2023. január 28.
//
Károly, névnap

Jön a V-Bike, közben pedig készülnek a tervek Veszprém közlekedésének további fejlesztésére

A veszprémi közlekedés kérdéseit járták körbe több megközelítésből is hétfő délután a Városházán tartott lakossági fórumon. Szóba került a hamarosan induló V-Bike, azaz az elektromos közösségi kerékpárrendszer, a belterületi útfelújítások és az a stratégia is, ami a sorvezetőt adja a város közlekedéssel kapcsolatos fejlesztéseihez.

A fórum elején Brányi Mária alpolgármester köszöntötte a megjelenteket, majd rögtön hozzátette, a mostani eseményt azért szervezték, mert egy jelentősebb fejlesztési csomag megvalósításához érkezett el a város, ennek kapcsán pedig szeretnének konzultálni az itt élőkkel. Tehát nem a projekteknél előírt kötelező kommunikáció részeként hirdették meg a rendezvényt, hanem mert időszerűnek érezték.

Az alpolgármester mellett a fórumon jelen volt még több városházi alkalmazott a városfejlesztési, a városüzemeltetési és a stratégiai irodákból, valamint Veszprém közlekedésfejlesztéssel kapcsolatos tervein dolgozó külső szakértők is.

Brányi Mária a fórumonBrányi Mária a fórumon

Közülük a Városfejlesztési Iroda részéről Takács Zoltán tartott elsőként prezentációt az új V-Bike nevű közösségi kerékpárrendszerről, amit 2023 májusában terveznek beüzemelni a városban.

Ennek keretében 100 darab elektromos rásegítésű, 50 wattos kerékpár érkezik majd a veszprémi utakra, ezeknek a sebessége a 25 km/h-t tudja majd elérni és egy applikáción keresztül bárki használhatja őket. A 100 új kerékpárnak 10 helyszínen összesen 150 dokkolót építenek ki.

A helyszíneket – Kossuth utcán a Spar mellett, Barátság park, Kálvin János park, Balaton pláza, állatkerti parkoló, Erzsébet sétány, Kiskuti csárda, Cholnoky lakótelepen a Penny Market mellett, Rózsa utca 48. sz. mellett, Deák Ferenc utca – aszerint választották ki, hogy egyrészről hol lehet egyszerűen rácsatlakozni a városban korábban megépített kerékpárút-hálózatra, másrészről pedig, igyekeztek a nagyobb lakótelepek és sűrűn lakott városrészeket kiszolgálni az új alternatív közlekedési mód lehetőségével.

A V-Bike prezentációjaA V-Bike prezentációja

A kerékpárokon, ahogy elhangzott, egy elektromos rásegítő motor lesz, tehát szükség lesz az emberi erőre is a használatukhoz, a motor mellett pedig lámpa is állandó tartozékuk lesz.

A fórumon elmondták azt is, kétféle lehetőség lesz a használatukra. Egyrészről kifejezetten a turisták igényeire szabva egy egyszerű mobilalkalmazáson keresztül elvégzett regisztráció után kibérelhetőek, vagy pedig a helyiek igényeire szabottan ugyanilyen felületen havi, vagy akár féléves bérlet is rendelkezésre áll majd.

A V-Bike rendszerét a város két sikeres uniós pályázat forrásaiból tudja megvalósítani összesen 249 millió forint támogatásból.

A fórum további részében a veszprémi közlekedésfejlesztés került reflektorfénybe, azok a beruházások, amelyek a közeljövőben a tervek szerint megvalósulnak, amennyiben sikerül forrást szerezni hozzájuk.

Ezekről Dulicz László közlekedésmérnök tartott előadást, ő az a szakember, aki már hosszú évek óta segíti az önkormányzat munkáját Veszprém közlekedésfejlesztési stratégiájának kialakításában és az abban szereplő fejlesztések megvalósításában.

A fórumon összesen hét ilyen beruházás került szóba, ezek pontos részleteit mutatta be Dulicz László.

Elsőként a József Attila utca került terítékre, itt már régóta zajlanak munkák, az egyik legfontosabb pedig az lesz, hogy kialakítják a zárt csapadékvíz-elvezető rendszert is, megoldva a nagy esőzésekkor tapasztalható problémát.

József Attila utcaJózsef Attila utca

A Kemecse utcai tervezett parkolóról is szó volt, ahol jelenleg a zöldfelületeken oldják meg az ott élők a parkolást. Ez a jövőben sokkal rendezettebben történhet majd, hiszen térkövezés után 74 kijelölt parkolót építenek meg, ráadásul arra is ügyeltek a tervezéskor, hogy a meglévő fákat ne, kelljen kivágni lehetőség szerint.

A Kiskőrösi utcában a teljes szakaszt megújítják a tervek szerint, ennek kapcsán elhangzott, hogy hosszú távú célja a városnak, hogy tehermentesítsék ezt az utcát a nagyobb forgalomtól. A Kiskőrösi és Vámosi utca találkozásánál új gyalogátkelőket is kijelölnek, valamint itt is megoldják a csapadékvíz elvezetését.

