Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Történelmi emlékgyűjtés / Újszerűen a Lovassy gimnáziumban

2010. október 7. 19:03
A projekt elsődleges célja az 1945 utáni korszak történelemtanítási tartalmának és metodikájának korszerűsítése.

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv - Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében került kiírásra a TÁMOP 3.2.9./B-08/2 kódszámú, Audiovizuális emlékgyűjtés című pályázat, melynek elsődleges célja az 1945 utáni korszak történelemtanítási tartalmának és metodikájának korszerűsítése.

Veszprém jóhírű gimnáziuma, a Lovassy 2010. januárjában adta be „A Lovassy László Gimnázium audiovizuális emlékgyűjtése” című pályázatát a TÁMOP 3.2.9./B-08/2 kódszámú, Audiovizuális emlékgyűjtés elnevezésű konstrukcióba, melyet a Közreműködő Szervezet támogatásra alkalmasnak minősített és 5 043 070 Ft támogatást ítélt meg az intézménynek. – foglalta össze a sajtótájékoztató elején Pálffy Zoltán igazgatóhelyettes a pályázati összeg elnyerésének körülményeit.


Pálffy Zoltán az intézmény igazgatóhelyettese

A projekt szakmai végrehajtását segítő pedagógusok, az iskola két történelem szakos tanára, Bereginé Simon Ágnes és a projektmenedzser Schindler László részt vettek olyan továbbképzéseken, amelyeken az audiovizuális témafeldolgozás módszertanával ismerkedtek meg: egyrészt az új típusú történelemoktatás didaktikai és metodikai módszereivel, másrészt pedig az interjúkészítés technikai és eljárásrendi ismereteivel. – folytatta az előkészületek ismertetését Schindler László projektmenedzser.
A 2010/2011-es tanévben szakkör és egyéni konzultációk keretében a mi irányításunkkal készítenek a vállalkozó kedvű és a történelem valamint a társadalomismeret iránt érdeklődő lovassys diákok az 1939-1989-es történelmi korszakot megélt személyekkel interjúkat – mondta el Schindler tanár úr, aki egyben az egyik szakmai munkát segítő történelemtanár is.


Schindler László projektmenedzser

Az iskola a pályázatában vállalta, hogy 25 interjút készít el a projekt legvégére, 2011. június végéig. – folytatta a részletek ismertetését Schindler László – Az interjú elkészítése után az előírások szerint megvágott filmeket a közoktatás keretein belül – elsősorban történelem és társadalomismeret órákon – a www.emlekpontok.hu oldalon bármelyik általános és középiskolai tanár felhasználhatja, ezen keresztül is megismertetve a diákokkal a történelem e közeli korszakát.

A Lovassy László Gimnázium projektjében olyan riportalanyokat szólít meg, akik valamilyen módon kapcsolódnak a 300. tanévét ünneplő iskolához illetve Veszprém és környékének történetéhez. A téma általában egy ún. életút interjú, amely egy személy szemszögéből mutatja be az adott korszakot.
A projektmenedzser a teljesség igénye nélkül felsorolt néhányat a felkért interjúalanyok közül: Albert Vendel, Bándi László, Békefi Zsuzsa, Gaál Zoltán, Freund Tamás, Hári Ferenc, Havasi Tibor, László Lilla, Lechner László, Mádl Ferenc, Maróti Rezső, Mocsai Lajos, Papp Sándor.


Szilágyi Botond a projekt informatikusa mutatja be a pályázati honlapot

A sajtótájékoztató zárásaként a projekt informatikusa Szilágyi Botond bemutatta audiovizuális interjúk elkészítéséhez szükséges – már megvásárolt – technikai eszközöket és a projekt menetét dokumentáló weblapot, mely a tamop329.lovassy.hu címen érhető el.


Az interjúkészítéshez beszerzett eszközök

Projektazonosító: TÁMOP-3.2.9/B-08/2-2010-0005
Kedvezményezett: Lovassy László Gimnázium Lovassy-László-Gymnasium
A projekt időtartama: 2010. április 1.- 2011. június 30.



 

vehir.hu
további cikkek
Kreml: Moszkva és Washington megállapodott a tárgyalások folytatásában közélet Kreml: Moszkva és Washington megállapodott a tárgyalások folytatásában A Kreml és a Fehér Ház megállapodott az ukrajnai rendezési tárgyalások folytatásáról – jelentette be Dmitrij Peszkov, az orosz elnök sajtótitkára újságírók előtt pénteken Moszkvában. tegnap 19:18 A betlehemi csillag lehet, hogy nem is egy csillag volt karácsony A betlehemi csillag lehet, hogy nem is egy csillag volt Vajon mi ragyoghatott Júdea egén abban az időben, amikor a történelem kereke új irányt vett? Máté evangéliuma szerint egy fényes csillag vezette a napkeleti bölcseket ahhoz a bizonyos betlehemi jászolhoz, a modern kori tudománynak viszont több reális válasza is van arra, hogy ez milyen csillagászati jelenségnek felelhetett meg. Ahhoz viszont, hogy megértsük a „csillag” természetét, nem elég a távcsöveinket az ég felé fordítanunk, bele kell helyezkednünk az ókori megfigyelő gondolkodásmódjába is. ma 0:23 Kik lehettek valójában a napkeleti és bölcsek és tényleg hárman voltak? Egyáltalán nem biztos közélet Kik lehettek valójában a napkeleti és bölcsek és tényleg hárman voltak? Egyáltalán nem biztos Bár nem is gondolnánk, de a Biblia egyik legrejtélyesebb története a napkeleti bölcsek látogatása a gyermek Jézusnál. A betlehemi jászol mellett térdelő három alak képe annyira beleivódott a kultúránkba, hogy szinte fel sem tűnik, mennyire kevés konkrétumot őriztek meg róluk a történetírás legkorábbi forrásai. Ha lehántjuk a történetről az évszázadok alatt rárakódott népi kegyességet és a művészeti ábrázolások romantikáját, egy olyan ókori történet bontakozik ki előttünk, amely a Perzsa Birodalom papságától a babilóniai csillagászokon át egészen a nabateus karavánutakig vezet. tegnap 0:11

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.