Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Új alumínium-technológia, de a régi cégfilozófia – létrejött az Ada-Alu

2022. augusztus 25. 11:42 // Forrás: Ecoport magazin
1997-ben egy veszprémi vállalkozó úgy döntött, belevág tervei megvalósításába és létrehozta műanyag nyílászárók gyártásával és beépítésével foglalkozó cégét. 25 évvel ezután ma már fiai vezetik a céget, az Ada-Bau pedig egy ismert és a régió, de akár a hazai építőiparban is jól csengő márkanévvé nőtte ki magát. 2022-ben a cég ismét egy fontos mérföldkövéhez érkezett, immáron az Ada-Bau mellett, Ada-Alumínium Kft. néven az alumínium nyílászárók területén is saját branddel jelent meg. Az ide vezető útról, a cég filozófiájáról is beszélgettünk Ürményi Adriánnal, az új cég ügyvezetőjével.

Ahhoz, hogy teljes képet kapjunk arról, milyen piaci folyamatok és milyen stratégiai döntések láncolata vezetett oda, hogy megalakuljon az Ada-Aluminium Kft., vissza kell menni az időben 25 évet, amikor egy 50 m2-es helyiségben elkészültek az első, még műanyag nyílászárók. Ürményi Sándor így kezdte vállalkozói pályafutását, majd lépésről lépésre, minden elvégzett munka után egyre inkább növekedett a cég. 2000-ben már egy 800 m2-es nemesvámosi csarnokban folyt a gyártás, ezáltal már a termékeik mennyiségével is sikerült beérni a piaci megrendelések számát. Pár évvel később már ez a gyáregység is kicsinek bizonyult és az Ada-Bau elköltözött egy 1800 m2-es hajmáskéri épületbe. Itt már egy helyen, kényelmesen meg tudták oldani a gyártási, raktározási feladatokat, valamint irodákat és szociális helyiségeket is ki tudtak alakítani a munkavállalóiknak.

Azoknak a munkavállalóknak, akik közül van, aki azóta a cégnél dolgozik, amikor már nem csak a hajmáskéri telephelyen találkozni az Ada-Bau logójával, hanem Veszprémben egy modern bemutatóteremnél is, valamint újonnan a megyeszékhely déli iparterületén egy 1000 m2-es csarnoknál is. Igaz ez utóbbi homlokzatán az Ada-Bau mellett hamarosan megjelenik az új vállalkozás, az Ada-Alu logója is.

Habár az Ada-Alumínium Kft. csak nem olyan régóta van jelen bejegyzett cégként a piacon, a szakembergárda az Ada-Bau égisze alatt már régóta ismeri és alkalmazza az alumínium technológiát a nyílászáróknál, függönyfalaknál, és télikerteknél. Először nyugati partnereik révén ismerkedtek meg közelebbről az alumínium ilyen alkalmazásával. Ahogy Ürményi Adrián, a cég ügyvezetője mesélte, szerencsés helyzetben voltak, mert lehetőségük volt nyugati piacokon is kipróbálni magukat, tanulni, fejlődni az ott tapasztaltak alapján. Ezzel a tudással felvértezve indították el már jóval korábban az Ada-Alu megalapítása előtt az alumínium nyílászáró gyártó részegységüket, amellyel már gond nélkül meg tudták oldani különböző nyári- és télikertek nyílászáróit, valamint az ezekhez kapcsolódó kiegészítő termékeik palettája is bővült.

A cég életében a külföldi tapasztalatszerzés aztán kulcsfontosságúnak bizonyult, hiszen, ahogy az ügyvezető meséli immáron évtizedes távlatából, a magyar építőipar, habár leköveti a nemzetközi trendeket, mindig pár év késésben van ezekhez képest. Amikor nyugatabbra már családi házaknál is alkalmazták ezt a technológiát a nyílászárók esetében, nálunk csak nagyobb épületeknél, főként közintézményeknél jelent meg. Aztán a piac változása Magyarországot is elérte, megerősödött az a réteg, akiknek lehetősége is nyitottsága is megvolt arra, hogy ilyen újfajta technológiákban gondolkodhasson saját háza nyílászáróinál, egyszóval megnőtt a lakossági kereslet is az alumíniumra.

Ürményi AdriánÜrményi Adrián

Az Ada-Bau energiáit nagyon sokáig lekötötték a műanyag nyílászárókra érkező megrendelések, de a két ügyvezetője a cégnek, Ürményi Norbert és testvére, Ürményi Adrián úgy döntöttek, reagálni kell a piaci folyamatokra és meg kell erősíteni a cég lábát az alumínium területén is.

„Sok csatát megvívtunk az évek alatt a piacon, de mindig sikerült fennmaradnunk, most pedig már azzal a céllal vághatunk bele új projektünkbe, hogy ezzel is kitűnjünk, ebben látjuk a jövőt” – mondta Adrián, aki a testvérek közül az Ada-Aluminium Kft. ügyvezetője lett.

A stratégiájuk látszólag egyszerű volt, az Ada-Alut, mint önálló, az Ada-Bautól teljesen különálló céget hozták létre, ugyanakkor a tulajdonosi kör, a szakembergárda, az infrastruktúra területén összefonódnak egymással. Ami pedig az új cég indokoltságát igazolja, Adrián tapasztalatai szerint a megrendelők szeretik, ha egy kézben van minden egy felújítás, vagy építkezés során, beleértve a nyílászárókat is. Éppen ezért egy idő után már nem volt hatékony az, ha ők folyamatosan más gyártókkal szerződtek, hogy kielégítsék a partnereik alumíniumra vonatkozó igényeit, saját kezükbe vették ezt a technológiát is.

