Önmagában ez a tény is sokat elmond az íróról, Molnár Ferencről, akinek Liliom című színdarabjáról van szó, amely a szerző zátonyra futott első házasságának lenyomata. Manapság általában A Pál utcai fiúk című regényéhez kötjük, s itt érdemes megjegyeznem, hogy a regény színpadi adaptációja óriási sikerrel megy a Veszprémi Pannon Várszínházban. Milyen különös, hogy elsősorban a drámáiról híres Molnárnak a regényéből készült színpadi adaptáció fut ma a legnagyobbat.
A Pannon Várszínház közeleg a 300. A Pál utcai fiúk előadáshoz, a jubileum a Veszprém Arénában lesz. Jegyet itt vásárolhat a különleges jubileumi előadásra.
Manapság is rendkívül nagy népszerűségnek örvend az író, de nála hatványozottan igaz a tény, hogy életében még nagyobb sztár volt. Persze munkássága mellett agresszív viselkedése is közszájon forgott, ismeretes volt, hogy a nőket, feleségeit rendszeresen bántalmazta.
Amikor az általános iskolában kötelező volt elolvasni A Pál utcai fiúkat, inkább teherként éltem meg. Őszintén szólva a poros jelleg, amit akkor nem tudtam megfogalmazni, a grund, a gitt, az ijesztő tüdőgyulladás mind félelmetesnek, és egyáltalán: fiús dolognak tűnt, ami egy tizenéves kislánynak nem feltétlenül csinált kedvet Molnárhoz, és önmagában az olvasáshoz.
Emlékszem, amikor a magyartanárunk később elmesélte, mekkora sztár volt Molnár Ferenc a maga korában, egyszerűen nem tudtam elképzelni se. Pedig igaz.
Műveit világszerte előadták, ötvenedik születésnapját a New York-i Broadwayn ünnepelték, az Egyesült Államok akkori elnöke, Calvin Coolidge pedig személyesen fogadta őt a Fehér Házban.
És hogy miért utasította vissza Puccinit? A Liliom operaváltozatát szerette volna elkészíteni, hosszas levelezés után azonban az író nemet mondott, az akkori közbeszéd szerint azért, mert tartott attól, hogy az utókor majd Puccini nevéhez köti a Liliomot. Persze pletykák akkoriban is voltak, rossz nyelvek szerint bosszúból nem adta meg Molnár a jogokat, mert első feleségével, Vészi Margittal viszonya volt Puccininak. Margit egyébként Ady Endrének a szívébe is belopta magát, köztudott volt, hogy Ady és Molnár nem kedvelték egymást.
S bár utóbb mégis megzenésítették, a Richard Rogers–Oscar Hammerstein amerikai rendezőpáros 1945-ben készített belőle musicalt. A Carousel című Broadway-sikerdarab betétdalait még ma is éneklik a tengerentúlon, ahol Molnár színpadi szerzőként is befutott.
És, hogy a legendás szerző nemcsak a színház- és irodalomkedvelők körében van jelen, arról a focidrukkerek által imádott Liverpool-himnusz is tanúskodik, hiszen a You’ll Never Walk Alone című dal is Molnár egyik feldolgozásából származik.

