Milyen igény hívta életre a This Side megalapítását?
Régóta álmodoztam egy saját ruhamárkáról, amely tükrözi a stílusom és a darabjai minőségi, kényelmes viseletet biztosítanak. Az időzítés volt a kérdés, korábban sosem találtuk a megfelelő pillanatot erre, de mivel két éve visszaigazoltam Veszprémbe, úgy éreztük, ennél ideálisabb időszak nem lesz a thisSide elindítására, ezért belevágtunk.
A magasságomból fakadóan mindig nagy fejtörést okozott, hogy olyan, méretben passzoló ruhát találjak magamnak, amely jól is áll és én is jól érzem magam benne. A legtöbb ruha mindig rövidnek bizonyult rám. A thisSide megalapításakor ezt a problémát szerettük volna kiküszöbölni és megkönnyíteni a hasonló adottságokkal bírók ruhavásárlását. Ugyanakkor fontos hangsúlyozni, hogy a termékeinkkel mindenkire gondoltunk, legyen magasabb vagy alacsonyabb, bízunk benne, hogy itt megtalálja a neki megfelelő komfortos, trendkövető darabokat.
Mi a profilja a márkának? Kiknek szól? Milyen stílust képvisel?
A thisSide darabjainál alapvető szempont a kényelem, minden ruhadarabot úgy tervezünk, hogy az a maximális kényelmet szolgálja. Éppen ezért, ha egyetlen célcsoportot kellene választani, akkor azt mondanám, a thisSide azoknak szól, akik ezt a minőségi kényelmet keresik a ruhadarabok esetében is. Legyen szó oversize vagy longline darabokról, a minőség és a kényelem terén nem kötünk kompromisszumot, ebből a kettőből nem engedünk a ruhadarabok tervezése, kivitelezése során. Az első kollekciónk a sportosabb vonalat képviseli, de a jövőben sportosan elegáns darabokkal is jelentkezünk majd.
Magyar márkáról van szó. Mit jelent ez pontosan? Ki tervezi a ruhadarabokat?
Fontos szempont volt számunkra az is, hogy a tervezés és kivitelezés is Magyarországon történjen, ezzel is segítve a hazai munkaerőpiacot. Minden termékünk Magyarországon készül, többségében hazai alapanyagokból. A legapróbb részletekig komolyan vesszük a hazai vonatkozást, a sapkáink például egy hazai kötödében készülnek.
A kollekció, az egyes ruhadarabok megálmodása, az ötletelés a menyasszonyommal közösen történik, majd Papp Piroska papírra viszi az elképzeléseinket, hogy lássuk, hogyan nézne ki a valóságban mindaz, amit megálmodtunk.
Nagy hangsúlyt fektettek a környezetvédelemre a csomagolás során. Miért döntöttetek így?
Ez is a szívügyünk, igyekszünk környezettudatosak lenni amennyire csak lehet. A csomagolásunk, a címkék újrahasznosítottak, míg a nyomdai anyagokat egy budapesti zöldnyomdában készíttetjük.
Sok nemzetközi sportolónak van saját márkája, ám a hazaiak közül kevésnek. Van még rajtad kívül itthon sportoló, akinek van saját kollekciója?
Lehet, hogy van, de bevallom, ezt nem vettem figyelembe a thisSide elindításakor. Nem szerettem volna másolni, másokra, más márkákra hajazni. Sokkal inkább az vezérelt, hogy a menyasszonyommal közösen létrehozzunk egy olyan ruhamárkát, ahol a minőség, a kényelem, a környezettudatosság és a magyarországi munkaerő bevonása alapértékeknek tekinthetőek és ahol olyan ruhadarabok készülnek, amelyben mindenki jól érezheti magát, alkattól, magasságtól függetlenül.
Nemrég alapítottátok a márkát. Milyenek az eddigi visszajelzések?
Novemberben indultunk el a thisSIDE-al és már kijött a második kollekciónk is. A visszajelzések alapján szeretik a termékeinket. Egyetlen márka piacra lépése sem könnyű, mivel a vásárlók nagy többsége bizalmatlan egy ismeretlen márkával szemben. Ugyanakkor azt látjuk, hogy aki megadta a thisSide-nak a kezdeti bizalmat, örömét leli a termékeinkben. A minőségi alapanyagokból készült, szuper kényelmes ruháink eddig senkinek sem okoztak csalódást. Újabb és újabb kollekciókkal igyekszünk majd meghálálni a termékeinkbe vetett bizalmat.
Mi a stratégiátok? Terveztek-e külföldre terjeszkedni?
Dolgozunk azon, hogy külföldre is szállíthassunk, de a legfontosabb egyelőre a magyar piac. Jelenleg online értékesítjük a termékeinket, de a jövőben szeretnénk egy kisebb showroomot, ahol megnézhetik, felpróbálhatják a ruháinkat.
Fotók: thisSide
A cikk az Ecoport magazin 2022/1. számában jelent meg.