Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

A labdarúgó Eb alatt a hölgyekre is gondolnak / – a Magyar Turizmus Zrt. szezonnyitója Badacsonyban –

2008. április 28. 19:23
Tanulmányúttal egybekötött szezonnyitó sajtótájékoztatójára invitálta mára a Magyar Turizmus Zrt. a sajtó munkatársait. A társaságot a zrt. vezérigazgatója, dr. Róna Iván és a Balatoni RTPI igazgatója, Dani Barbara informálta az elmúlt esztendő turisztikai forgalmának alakulásáról, illetve a 2008-as év aktualitásairól a Szent Orbán pincészetben.
 

Róna Iván először arról beszélt, hogy a kereskedelmi szálláshelyeken az elmúlt évi, s az országos átlagot meghaladó vendégéjszaka-növekmény mindenképp optimizmusra ad okot. Örömet jelent továbbá, hogy a Balaton folyamatosan dobogós helyen van.

A vezérigazgató a Balaton tízéves múltját is elemezte. Eszerint nem túl jól teljesített a tó és vonzáskörzete, hiszen forgalma jelentősen visszaesett, s csak a 2007-es jelentett komoly kiemelkedését. Meredeken emelkedett a belföldi vendégforgalom, ám csökkent az átlagos tartózkodási idő, ami mögött a nyaralási szokások átrendeződése áll okként.

Az úti célok toplistáján továbbra is a főváros áll az élen, de a harmadik helyen ott van Siófok, a negyediken Hévíz, s a tizediken Balatonfüred.

Érdekes – állapította meg Róna Iván –, hogy a Balaton esetében az utazási cél továbbra is a Riviéra, azaz a strandolás, a víz öröme. Az egyéb célok – bár ezek is gyarapodnak – csak töredékhelyet kaptak a grafikonon. Örvendetesen nőtt a minőségi szálláshelyek száma, s azok kihasználtsága, kedvező arányúra billent a hazai és a külföldi turisták számaránya. Az Európai Unióban a vendégéjszakák 60%-áta belföldiek adják. Míg Magyarországon 1993-ig csökkent a belföldi idegenforgalom, addig az 1994-es esztendő vízválasztónak tűnt. Ettől kezdve dinamikusan emelkedett a hazai vendégek száma. Sajnálatos viszont – folytatta a vezérigazgató –, hogy a külföldi turisták száma csökkent, illetve nem követte a hazaiakéhoz hasonló fellendülés.

A továbbiakban a küldő területek lassú átrendeződéséről esett szó. Az első öt helyen továbbra is a németek, az osztrákok, hollandok, dánok és oroszok állnak, de a hatodik helytől a lengyelek és a svájciak is kihasítanak egy-egy szeletet a tortából.

A Magyar Turizmus Zrt. szerint a szezonalitás továbbra is erős, ezért még további eszközöket kell bevetni annak érdekében, hogy a többi hónap is vonzó legyen. Jó lépésnek bizonyult a többcsillagos szállodák éves nyitva tartása, a szolgáltatások kiszélesítése.

Némileg változott a marketing arculata is: előtérbe került a fehér szín, de a Balatont jelképező kék továbbra is megmaradt.

A zrt. számos akciót indít a turisták megszerzéséért, megtartásáért. Ilyen például a 3=4 akció, melyhez számos szálloda, strand csatlakozott – jelentős kedvezményeket biztosítva.

Róna Iván elmondta, hogy a balatoni vállalkozások által turisztikai marketingcélra összeadott 28 millió forintot ugyanannyival toldotta meg a zrt.

Mindemellett új szlogenek, reklámfogások születtek. Kül- és belföldön új óriásplakátokkal, hirdetésekkel, kiállításokkal szeretnék gyarapítani a hazánkat választó turisták számát.

Itthon a "Vizek Éve" köré szervezik nemcsak a balatoni, de az egész országra kiterjedő marketing munkájukat.


A Balatoni RTPI igazgatója, Dani Barbara már az idei eredményeket is figyelemre méltóaknak minősítette. Ilyen volt például a nagy „ingyenakció”, amikor a nagyszülők számára tudtak igen kedvező ajánlatokat nyújtani.

A 3=4 akcióba a Balatonnál 36 szálloda, kemping és nyolc strand szállt be. A szezon esetleg kellemetlenebb időjárású napjaira is gondoltak olyan programokkal, amelyek „kiviszik” a vízből a vendéget, s feledtetik az esős időt.

Megjelentették a Balatoni vakáció szálláshely-katalógust, melyet 240 ezer példányban nyomtattak ki.


A turizmus szervezői gondoltak a labdarúgó Eb-re is, s azoknak a hölgyeknek találtak ki kellemes magyarországi programokat, akiknek a párja pár hétre a képernyőhöz tapad.

A nyáron várhatóan jó lesz a Balaton sajtója is, hiszen kitelepül a Danubius Rádió, s a már megszokott tévéműsorok sem maradnak el.

Zatkalik András
további cikkek
A teremtett környezetre vigyáznak Veszprémben is IKSZ A teremtett környezetre vigyáznak Veszprémben is Teremtésvédelem. A Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) így nevezi azt, amit a köznyelvben általában csak környezetvédelemnek, ugyanakkor hasonló módon közelítik meg a politikai pártnál is ezt a témát. Ennek a része volt a szerdán tartott országos szemétszedési akció, amihez a veszprémi fiatal kereszténydemokraták is csatlakoztak. tegnap 15:41 Szeglethyről nevezték el a házasságkötő termet Szeglethyről nevezték el a házasságkötő termet Szinte nincs olyan veszprémi, akinek ne lennének szép emlékei a Városháza kis házasságkötő terméről: akár a saját esküvő, akár barátok, rokonok egybekelése révén. A helység kedd óta Szeglethy György egykori polgármester nevét viseli. 2024. április 23. 21:41 Töltsük fel játékokkal a játszótéri homokozókat! Töltsük fel játékokkal a játszótéri homokozókat! Ismét megszervezi gyereknapi akcióját a Híd a Városért képviselőcsoportja: idén is várják a veszprémiektől azokat a használt, de még jó állapotban lévő játékokat, amelyeket gyereknap alkalmából a város játszóterein helyeznek majd el. tegnap 8:12 Belenyúlhat a kormány az üzemanyagárba Belenyúlhat a kormány az üzemanyagárba A beavatkozást fogom javasolni holnap a kormánynak – így válaszolt az Index kérdésére Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter arra, hogy szerdán dönt a kormány az üzemanyagárak esetleges szabályozásáról.  2024. április 23. 12:56

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.