A kampány célja, hogy 2010-ben a résztvevők tíz százalékkal csökkentsék az általuk kibocsátott szén-dioxid mennyiségét. Ezzel az elérhető mértékkel nemcsak egyénileg spórolhatunk meg energiát és pénzt: a szakemberek egyetértenek abban, hogy évente ekkora karbonkibocsátás-csökkentéssel elkerülhető egy esetleges klímakatasztrófa.
A 10:10 kampányban magánszemélyek, családok, vállalatok, iskolák és egyéb szervezetek is részt vehetnek, akik elkötelezik magukat amellett, hogy tizenkét hónap alatt négy kulcsterületen tíz százalékkal csökkentik a karbonlábnyom mértékét jelentősen befolyásoló szén-dioxid-kibocsátásukat. Ez a négy terület a hálózati villamosenergia-ellátás, a helyszíni fosszilis tüzelőanyag-használat, az üzemanyag-fogyasztás és a légi közlekedés.
A klímavédelmi kampány 2009-ben Angliából indult útjára, azóta több mint 37 ország csatlakozott hozzá - több mint 83 ezer magánszemély, 2500 vállalat, 2500 oktatási intézmény és 2000 egyéb szervezet. Csatlakozott többek között a teljes brit és orosz kormány, jelentős multinacionális cégek, teljes városok és közéleti személyiségek, például Vivienne Westwood divattervező, Sienna Miller színésznő, a Coldplay együttes és Sir Nicholas Stern, a Világbank egykori vezető közgazdásza.
Magyarországon a kampány lebonyolítását a Klímairoda Hálózat végzi a hazai Brit Nagykövetség patronálásával. Hazánk az első tizenkét csatlakozó ország között van.