Ezzel kapcsolatban foglalta össze a projekt lényegét Mártony Zsuzsanna zeneterapeuta, fejlesztőtanár és Pethő Imre kommunikációs szakember, mentortanár.
A Támogató Iskola alapvetése a megismerés, megértés, segítség – fogalmazott Mártony Zsuzsanna. – Ebben a programban a tanulási zavarokkal, problémákkal küzdők helyzetét szeretnénk bemutatni úgy, hogy minden érintett fél: diák, szülő, tanár profitáljon belőle. Bozsik Ildikó gyógypedagógus, pszichopedagógus az iskolák, gyerekek jelenlegi helyzetét mutatja be. Ezzel megadja az előadás-sorozat alaphangját. Lang Dániel Leonard iskolapszichológus a diákoknál jelentkező szorongásról, félelemről, pánikról ejt szót. Jómagam az iskolai fejlesztést mutatom be a probléma felismerésétől, kezelésétől a megoldásig. Pethő Imre a kollaborációs kommunikáció adta lehetőségeket tárja fel. Végül Kardos Klára klinikai szakpszichológus – több részben – a kiégésről tart rövid előadást. Úgy gondolom ezen keresztül közelebb kerülünk a problémához, az azzal küzdő tanulókhoz, családjaikhoz. De nemcsak közel kerülünk ehhez, hanem megoldást is mutatunk.
Az ismertetek átadásakor teljes mértékben alkalmazkodtunk a 21. század kihívásaihoz, vagyis a kevés és korlátozott időtartamhoz, valamint a mozgókép könnyebb befogadásához, hiszen azt bárki elérheti a neki megfelelő időben – tette hozzá Pethő Imre. – Nagy figyelmet szenteltünk annak, hogy rövid és érthető, előadások készüljenek. Ha valakit bővebben érdekel egy adott téma, akkor segítünk neki linkekkel azon a vonalon tovább mozogni, miközben nem terheljük a többi érdeklődőt. A Veszprém Portré (vportre.hu) internetes magazinban egy kiadványt szentelünk ennek a sorozatnak, amit aztán kiküldünk minden oktatási intézménybe.
