Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

A jó webes brief titkai

2021. február 11. 9:59

A Drupal fejlesztők világa meglehetősen belterjesnek tűnhet egy külső szemlélő számára. Olyan szakszavakat használnak egymás között, amelyek nem sok jelentéssel rendelkeznek egy átlag embernek.

Az Integral Vision csapatában az Account az a személy, aki a két "világot" összeköti egymással, és tolmácsként van jelen a fejlesztési projektben. A webes alkalmazás fejlesztése ugyanis csapatmunkát igényel. A következőkben kiderül, pontosan hogyan kell ezt elképzelni.

A célcsoport meghatározása

Az első lépés az, hogy konkrétan definiálva legyen, kiknek szól a fejlesztendő webes alkalmazás. Más megoldást, megjelenést és technikát kíván egy alkalmazás, ha online oktatásra készül pedagógusok számára, vagy ha éppen a diákok tanulását segíti.

Célszerű háttérbe szorítani egy brief létrehozásakor azt, hogy személy szerint kinek mi az, ami tetszik. A fejlesztők célja az, hogy az ügyfél igényeinek megfelelően ideális megoldás szülessen.

Mi a webfejlesztés oka, célja?

Tisztázni kell, hogy konkrétan milyen okból kerül sor a fejlesztésre. Egy érettségire felkészülést segítő alkalmazásról van szó? Programokról lehet több információt megtudni?

Minden funkciót részletezni kell ezen a ponton, még a legalapvetőbbeket is, mint egy online fizetési lehetőség. Az elsődleges cél az, hogy létrejöjjön egy olyan alkalmazás, amely már működőképes, bevételt képes generálni. Ezt követően a felhasználók visszajelzései alapján további fejlesztések eszközölhetők.

Az oldal tartalmainak strukturálása

E lépés során olyan kérdéseket kell megvizsgálni, amik az oldal felépítésével és működtetésével kapcsolatosak. Események leírásáról lesz szó, vagy netán termékleírásokat kell megjeleníteni? Több ezer szavas cikkek publikálása a cél fotókkal megspékelve?

Meg kell határozni azt, hogy a látogatók mit fognak csinálni az oldalon. Ha mindez megvan, akkor arra kell válaszolni, hogy milyen gyakran kell frissíteni az oldalt. Ki fogja ezt végrehajtani?

A projekt gazdájának jelentősége

Elengedhetetlen, hogy a megrendelő részéről legyen egy olyan személy, aki kézben tartja a projektet, és rendszeresen energiát tud rá fordítani. A kezdetektől közösen érdemes gondolkodnia ennek a személynek és a Drupal fejlesztőknek a munka során.

Célszerű a projekt majdani gazdájának beavatnia a webfejlesztőket abba, hogy a saját iparágának mik a sajátosságai. Az ügyfélnek aktívan részt kell vennie ebben a csapatmunkában.

Pénz, pénz, pénz

Az nyilvánvaló, hogy a fejlesztés pénzbe kerül, ám az már kevésbé, hogy annak a fenntartása sem ingyenes. Egy webes alkalmazás életében különféle fejlesztések merülhetnek fel, mind szerkesztői, mind látogatói oldalról.

Egy webes alkalmazás lefejlesztése tehát sok esetben egy hosszú távú kapcsolat kezdete. Érdemes úgy megválasztani a fejlesztői csapatot, hogy hosszú hetek elteltével is öröm legyen a közös munka.


 

vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.