Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Hogyan készül egy professzionális logó?

2020. október 20. 14:37

Sokan azt gondolják, hogy a logótervezés a modern kor szüleménye. Nos, a mai formájában talán igen, de az emberek több száz, sőt ezer éve azonosítják és megkülönböztetik magukat emblémák és aláírási jelek segítségével. Valójában a szimbólumtervezés az egész történelem során az identitás vizuális kommunikációjáról szólt és szól ma is. A logók története az ősi családi címerekre és szimbólumokra vezethető vissza. A technika sokat változott, a mai logók már más módszerekkel készülnek, megmutatjuk, hogyan.

A logók csoportjai és felépítése

A logók négy fő csoportba sorolhatók:

  • Képes logó - egy egyszerű ábra, rajz vagy ikon, amelyről a márkajel megjegyezhető
  • Szöveges logó - kép nélküli szöveg egyedi betűtípussal és színkombinációval
  • Absztrakt kép - elvont jelentéstartalmú kép
  • Logórendszer - képek és szöveg keveréke, esetleg folyamatosan de szisztematikusan változó logó

A logók felépítésénél jelentősége van a tipográfiának, a képnek, a színeknek és ezek összhatásának. Csak a színek jelentéséről könyvet lehetne írni. 

A jó logó informatív, megjegyezhető, időtálló és egyszerű. Talán ezekből a tulajdonságokból is látszik, hogy a logótervezés sokrétű, bonyolult feladat. 

Számítógépes logókészítés

Ma már számos logókészítő szoftver létezik, ezek többsége online is elérhető. Nagy előnyük, hogy viszonylag csekély grafikai és informatikai tudással lehet velük logót készíteni, nem kell nagy összegeket a logóra fordítani, de az így elkészített logó nem biztos, hogy professzionális vagy egyedi lesz.

A Canva az egyik legjobb online logókészítő oldal, ennek használatát elsajátíthatod a WPKurzus cikkéből.

A logókészítés lépései

Bár az egyes grafikusok munkamódszerei némiképp eltérnek egymástól, a következő lépések általában mindegyiknél megtalálhatók:

1. Feljegyzések készítése

A jó tervező összeírja magának a cégről és a márkáról az összes lényeges információt, mik a legfőbb célok, milyen a cég imázsa, mi a küldetése, mi az üzenete a vásárlók felé.

2. Adatgyűjtés

Egy profi designer nem elégszik meg a cégtől származó információkkal, hanem igyekszik többféle forrásból is összeszedni a tudnivalókat.

3. Piackutatás

A grafikus ezek után, ha alapos akar lenni, megnézi a konkurensek logóit, amelyek már bizonyítottan sikeresek, mi a sikerük titka.

4. Skiccek készítése

A fentiek alapján a grafikusban általában megfogalmazódik néhány ötlet, kialakul egy vagy több koncepció, amelyeket vázlatosan meg is rajzol. Az első skiccek általában papíron készülnek.

5. Variációk elemzése, kiválasztás

A bemutatott vázlatok alapján a megrendelő kiválasztja a legmegfelelőbbet, és megbeszéli a designerrel, mit kell még rajta módosítani.

6. Döntés

A logóból több variáció készül, ezekből kell a véglegeset kiválasztani. A megrendelő több formátumban is megkapja a logót, hogy akár nyomdai reklámanyagokhoz, akár az online megjelenésekhez fel tudja használni.
 

vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.