Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. március 28. Gedeon
Veszprém
13°C
2024. március 28. Gedeon
Veszprém
13°C

LELLE2 – Tanuljunk meg tanulni! – KÖZÉPISKOLÁSOK TANULÁSI KÉSZSÉGEINEK FEJLESZTÉSE

2021. január 26. 10:33

Az Európai Bizottság által meghirdetett ERASMUS+ Program keretében 2018-ban “LELLE2 – Tanuljunk meg tanulni! – Középiskolások tanulási készségeinek fejlesztése” címmel nyert pályázati támogatást a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara által vezetett konzorcium. Az Európai Unió 297.386,- euró összegű támogatást nyújt a 2018. szeptember 1-jén elindult 2018-1-HU01-KA201-047839 azonosító számú projekthez, amelynek tervezett befejezési dátuma 2021. augusztus 31.

A Gazdaságtudományi Kar által vezetett stratégiai partnerség projekt megvalósításában az Eszterházy Károly Egyetem – Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, a Statny Pedagogicky Ustav (Szlovákia), a Cirkevná spojená škola MARIANUM (Szlovákia), Liceul Teoretic „Téglás Gábor” (Románia), Kuressaare Gümnaasium (Észtország), és a Szekszárdi I. Béla Gimnázium, Kollégium és Általános Iskola vesznek részt.

A LELLE2 projekt eddigi főbb mérföldkövei:

O3 – Tanulói felmérés (második szakasz) – 2020 szeptember

2019 és 2020 őszén zajlottak a projektben a tanulói felmérések, amelyek a három vizsgált készséget mérték fel a résztvevő iskolák tanulóinál. Online felületen kifejlesztett kérdőívet használtunk, hogy a projektben fejlesztett eszközök hatékonyságát mérni tudjuk. A LELLE2 projekt csapata a korábbi LELLE projektben kifejlesztett kérdőívet adaptálta oly módon, hogy az alkalmazható legyen középiskolás életkorú diákok számára és növeltük a teszt validitását is.

Eredmények: Az első kérdőíves felmérésben 577 diák vett részt, a második fázisban – amely a COVID-19 miatti lezárások okán el lett halasztva – 458 diák töltötte ki sikeresen a tesztet (időközben sokan végeztek a tanulmányaikkal és néhányan elhagyták az iskolát 2020 tavaszán). Összességében elmondható, hogy a két mérés sikeres volt, bár az eredmények nem különböznek nagymértékben egymástól. A második mérésben minden faktor esetében 1-2,5%-os növekedést tapasztaltunk, kivéve egy alkészséget, ahol 0,01%-os volt a csökkenés, de ez bőven a hibahatár alatt van.

Online Gateway tréningek – 2020 június

Eszterházy Károly Egyetem Informatikai Fejlesztési Intézetének kollégái három tréninget tartottak 24 nemzetközi projekt partner részére 2020 júniusában. A belső tréning célja a Tanulási Készségfejlesztési Portál (Gateway) helyes használatának bemutatása/megtanítása a felhasználók (tanárok, validátorok) részére. A résztvevők a tréninget hasznosnak és nagyon informatívnak találták. A Gateway tesztelése során a tanárok visszajelzései alapján több funkciót javítottak, korrigáltak a fejlesztők. A többnyelvű oldal rengeteg funkcióval fogja segíteni az eligazodást a kifejlesztett pedagógia anyagok között.

Nemzetközi online projekttalálkozó / Déva – 2020 november

A LELLE2 Partnerség a negyedik nemzetközi projektértekezletét 2020. november 16-17. között tartotta, amely a világjárvány miatt csak online valósulhatott meg, de a modern digitális eszközök használatának köszönhetően a munka gördülékenyen és hatékonyan zajlott. A kétnapos online találkozót a dévai Téglás Gábor Elméleti Líceum szervezte.

A találkozó során a partnerek számos, a projektmenedzsmentet, a minőségbiztosítást, a disszeminációt érintő kérdés mellett megvitatták a világjárvány okozta kihívásokat, a tanulási készségek fejlesztésére irányuló pedagógiai anyagokkal kapcsolatos eredményeket és visszajelzéseket, valamint a középiskolai diákok tanulási készség bemérésének bemeneti eredményeit és annak második szakaszára való felkészülést. Továbbá az Európai, Tanulási Készségfejlesztési Portál (Gateway) tesztelésének és fejlesztésének tapasztalatait, és a jövőre vonatkozó teendőket, mint például a Regionális Kerekasztal, illetve a Nemzetközi Konferencia előkészítését.

O4 Pedagógiai anyagok a készségek fejlesztéséhez

Ebben az időszakban a középiskolai tanárok négy nyelven írták meg az óravázlataikat a három készség szempontjaira alapozva, amelyek a problémamegoldás, kritikus gondolkodás és saját tanulási út irányítása voltak. Továbbá a tanárok feladatokat és gyakorlatokat készítettek az óratervekhez. Ezt követte a szakmai lektorálás, mielőtt az óratervek feltöltésre kerültek volna a Gateway online platformra.

O5: Európai Tanulási Készségfejlesztési Portál

A projekt ötödik szakaszában projekt tagjai elkezdték kifejleszteni az "Európai tanulási készségfejlesztési portált".  A Gateway célja egy nyitott oktatási online eszköztár létrehozása a három készségfejlesztési módszer (a problémamegoldás, kritikus gondolkodás és saját tanulási út irányítása) tanulásához. A partnerek a lektorált óraterveket és a feladatokat folyamatosan négy nyelven töltötték fel a portálra.

