Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Tudatos vásárlás, tudatos fogyasztóvédelem

2010. október 12. 6:05
A Csalán Egyesület a TÁMOP pályázat keretében sikeres tájékoztató kampányt folytatott a tudatos vásárlásról az elmúlt 15 hónapban.

„Mert mindenki fogyasztó” szlogennel hirdette meg 2009. július 1-vel induló, tudatos vásárlást, fogyasztást népszerűsítő programját a Csalán Egyesület. Kiss Renáta, a projekt vezetője szerint az elmúlt 15 hónapban megtartott előadások, megjelent kiadványok, bemutatott reklámok, személyes és internetes konzultációk egyaránt azt szolgálták, hogy tudatosabban vásároljunk, illetve a vásárlás folyamán felmerülő problémákat hatékonyabban és egyben zökkenőmentesebben tudjuk megoldani.

A TÁMOP pályázaton elnyert 46 709 367 forintot a fogyasztóvédelmi szervezetek megerősítésére, a fogyasztóvédelmi problémák felmérésére és a tudatos vásárlási szokások megerősítésére fordították.

A fogyasztóvédelmi szervezetek megerősítése témakörben a Csalán Egyesület konzultációs fórumokat szervezett hatóságoknak, jegyzőknek, civileknek egyaránt. Tizenkilenc személyes, százötvenkettő elektronikus tanácsadást végzett. Fogyasztóvédelmi képzéseket folytatott le személyesen, illetve internetes felületen. Tizenegy órát tartott több száz középiskolásnak. Húsz órás akkreditált felnőttképzési tanfolyamot indított, melyen harmincnyolcan vettek részt, közülük harmincnégyen sikeres vizsgát tettek.

A fogyasztóvédelmi problémák felmérése témakörében nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy felmérjék a lakosság vásárlási szokásait. Ezért részt vettek számtalan falunapon, a megye fesztiváljain, Veszprémben az Ökovásáron, a Karácsonyi vásáron és az Egészségnapon. Emellett a képzések, a szakmai, a civil találkozók és az internetes fórum visszajelzéseit egyaránt felhasználták a problémák felmérése során.

A tudatos vásárlási szokások megerősítésére a lakosság, a civil szféra részére tartott tájékoztatókon próbálták tudatosítani a hatékony vásárlás, a problémamegoldás lehetőségeit, eszközeit. Ennek a népszerűsítésében felhasználták a helyi médiumokat, saját honlapjukat, PR-cikkeket készítettek, játékos vetélkedőket szerveztek. Több ingyenes kiadványt szerkesztettek, hogy a vásárlók segítségére legyenek. Három harminc másodperces reklámspotukat a Veszprém Tv-ben, illetve a Csalán honlapján (www.csalan.hu) mutatták be, rádiós reklámjaikat pedig a Klubrádióban.

Pethő Imre
további cikkek
Navracsics Tibor: az önkormányzati rendszer módosításáról kezd konzultációt januárban a kormány közélet Navracsics Tibor: az önkormányzati rendszer módosításáról kezd konzultációt januárban a kormány Az önkormányzati rendszer módosításáról kezd konzultációt januárban a kormány - jelentette be a közigazgatási és területfejlesztési miniszter szombaton a Facebook-oldalán közzétett videóban. tegnap 23:56 Kreml: Moszkva és Washington megállapodott a tárgyalások folytatásában közélet Kreml: Moszkva és Washington megállapodott a tárgyalások folytatásában A Kreml és a Fehér Ház megállapodott az ukrajnai rendezési tárgyalások folytatásáról – jelentette be Dmitrij Peszkov, az orosz elnök sajtótitkára újságírók előtt pénteken Moszkvában. 2025. december 26. 19:18 A betlehemi csillag lehet, hogy nem is egy csillag volt karácsony A betlehemi csillag lehet, hogy nem is egy csillag volt Vajon mi ragyoghatott Júdea egén abban az időben, amikor a történelem kereke új irányt vett? Máté evangéliuma szerint egy fényes csillag vezette a napkeleti bölcseket ahhoz a bizonyos betlehemi jászolhoz, a modern kori tudománynak viszont több reális válasza is van arra, hogy ez milyen csillagászati jelenségnek felelhetett meg. Ahhoz viszont, hogy megértsük a „csillag” természetét, nem elég a távcsöveinket az ég felé fordítanunk, bele kell helyezkednünk az ókori megfigyelő gondolkodásmódjába is. tegnap 0:23

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.