A Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) közös fejlesztésének keretében 39 darab új szenzort telepítettek a mintegy 800 méteres útszakaszra. A szenzorok folyamatosan rögzítik és továbbítják a forgalmi adatokat a központi adatbázisba, ahol egy szuperszámítógép mesterséges intelligencia segítségével elemzi az adatokat, és digitális ikermodellt készít az aktuális forgalmi helyzetről.
A BME részéről Szalay Zsolt tanszékvezető az InfoRádióban elmondta, a tesztútszakaszon alkalmazott szenzortechnológia valós időben képes leképezni az M1–M7 autópálya bevezető szakaszának forgalmát a virtuális térben. A rendszer az aktuális forgalmi adatok alapján azonosítja a szabálytalan közlekedési manővereket, például a leállósáv jogosulatlan használatát vagy a járművek túl kicsi követési távolságát, valamint figyelmeztetést küldhet a közlekedőknek a potenciális veszélyhelyzetekről. Emellett járműspecifikus útvonaljavaslatokkal segítheti a forgalom optimalizálását és a torlódások elkerülését.
A beruházás értéke megközelítőleg 180 millió forint, amely tartalmazza a szenzorok és a mesterséges intelligencia alkalmazását biztosító számítógép beszerzését. A tervek szerint a tesztidőszakot követően a rendszer kiterjeszthető lesz egy 1500 méteres szakaszra, és hosszabb távon más autópálya-szakaszokon is alkalmazhatóvá válhat.