Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. május 22. Júlia, Rita
Veszprém
15°C
2024. május 22. Júlia, Rita
Veszprém
15°C

Tőzsdére lép a Twitter

2013. október 17. 14:09
A Twitter mára a világ egyik legnépszerűbb mikroblogjává vált.

Globális platformja révén lehetőséget teremt a valós idejű, nyilvános eszmecserére illetve önkifejezésre, ami így lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy rövid bejegyzéseket, vagy egymásnak szánt üzeneteket írjanak. A platform egyedülálló a maga egyszerűségében, a „Tweet” (bejegyzés) maximalizálva van 140 karakter hosszúságban. Ez a korlátozás lehetővé teszi viszont, hogy bárki gyorsan elkészítheti, küldheti, terjesztheti, illetve olvashatja a bejegyzéseket. A Twitter célja, hogy nélkülözhetetlen eleme, mindennapi eszköze legyen az élmények kifejezésének.

A Twitternek jelenleg több mint 215 millió havi aktív felhasználója van, valamint több mint 100 millió napi aktív felhasználóval rendelkezik és szinte minden országban jelen van. A felhasználók többek között emberek milliói a világ minden tájáról, befolyásos egyének és szervezetek, vagy például: a világ legismertebb vezetői, kormányzati tisztviselők, hírességek, sportolók, újságírók, média illetve különböző márkák. A felhasználók mintegy 500 millió bejegyzést hoznak létre naponta.

A Twitter az életciklusának még a korai fázisában van, így nem meglepő, hogy a robosztus árbevétel növekedés mellett, még veszteséges a vállalat. Az elemzők szerint a vállalat sikerének alapja a bevételek gyors növekedése lehet. A globális terjeszkedés és a felhasználók számának további bővülése révén minden bizonnyal a hirdetők egyre nagyobb potenciált látnak benne, mint hirdetési felület. A hirdetési bevételek felfutása lehet tehát a kulcsa a társaság jövőbeli sikerességének, és miután az online hirdetési piac a következő években az előrejelzések szerint rohamosan növekedhet (melyből jelenleg a Twitter, még csupán 0,5 %-nál kisebb részesedéssel bír), így a lehetőség adott a vállalat számára, hogy ebből profitálhasson.

Fontos megemlíteni, hogy a társaság a riválisoknál nagyobb reklámbevételt tud a mobil eszközök révén generálni, miután a Twitternél ez az arány 65 %, szemben a legfőbb rivális Facebook 41 %-ával. Érdemes kiemelni, hogy a Facebook árfolyamának szárnyalásában (július 24. óta + 80%-ban van) jelentős szerepe van a II. negyedéves gyorsjelentés azon pontjának, hogy a mobil eszközökön generált hirdetési bevételének az aránya 14%-ról 41%-ra nőtt.

Ahogy az ábrán látható, a hasonló cégek részvényeinek emelkedése imponáló a tőzsdei bevezetés óta. Leghamarabb a Google került a piacra, 2004-ben, azóta 773 százalékot emelkedett a papír ára. De a sokat szidott Facebook is 29%-t hozott 2012 májusa óta, amerikai dollárban számolva.

Ez lehet a Facebook tőzsdére lépése óta a legnagyobb technológiai részvénykibocsátás, miután 1 Mrd dollár értékben kíván tőkét bevonni a társaság. A részvénykibocsátás vezető szervezője a Goldman Sachs lesz, melyhez csatlakozott még a Morgan Stanley, a JP Morgan & Chase, a Bank of America, a Deutsche Bank, az Allen & Co., és a Code Advisors is.

Sok sikert Twitter!

Lámpi Ferenc
Fiókvezető

vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.