A Kiskőrösi utca végén új gyalogátkelőket is kialakítanánakA Kiskőrösi utca végén új gyalogátkelőket is kialakítanának

Régóta az önkormányzat tervei közt szerepel, most pedig már a hivatalos engedélyezési tervnél jár a Jutasi út és a Kopácsi utca találkozásánál egy körforgalom megépítése, ami egyszerűsítené, gyorsítaná és biztonságosabbá tenné a haladást mind a buszpályaudvar, mind a Kopácsi utca felől.

A tervezett körforgalom helyeA tervezett körforgalom helye

A Veszprémvölgyi utcát is felújítják, pontosabban a Séd-völgyi parkolótól az utca közepén lévő parkolóig. Itt is megoldják a csapadékvíz-elvezetést, valamint úgy alakítják ki az új burkolatot, hogy az ott élők továbbra is kényelmesen meg tudjanak állni a házaik előtt, ellenben az utcában nem lehet majd másoknak leparkolni. Egy ott lakó kérdésére, miszerint mikor készülhet el az utca további szakasza is, Brányi Mária megerősítette, ha rendelkezésre áll a jövőben az ehhez szükséges forrás, mindenképpen folytatják a felújítást.

Veszprémvölgyi utcaVeszprémvölgyi utca

A Szent István utcában szintén napirenden van a csapadékvíz megfelelő elvezetése, az utca alsó részén pedig nagyfelületű útrekonstrukciót is terveznek.

Végül a Giricses lépcső felújításáról is szó volt, itt először a lépcső alján lévő csatornát kell felújítani, ezután a lépcső érintett részeit, valamint annak környezetét is rendbe hozzák majd.

A Szent István utcára is vannak tervekA Szent István utcára is vannak tervek

A tervezett fejlesztések bemutatása után Kovács Zoltán, a Városüzemeltetési Iroda vezetője mondott el néhány fontos információt a jelenleg is zajló útfelújításokról. A fórumon résztvevők ezekből megtudhatták, hogy összesen 28 utcában zajlottak, vagy zajlanak jelenleg is munkák. Ezek mindegyike olyan beruházás, amelynél a régi, ám rossz állapotban lévő utakat, járdákat és buszmegállókat újítják fel, tehát a megszokott közlekedési rendszer nem változik, csupán új, kifogástalan minőségű burkolatot kapnak majd.

Az irodavezető hozzátette, ezek több csomagban, egymással párhuzamosan, vagy egymás után készülnek el folyamatosan, a legutolsó ilyen beruházás pedig a tervek szerint 2023 januárjában készül el véglegesen.

Hajas Bálint
Domján Attila

További cikkek

Január 9-ig érvényesek a decemberi helyközi bérletek
Január 9-ig érvényesek a decemberi helyközi bérletek
Meghosszabbodik a decemberi helyközi bérletek érvényességi ideje; a decemberi, illetve második félhavi helyközi bérletek január 9-ig érvényesek a MÁV-Volán-csoport helyközi vonat és busz járatain - közölte a Mávinform honlapján vasárnap.
Csökken az arány, de így is több százan halnak meg évente közlekedési balesetben
Csökken az arány, de így is több százan halnak meg évente közlekedési balesetben
Húszéves viszonylatban jelentősen csökkent a közlekedési balesetekben elhunytak száma Magyarországon, de így is évente annyian vesztik életüket az utakon, mint megközelítőleg Királyszentistván település teljes népessége.
Ünnepi menetrend szerint járnak a MÁV és a Volán járatai
Ünnepi menetrend szerint járnak a MÁV és a Volán járatai
A MÁV-Volán-csoporthoz tartozó közlekedési társaságok - MÁV-Start, Volánbusz, MÁV-HÉV - az ünnepekhez igazították járataik közlekedési rendjét - közölte a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága kedden.
ÁTADTÁK A KÜLSŐ KÖRGYŰRŰT ÉS A 8-82. UTAKAT ÖSSZEKÖTŐ ÚJ SZAKASZT
ÁTADTÁK A KÜLSŐ KÖRGYŰRŰT ÉS A 8-82. UTAKAT ÖSSZEKÖTŐ ÚJ SZAKASZT
Hivatalosan is átadták a külső körgyűrű litéri és füredi csomópontok között megújult szakaszát valamint a 8. és 82. utakat összekötő új útszakaszt kedden.
Befejeződött a Völgyhíd tér és a viadukt felújítása
Befejeződött a Völgyhíd tér és a viadukt felújítása
Elkészült a kivitelező a viadukt és a Völgyhíd tér felújításával is Veszprémben, így már egészen a csatári elágazótól a Jeruzsálemhegyig megújult útburkolaton lehet közlekedni.