A közlemény alapján a hét eleji vihar két nagyobb hulláma egy évtizede nem tapasztalt károkat okozott szinte országszerte: hétfőn a legerősebben érintett vasúti terület a Balaton, a fővárosi agglomeráció, majd később a Debrecentől észak és délkeleti irányban húzódó sáv volt, kedden pedig az Észak-Alföldön okozott problémákat az időjárás.
A MÁV az elmúlt két napot úgy összegezte, hogy minden fővonalat érintett a vihar, több mint egy tucatnyi helyen dőlt fa a sínpályára vagy a felsővezetékre, így száznál több helyszínen történt felsővezeték-szakadás vagy fakidőlés. Ezek többségét - mintegy 80 beavatkozási ponton - már a kedd reggeli, délelőtti órákra sikerült felszámolnia annak a több száz munkatársunknak, akik ügyeletesként vagy rendkívüli munkavégzésre berendelve, egyes esetekben a szabadságukat önként megszakítva, vettek részt a helyreállításban.
A közlemény szerint két emeletes KISS motorvonat hibásodott meg a vihar következtében: az egyik sínekre dőlt fán haladt át, de miután megvizsgálták, tovább tudott közlekedni, egy másikba pedig villám csapott Kőbánya-Kispest állomásnál. Hangsúlyozták, hogy személyi sérülés nem történt, ugyanakkor a viharos időjárás alatt megkezdett kárelhárítás során egy kisvárdai kollégájukat villámcsapás érte, őt megfigyelésre kórházba szállították, jól van.
Az aktuális helyzetről azt közölték, hogy kedd hajnaltól megindulhatott a vonatforgalom azon vonalak többségén, ahol a hétfői vihar jelentős károkat okozott, néhány vonalon azonban tart a helyreállítás, egyes vonalakon akár napokig is elhúzódhat.
A Balaton északi partján szerdától dízelvontatással részlegesen megindult a vonatforgalom, a Kék Hullám InterCityk már a teljes útvonalukon közlekednek, a Katica InterRégiók és a Vízipók sebesvonatok helyett azonban Csajág és Balatonfüred között még pótlóbusszal kell utazni.
