Az ünnepségen elsőként Abonyi János, az egyetem rektora köszöntötte a jelenlévőket. Beszédében arra hívta fel a figyelmet, hogy a Pannon Egyetem közös küldetésként tekint a jövőre: arra, hogy mindenki önmaga legjobb verzióját hozza ki magából, és ezzel együtt az intézményből is a legtöbbet. Rámutatott, hogy a gazdasági ingadozások, a gyors technológiai változások és a kiszámíthatatlan világ kihívásai mellett komoly gondot jelent az értékek hiánya és a közösségek gyengülése, amelyek sokszor tehetetlenséget szülnek.
Szerinte erőre, szeretetre és józanságra van szükség, és e belső erő fejlesztését tekinti az egyetem elsődleges feladatának. Hozzátette, jogos cél, hogy a Pannon Egyetem Magyarország tíz legjobb felsőoktatási intézménye közé tartozzon, de az igazi küldetés az, hogy tudást adjanak át és jellemet formáljanak.
Kiemelte, hogy a kreatív gondolkodás, a digitális műveltség, az ellenálló képesség, az önismeret és a csapatban való együttműködés mind olyan készségek, amelyek birtokában a hallgatók kiemelkedő karriert építhetnek. A rektor az egyetem nevében öt vállalást tett: a hallgatók személyes támogatására, gyakorlati helyek biztosítására minden képzésben, a digitális világ felelős használatának elsajátítására, a sportot és a mentális egészséget is támogató közösség biztosítására, valamint a külföldi tanulmányutak lehetőségének megteremtésére. Zárásként arra kérte az újonnan érkezőket, hogy legyenek nyitottak, vállalkozó szelleműek, vegyenek részt az egyetemi közösség életében, és a diploma megszerzése után se fordítsanak hátat az intézménynek.
A rektori köszöntőt követően Bodnár Éva, a Humántudományi Kar dékánja szólt az ünneplő közösséghez. Hangsúlyozta, hogy az egyetem nem csupán a tanulásról szól, hanem a közösségek erejéről is. A tudás valóban érték, de igazán akkor teljes, ha közösségben nyer értelmet. A dékán felhívta a figyelmet a jövő kihívásaira, köztük a mesterséges intelligencia térnyerésére. Mint mondta, bár a technológia hasznos, az emberi szempontok érvényesítése nélkülözhetetlen. Éppen ezért a humántudományok kiemelt fontossággal bírnak, hiszen emberközpontú gondolkodást közvetítenek.
Kiemelte: a fejlődés nem csupán „okos”, hanem emberi is kell legyen. Az elsőéveseket arra bátorította, hogy ne csak saját karukban gondolkodjanak, hanem nyissanak a többi kar felé is, hiszen szövetségben, együttműködésben lehet felfedezni a tudomány valódi varázsát. A hallgatóknak sikerekben és élményekben gazdag tanévet kívánt.
A tanévnyitón felszólalt Süle Zoltán, a Műszaki Informatikai Kar dékánja is, aki arra emlékeztette a hallgatókat, hogy az egyetemi évek mindig különleges időszakot jelentenek, hiszen lehetőséget adnak annak felfedezésére, mi az, ami igazán érdekli őket, és ami egész életükre meghatározó lehet. Hangsúlyozta a kettős látásmód fontosságát: a tanulás egyszerre egyéni fejlődési lehetőség és eszköz a világ formálására. Külön kitért arra, hogy az informatika területén hatalmas lehetőségek rejlenek, hiszen az adatelemzés és a mesterséges intelligencia iránt egyre nagyobb igény mutatkozik, így a jövő szakembereire nagy szükség lesz. A dékán biztosította a hallgatókat, hogy ezen az úton a Pannon Egyetem stabil alapokra építkezve támogatja őket, miközben arra biztatta a fiatalokat, hogy legyenek kreatívak és teljesedjenek ki.
Az ünnepség során több elismerést is átadtak. Porga Gyula polgármester és Abonyi János adta át a Volkra Ottó-díjat, méghozzá Szauer Istvánnak, a Veszprémi Tankerületi Központ igazgatójának.
A Tankerületi Központ megalakulása óta kiemelt figyelmet fordít a Pannon Egyetem és a Veszprémi Tankerületi Központ közötti partneri kapcsolat megerősítésére. Partnereivel való sikeres együttműködésének záloga az értékteremtést támogató hozzáállás. Az oktatás iránti elhivatottsága, a kitűzött célok megvalósulásáért végzett tevékenysége kiemelkedő. Vezetői tevékenységét stratégiai szemlélet jellemzi. A változásokat követve, a célokat szem előtt tartva törekszik arra, hogy az oktatási rendszer egymásra épülő, egymáshoz kapcsolódó szintjei
között együttműködést teremtsen. Szauer István a Lovassy László Gimnáziumban érettségizett, majd a pécsi Janus Pannonius Tudományegyetem Tanárképző Karán szerzett biológia-technika szakos tanári diplomát.
Ezt követően 1989-ben a szegedi József Attila Tudományegyetemen vehette kézhez biológia szakos egyetemi diplomáját. Pedagógus pályáját 1982-ben kezdte a veszprémi Kossuth Lajos Általános Iskolában. 1986-tól a Hriszto Botev Általános Iskola tanára, melynek 1998-2007 között igazgatója volt. 2007-től a veszprémi önkormányzat Oktatási és Sport Irodájának vezetője lett, majd amikor 2013-ban az iskolák állami fenntartásba kerültek, szakmai felkészültségének köszönhetően eredményesen pályázott a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Veszprémi Tankerületének vezetői beosztására. Az állami intézményfenntartás átszervezését követően 2017 januárjától a Veszprémi Tankerületi Központ igazgatójaként látja el a 4 járás - Balatonalmádi, Várpalota, Veszprém és Zirc - illetékességi területén működő 45 intézmény vezetésével összefüggő szakmai és gazdasági feladatokat. Munkája iránti elkötelezettsége arra ösztönözte, hogy folyamatosan képezze magát. A Budapesti Műszaki Egyetemen az elsők között szerzett közoktatás vezetői végzettséget. Széleskörű ismereteit, tapasztalatait a pedagógusoknak közvetlenül is igyekezett továbbadni. Közel 10 évig a Pannon Egyetem Modern Filológia és Társadalomtudományi Kar Tanárképző Központjának oktatójaként, majd ezt követően a Veszprémi Érseki és Hittudományi Főiskolán vezetett közoktatásvezetői képzést.
Az ünnepélyen díjat kapott még többek között a Humántudományi Karról Szentgyörgyi Szilárd, Elekes Gergő és Horváth Virág. Végül az első éves hallgatók fogadalomtételére is sor került, ezt követően egyetemi polgárrá fogadták őket.





