Kazár mögött Botka Dániel lett a második, Turán Frigyes pedig a harmadik. Pénteken két gyorsasági szakaszt teljesítettek a versenyzők, a szombati zárónapon további nyolc mért szakasszal (108,90 km) fejeződik be késő délután a száguldás.

archív fotó (Maxximun Racing Team)
A sólyi, 13,6 kilométer hosszú elsõ gyorsaságit a Kazár-Ferencz kettõs teljesítette a legjobb idõeredménnyel. Nem kevesebb, mint nyolc másodperccel volt gyorsabb az élen rajtoló Herczig-Bacigal párossal szemben, amiben az is közrejátszhatott, hogy a Skoda Fabia szuper 2000-essel induló csapatnak kellett takarítania a szakaszt, míg a mögöttük rajtolók már valamelyest tiszta nyomon haladhattak.
Botkáék és Turánék is jobb idõt futottak az elsõ gyorsaságin, sõt a hatodiknak induló Elek is rávert három másodpercet a bajnokságban élen álló párosra.
A 3-as kategóriában így az Elek-Földi kettõs kezdte az elsõ helyen a veszprémi futamot, míg a második helyre érkezõ Maticséknak mindjárt kilenc másodperc hátránnyal kellett szembenézniük. Baloghék felbátorodtak, hisz közvetlenül Maticsék után követeltek helyet maguknak az eredménylistán, hajszálnyi különbséggel lemaradva.
Egyébként elég nagy volt a szórás az elsõ gyorsaságin, amit jól példáz az is, hogy a 3-as géposztályban a negyedik helyet megszerzõ Pethõék is tíz másodperccel követték Baloghékat.
Eredmények, 1. nap (27,20 km):
1. Kazár Miklós (Mitsubishi Lancer EVO) 16:02.2 perc
2. Botka Dávid (Mitsubishi Lancer EVO) 16:04.2
3. Turán Frigyes (Ford Fiesta) 16:05.0
Nyilatkozatok (forrás: veszpremrallye.net)
Kazár Miklós - Ferencz Ramón (Mitsubishi Lancer Evo IX.): – A második körben már kicsit bátrabban mentünk, de hajtás nélkül nem volt könnyű, az Evo VI.-os korszakra emlékeztetett. A hajtást leszámítva az autó és a gumi is tökéletesen működött. Borzasztóan örülök, hogy a technikai hiba ellenére is az élről várjuk a holnapi folytatást. Igaz, így a takarítás is nekem jut, de annak csak az elsõ három gyorsaságin van jelentősége.
Botka Dávid - Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer Evo IX.): – Bejött a taktikánk, más abroncsokat választottunk, mint a többiek. Tudtam, hogy a második gyorsaságira lesz ez ideális, sikerült is a legjobb időt jönnünk.
Turán Frigyes - Zsíros Gábor (Ford Fiesta S2000): – A mai szakaszokon nagyon össze kellett magunkat szedni, de a második hely rendben is van itt Sólyon. Össze kellett magunkat szedni, hogy lépést tudjuk tartani a Mitsubishikkel, 2,8 másodperces hátránnyal a harmadik helyről várjuk a holnapi szakaszokat.
Herczig Norbert - Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000): – Az etapon egy picit állítottunk az autón, az út is tisztult, ami nagyban közrejátszott a jobb eredményben. Alapjában véve nem a legjobb döntés volt a kemény abroncs, de ismét tanultunk valamit. Nem vagyunk túl messze és ez a negyedik hely a takarítást nézve nem is jöhet rosszul, megpróbálunk felzárkózni!
Bútor Róbert - Tóth Imre (Mitsubishi Lancer Evo X.): – Bízunk benne, hogy holnap jól fogunk menni, de még annyira új nekem ez a négykerék-hajtás és a nagy súly, amivel az autó rendelkezik. Ezeket még meg kell tanulnom, persze aszfalton valamivel könnyebb lenne, azonban egyelõre annak is örülök, hogy nem kapunk olyan sokat a többiektől.
Matics Mihály - Viczena Gábor (Mitsubishi Lancer Evo IX.): – A második körben a nyitó szakaszon vétett hibáinkból sokat tanultunk, ezért jobban sikerült. Még így is maradt benne, spóroltunk egy kicsit az autóval, mert messze még a vége.
Osváth Péter - Farnadi Ágnes (Mitsubishi Lancer Evo IX.): – Elrontottam a nyitó szakaszt, a másodikon megpróbáltam egy kicsit visszafogni magam, ami az időeredményeinken is látszódott, 10 másodpercet javítottunk. Jelen pillanatban a kategória harmadik, az abszolút nyolcadik helyén állunk, holnap megpróbálunk gyorsulni.
Hadik András - Kertész Krisztián (Subaru Impreza N12): – Törött féltengellyel nagyon nehéz volt a második gyorson is jó időt menni, de a lényeg, hogy ha másfél perces hátránnyal is, itt vagyunk az első napi célban. Megcsináljuk, és megyünk holnap, majd meglátjuk mi lesz.
A 19. Veszprém rali további programja:
Július 14. (szombat):
GY3 – Kislőd/1, 08.00
GY4 – Szőc/1, 08.48
GY5 - Vigántpetend/1, 09.23
GY6 – Kislőd/2, 11.55
GY7 – Szőc/2, 12.43
GY8 – Vigántpetend/2, 13.48
GY9 – Kislőd/3, 15.50
GY10 – Szőc/3, 16.38
Szervizpark: Veszprém Aréna, 07.00-18.30
Ünnepélyes díjkiosztó: Veszprém Aréna, 17.58
A bajnokság állása a Veszprém rali előtt:
1. Herczig Norbert, Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000) 41 pont
2. Kazár Miklós, Ferencz Ramón (Mitsubishi Lancer EVO IX.) 34
3. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer EVO IX.) 34
4. Turán Frigyes, Zsíros Gábor (Ford Fiesta S2000) 28
5. Hadik András, Kertész Krisztián (Subaru Impreza) 13
6. Matics Mihály, Viczena Gábor (Mitsubishi Lancer EVO IX.) 12
