Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Polgármesteri helyzetjelentés a veszprémi utakról

2021. március 13. 4:00
A napokban megnyitották az autósok számára azt a kétszer egysávos terelőutat, amit az Almádi felől érkezők és a Balaton irányába közlekedők tudnak használni, amíg tart a 8-as út elkerülőjének építése. Most hétvégén pedig a Pápai út lesz lezárva, szintén felújítási munkák miatt. Korábbi interjúnkban a polgármester részletesen bemutatta a városban zajló útfejlesztéseket, ezeket foglaljuk most össze határidőkkel és tervezett ütemezéssel.

Kevés olyan városi adottságot lehet kiemelni, amely jobban befolyásolná a hétköznapi közérzetet, mint az úthálózat rendszere és állapota. Ráadásul városüzemeltetés szempontjából az utak fejlesztése és karbantartása egyszerre jelenik meg az önkormányzat feladatai közt.

Nem véletlen tehát, hogy olvasóink is erről kérdezték legtöbbet Porga Gyula polgármestert. Cikkünkben összefoglaljuk a polgármester válaszait a felmerülő problémákra és részletesen kitérünk a térség jelenleg zajló legnagyobb útfejlesztési projektjére, a 8-as út elkerülőjének építésére.

 

A futóművek rémálma, a csatornafedél

Ismerős érzés mindenkinek, aki rendszeresen közlekedik autóval, hogy az egyébként egyenes útfelületen a csatornafedelek sokszor több centiméterrel eltérnek a burkolat szintjétől. Habár az újonnan átadott szakaszok mindegyikén síkban vannak a csatornafedelek, az évek alatt ezeknek az állapota leromlik.

A város ezért évente 100 millió forintot költ a meglévő útburkolatok javítására, ezeket elsősorban a nagyobb forgalmú szakaszokon végzik rendszeresen,

mondta el Porga Gyula a felmerülő problémával kapcsolatban.

A városon kívüli útszakaszok javításáért a Magyar Közút a felelős, a társaság munkatársai március 15. után kezdenek neki a téli hónapokban a fagyás miatt kialakult repedések és kátyuk kijavításához. Erre egyébként csak tartósan 0 Celsius fok felett van lehetőség. Ugyanekkor végzik az utak festését, a szemetek összegyűjtését is. A munkák szervezése itt is aszerint történik, hogy mely utak a legforgalamasabbak, ezek prioritást élveznek a javítások során.

A 8-as elkerülő gigaberuházása

A Veszprém keleti és déli határában zajló gigaberuházás a NIF Zrt. (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.) hatáskörébe tartozik, az állam megbízásából ők kezelik a projektet, ami Veszprém átmenő forgalmát fogja a jövőben érezhető mértékben lecsökkenteni.

A közel 8 km-es útnak az építése két ütemben valósul meg.

Az első ütemben a Budapest úti szakaszt és csomópontot építik meg, második ütemben pedig az Almádi úti és Füredi úti csomópontok munkálatai zajlanak.

Utóbbi esetében – azaz a déli szakaszon az Almádi úti és Füredi úti kereszteződéseknél – szintén két ütemben épülnek meg a felüljárók. Mivel ez a szakasz főleg a nyári időszakban a Balaton felé közlekedők miatt amúgy is jelentősen túlterhelt, a munkát úgy ütemezték, hogy nyáron a két csomópont ne legyen lezárva a munkálatok miatt.

Porga Gyula elmondása szerint

a munkák a tervezett ütemben zajlanak, jelen állás szerint idén júniusig átadják a forgalomnak az Almádi úti csomópontot, ekkor azonban még nem állnak neki a Füredi úti építkezésnek, azt a csomópontot csak idén ősztől fogják lezárni.

Így a nyári csúcsforgalomban az autósok már használhatják az új Almádi csomópontot, míg Füred felé az eddig megszokott módon közlekedhetnek majd a nyári hónapokban.

A teljes építkezés várhatóan 2022 végére fejeződik be, amikor is a városból akár a Balaton felé, akár Budapest irányába közlekedők már nem fognak találkozni a Veszprémet elkerülő forgalommal.

Zajvédőfal az új 8-as mellett

Az elkerülő tervezése már évekkel ezelőtt elkezdődött, az útszakasz közelében élők pedig folyamatosan érdeklődnek az önkormányzatnál a zajvédőfal megépítéséről, mondta Porga Gyula.

Egy ilyen beruházásnál pontos zajméréseket végeznek annak érdekében, hogy a kivitelező olyan megoldást építsen ki, ami csökkenti a forgalom által keltett zajhatásokat. Ennek érdekében a város többször nyomatékosította a NIF Zrt-nél, hogy a közelben élők komfortérzetén nem eshet csorba az új 8-as elkerülő megépítése után sem, mondta a polgármester.

Porga Gyula tájékoztatása szerint a teljes nyomvonalon – ahol lakóházak mellett halad el – megépítik a zajvédő falat, ezen kívül gondoskodnak zöld növényzet telepítéséről is, amely az esztétikum mellett további védelemmel szolgál a szállópor ellen is.

8-as és 82-es összekötése, ami felszabadítja az Aréna zsákparkolóját

Már mindenki találkozott azzal a bosszantó jelenséggel, amikor a Veszprém Aréna parkolójából egy mérkőzés, vagy koncert után csak araszolva lehetett kijutni autóval. Ennek az az egyszerű oka, hogy a sportkomplexum mellett egy zsákparkoló van, amit ugyanazon a nyomvonalon lehet megközelíteni, mint ami a kivezető utat is jelenti.

A hamarosan megnyíló uszoda pedig még nagyobb forgalmat fog generálni ezen a területen.

Ezek együttesen indokolták azt, hogy a két épület mögötti területen megépítsék a 8-as és 82-es főutak összekötését, ami a parkolókból való ki- és bejutást is megkönnyíti.

Ezt a fejlesztést szintén a NIF Zrt. bonyolítja állami forrásból.

Az út nyomvonala már ki van jelölve, várhatóan idén év végén elindul a kivitelezés is és 2022 végére, legkésőbb 2023 elejére elkészül az az út,

ami egyrészről megkönnyíti a közlekedést az aréna és az uszoda felé, de ha valaki a Balaton felől utazik Győr irányába, ő is el tudja majd kerülni a várost ezen a szakaszon.

 

Porga Gyula polgármesterrel készült teljes interjú itt érhető el. Továbbra is várjuk olvasóink kérdéseit a várost érintő témákban a kerdes@vehir.hu címre, amelyeket terveink szerint a következő alkalommal szintén felteszünk a polgármesternek.

 

Hajas Bálint
Domján Attila
további cikkek

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.