De, hogy miért is lett ennyire népszerű ez az alumínium technológiája immáron nem csak a nagyobb beruházásoknál, hanem a lakosság körében is, arra szintén Adrián adja meg a választ.

„A kérdést meg lehet közelíteni két irányból. Egyrészről esztétikai szempontból, másrészről az alumínium-technológia előnyei részéről is. Újabban nagy divatnak örvend a minimalista stílus, a letisztult, filigrán és modern külső egy épületen, ami erőt sugároz. Ezt az alumíniummal tökéletesen meg lehet valósítani. Másrészről pedig ezek a nyílászárók sokkal időtállóbak, jobban ellenállnak az erős UVB-sugárzásnak és statikailag is erősebbek.”

Az Ada-Alu azonban nem csak az új technológiájával tűnik ki a piaci konkurensek közül. Veszprém megyében nincs másik olyan cég, amely egyszerre foglalkozna nagyobb, projektszerű megrendelésekkel és mellette ugyanúgy tartana fent lakossági partnerkört is. Márpedig az ő esetükben pontosan ez az üzleti modell. „Néha kicsit úgy érezzük, hogy skizofrének vagyunk, amikor egy nap több ügyfelünkkel is tárgyalunk” – mondta nevetve Adrián, aki ezzel arra utalt, hogy bár jelen vannak a térség több nagyobb intézményi beruházásánál is, mégis ugyanúgy foglalkoznak kisebb lakossági igényekkel, amikor például egy családi ház, egy nyaraló nyílászáróit szeretné valaki alumíniumból megoldani.

„A nagyobb projekteknél folyamatosak a szakmai egyeztetések a tervezőkkel, kivitelezőkkel, tervrajzokat bújunk, majd ezek alapján számításokat végzünk és ez így megy hosszasan. Ezzel szemben a másik oldalról, amikor egy magánszemély keres meg, kimegyünk a lakásához, ő elmondja, hogy mit, hova és hogyan szeretne, a többit pedig ránk bízza.”

Az Ada-Alu, de ugyanígy az Ada-Baunál is tehát amellett, hogy a mindennapjaik során képviselik a nagyvállalati stílust is, máig megmaradtak annak a családi vállalkozásnak, ahogy a két Ürményi testvér édesapja elindította egyszer a céget. „Máig bennünk él az a szellem, amit édesapánk is képviselt, azaz ott segítünk, ahol tudunk a partnereinknek. Kezdetben nem véletlen, hogy marketing helyett inkább szóbeszéd útján terjedt a cég jó híre és így jöttek újabb és újabb megrendelések. Ez a mai napig meghatározó nekünk” – mondta Adrián.

A családi vállalkozásokra jellemző attitűd a HR-vonalon is megjelenik a cégnél, amikor megalapították az Ada-Alut, szintén a saját és kollégáik szaktudására alapozták a sikereket. Habár a cég így bővült is, sok múlt azon, hogy a szükséges átszervezéseket házon belül jól menedzseljék, ami egyelőre kifizetődőnek látszik. Nem véletlen, hogy olyan veszprémi nagyberuházásokban érdekeltek, mint az új tornászgyakorló, a Hangvilla, vagy éppen a jövő év tavaszára elkészülő mozgásművészeti központ alumínium nyílászárói az egykori gyermekkórház épületén.

Ezt az előremutató mentalitásukat pedig jól tükrözi az, ahogy Adrián nyilatkozott a filozófiájukról, azaz: „Sohasem mondjuk elsőre, hogy ezt nem tudjuk megcsinálni. Mindig keressük az új kihívásokat, még akkor is, ha az elején még nem vagyunk teljesen

A cikk eredetileg az Ecoport magazin 2022/II. számában jelent meg.

Hajas Bálint
Domján Attila
további cikkek
Donald Trump huszonöt százalékos vámot jelentett be minden külföldről az Egyesült Államokba behozott gépjármű után közélet Donald Trump huszonöt százalékos vámot jelentett be minden külföldről az Egyesült Államokba behozott gépjármű után Az Egyesült Államok 25 százalékos vámot vet ki minden külföldön gyártott importált gépjárműre április 2-tól - jelentette be Donald Trump elnök szerdán. ma 8:35 Sárközi Ákos hatfogásos Michelin-csillagos vacsorával érkezik a Malomkert Sörházba gasztronómia Sárközi Ákos hatfogásos Michelin-csillagos vacsorával érkezik a Malomkert Sörházba Május veszprémi gasztrodurranása lesz az az exkluzív vacsora, amivel a Malomkert Sörház készül. A Michelin-csillagos Sárközi Ákos helyi kollégájával, a Malomkert séfjével, Holczer Lászlóval egy hatfogásos vacsorával készül. A menüsor pontos tételeit ugyan nem árulták el, de így is sok mindenre fény derült a vacsorával kapcsolatban, amikor szerdán a népszerű séf Veszprémbe látogatott. tegnap 23:30 A NATO teljes erejével válaszolna, ha megtámadnák az egyik tagállamot közélet A NATO teljes erejével válaszolna, ha megtámadnák az egyik tagállamot A NATO "teljes erejével" válaszol, amennyiben valaki megtámadná Lengyelországot vagy a szövetség más tagállamát - jelentette ki Mark Rutte, a NATO főtitkára szerdán Varsóban, Donald Tusk lengyel kormányfővel közösen tartott sajtóértekezleten. tegnap 15:15 Megérkeztek a gólyáink közélet Megérkeztek a gólyáink Újabb jelét adta a természet, hogy beköszöntött a tavasz: Veszprémbe visszatértek a gólyák. tegnap 15:15

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.