A nyári időszámításnak köszönhetően évente 6 milliárd forintot spórol az ország. Egy év alatt körülbelül 120 GWh-val kevesebb energia fogy, ez a mennyiség lényegében egy kisebb város éves fogyasztásának felel meg. Az egész Európában egységesen alkalmazott módszer azon alapul, hogy március 21-e és szeptember 21-e (azaz a tavaszi és őszi napéjegyenlőség) között a nappalok hosszabbak, mint az éjszakák. Ha a lakosság szokásos ébrenléti ideje - a reggel 7 és este 10 óra közötti időszak - egybeesik a természetes nappali világosság idejével, kevesebbet kell a lámpákat használni.
Az óraátállítás a közösségi közlekedés több szolgáltatóját is érinti. A MÁV-nál a menetrendet ugyan nem kell módosítani, de négy nemzetközi és egy belföldi vonat a határállomáson, illetve a kiinduló állomáson várja be a téli időszámítás szerinti időt. A Bécs-Budapest-Bukarest-Budapest-Bécs útvonalon közlekedő Dacia EuroNight mindkét járatát Magyarországon éri az időszámítás váltás. A vonatok Lőkösházán várják be a téli időszámítás szerinti indulási idejüket, körülbelül egy órát várakoznak. A Beograd nemzetközi gyorsvonat Belgrád és Budapest felől érkező járatai Kelebián várakoznak a téli időszámítás szerinti indulási időre. A belföldi járatok közül csak egy vonatot érint az átállás, a Somoskőújfalu - Hatvan vasútvonalon közlekedő személyvonat Somoskőújfalu állomásról már a téli időszámítás szerint indul.
A Malévnál egyetlen járatot sem érint a téli időszámításra való átállás, de a nemzeti légitársaság ezen a napon vezeti be téli menetrendjét.