyiunknak vannak emlékei arról, ahogy a tábortűz mellett ülve gitárszóra énekelünk – talán e közös élményünk miatt tekintünk olyan rajongással az egy szál gitárral színpadra álló előadókra, akik a letisztult, őszinte zenét képviselik.

Kevin Davy White egymás után három este is közönség elé állt a Papírkutyában. Nem kellett csitítgatni az éppen zajló beszélgetéseket, amikor belekezdett: a játéka magáért beszélt. Még a lassabb, blues-os hangzású dalok közben is vibrált a levegő az energiától, hát még amikor igazán a húrok közé csapott! 

A blues, a funk, a country és a rock stílusjegyei ötvöződtek előadásában, amikor néhány saját szerzeményét is bemutatta – nagyobb részben azonban feldolgozásokból állította össze a műsorát. Jól is tette: az ismert dalokhoz könnyen kapcsolódott a közönség, White megénekeltette a Papírkutya vendégeit, mi pedig jó vokalistaként egészítettük ki a főszólamot előadó énekest. 

Az angol nyelvtudás nemcsak a dalszövegeknél tett jó szolgálatot, White lelkesen sztorizgatott, kommunikált velünk, elmesélte saját szövegeinek háttértörténetét, és egy-egy magyar szót is megtanult az est végére.

A koncertet a csúcson fejezte be: az utolsó, lendületes, pörgős számokra még azoknak is járni kezdett a kezük-lábuk, akik az egész fellépésről mit sem sejtve ültek be a Papírkutyába. White olyan sebességgel nyúzta a gitárhúrokat, hogy beleszédültem, ahogy követni próbáltam az ujjai mozgását – néha kilépett a mikrofon mögül, hogy igazán kiereszthesse a hangját, és ilyenkor beleborzongtunk az egész teret kitöltő szólamokba. 

Kevin Davy White végig magas energiaszinten  mozgott, aztán amikor letette a lantot gitárt, egyszeriben átváltozott egy hétköznapi, nyitott, könnyen megközelíthető fickóvá, aki lelkesen beszélgetett az érdeklődőkkel, mintha maga is csak épp arra járt volna, hogy beugorjon egy koncertre a pubba.

Schöngrundtner Tamás
Domján Attila
további cikkek
Jazz, ami felemel, de a bánatban is velünk marad, mégis, kétszer nem szól ugyanúgy Life&Style Jazz, ami felemel, de a bánatban is velünk marad, mégis, kétszer nem szól ugyanúgy Azt gondoljuk, hogy ismerjük a jazzt? A zenészek közti titkos összekacsintásokat, a füstös klubokat, a dallamokba rejtett érzelmeket? Aligha! Borbély Mihály, Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas jazz-zenész megtanított rá, hogy ez a műfaj valójában nem misztikum, hanem a legőszintébb emberi gesztusok zenévé formálása, ahol kétszer nem tudnak eljátszani ugyanúgy egy dalt sem, még a legnagyobb zenészek sem. 2025. december 12. 1:26 Az ima ötven árnyalata Life&Style Az ima ötven árnyalata A keresztény hit megélése sokféle formát ölthet. Alakítja a szakrális élmény, a személyes szocializáció és a habitus is. Az pedig nem meglepő, hogy mindez különböző kulturális jelenségekben is testet ölt. Miért lenne kivétel ez alól a zeneiség, amelyből az újkorban kinőtt egy olyan különleges irányzat, ami egy amerikai keresztény számára Isten dicsőítésének legmélyebb átélése, európai szemüvegen keresztül viszont fesztiválhangulatot idéző örömzene. A gospel nem Whoopi Goldberggel kezdődött, és nem állt meg a brooklyni afroamerikai gyülekezetek istentiszteleteinél. Sőt, előfordult már, hogy egy kisebb isteni csodának volt az aláfestő zenéje. 2025. december 12. 1:26 „Mindegyik vállalkozásom gyerekkori élményekből fakad” Life&Style „Mindegyik vállalkozásom gyerekkori élményekből fakad” Mészáros Zoltán a VeszprémFest, a Rozé, Rizling és Jazz Napok, valamint a Balaton Wine & Gourmet fesztiválok alapítója, a veszprémi Oliva Hotel és Étterem tulajdonosa, a Snétberger Zenei Tehetség Központ társalapítója. 2025. december 11. 11:51

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.