A COVID-19 világjárvány hatása – 2020

Az új koronavírus Európába való tavaszi betörése nagymértékben befolyásolta projektünk folyamatait. Először is, a legtöbb európai közoktatási rendszer online oktatásra állt át március közepe körül és máig nem tudott visszatérni a hagyományos keretekhez.

A projekt irányító testülete úgy döntött, hogy 2020. április 1. és május 31. között felfüggeszti az O3 és O4 projekttevékenységeket annak érdekében, hogy segítse az iskolákat az átállásban és abban, hogy a tanárok és a diákok a félév hátralévő részében az online oktatásban eredményesen részt tudjanak venni. Ez alatt az idő alatt a projektvezetés konzultált a Nemzeti Hatósággal, megfelelő megoldásokat keresve a vészhelyzetből fakadó problémák megoldására. Halasztást kértünk és kaptunk a projekt végdátumának 2021. augusztus 31-ig való kitolására. Elkészítettünk egy módosított időtervet és minden projekttevékenység esetében figyeljük az aktuális híreket és szabálymódosításokat, amelyeket az egészségügyi- és kormányzati szervek kihirdetnek.

Regionális Kerekasztal rendezvények – 2021 februárA projektben elért eredményeink bemutatására és megvitatására online konferenciákat szerveznek a Partnerek, melyekre a diákokon, tanárokon, oktatókon, végzősökön és kutatókon kívül a vállalati szféra szereplőit is szeretettel várják! Összesen négy kerekasztal szerveződik 2021 februárjában: Szekszárdon, Komáromban, Kuressaaréban és Déván.

A regionális események célja, hogy felhívják az oktatási intézmények partnereinek figyelmét a vizsgálat végeredményeire, és alkalmat adjon a tanulási készségek fejlesztésével kapcsolatos tapasztalatok megosztására. Lesznek majd plenáris előadások és műhelymunkák is. A műhelymunkák során a partnerek reflektálhatnak a kimeneti eredményekre és visszajelzéseket adhatnak a projekt működésre.

Regionális Kerekasztal Magyarországon: 2021. február 26. (online), Szervezők: Pannon Egyetem, Veszprém és Szekszárdi I. Béla Gimnázium, Kollégium és Általános Iskola

Regionális Kerekasztal Romániában: 2021. február 27. (online), Szervező: Téglás Gábor Elméleti Líceum, Déva

Regionális Kerekasztal Szlovákiában:  2021. február 22. (online), Szervezők: Állami Pedagógiai Intézet, Pozsony and MARIANUM Egyházi Iskolaközpont, Komárom

Regionális Kerekasztal Észtországban:  2021. február 19., Szervező: Kuressaare Gimnázium, Kuressaare

Jövőbeli események – Nemzetközi Konferencia 2021

A projektek utolsó időszakában 2021 augusztusáig két fő esemény valósul meg:

• A középiskolai partnerek számára regionális kerekasztal workshopot szervezünk magyar, román, szlovák és észt tanárok és az érdekelt (gazdasági, társadalmi) felek számára.

• A tervek szerint 2021 nyarán kerül sor a záró-konferenciára, ahol a LELLE2 projekt folyamatát és eredményeit mutatjuk be és beszéljük meg a nemzetközi oktatókkal és az érdekelt felekkel.

vehir.hu
további cikkek
Tanuló galériát adtak át a Humántudományi Karon Tanuló galériát adtak át a Humántudományi Karon Kedd délelőtt az N épület első emeletén hivatalosan is átadták a tanuló galériát, amely a HTK új kiállító- és közösségi tere. 2024. március 26. 22:37 'Ma felszínesebbek az emberi kötelékek, nagyobb szükség van pszichológusokra' 'Ma felszínesebbek az emberi kötelékek, nagyobb szükség van pszichológusokra' Hatalmas az érdeklődés a Pannon Egyetem Humántudományi Kar szakjai iránt, olyannyira, hogy az ősztől induló pszichológia alapképzést több mint százan jelölték meg első helyen. Ennél is népszerűbb az óvodapedagógia alapképzés, s mindemellett nemrég a terület- és városfejlesztés mesterszakot is sikerült engedélyeztetni az Oktatási Hivatallal. Navracsics Judit, a HTK dékánja úgy fogalmazott: örül a váratlan sikernek, ami azért annyira mégsem váratlan, hiszen évekig dolgoztak azon, hogy a fiatalok ilyen széles spektrumú képzéskínálatból választhassanak. 2024. március 23. 21:21 Saját rekordját döntötte meg a Pannon Egyetem Pannon Egyetem Saját rekordját döntötte meg a Pannon Egyetem Annak ellenére, hogy a tavalyihoz képest országosan csaknem 5500-zal kevesebben nyújtották be jelentkezésüket valamely hazai felsőoktatási intézménybe, a Pannon Egyetemen idén is nőtt a jelentkezések száma. A legkeresettebb „pannonos” szak 2024-ben a Humántudományi Kar pszichológia képzése, ezt követik a Gazdaságtudományi Kar gazdálkodás és menedzsment, valamint a Műszaki Informatikai Kar programtervező informatikus nappali tagozatos alapképzései. 2024. március 19. 14:38 Szokatlan és izgalmas gyerekprogram indul a városban Kabóca Bábszínház Szokatlan és izgalmas gyerekprogram indul a városban A Kabóca Bábszínház fennállásának egyik fontos mérföldkövéhez érkezett decemberben, amikor új helyre költöztek a Deák Ferenc utcába, a vár lábához. Most már igazán otthonosan mozognak az új épületben, amit a közönségükkel együtt szeretnének felavatni márciusban.   2024. március 5. 21:18

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.