Milyen módon segítheti a számlázással és kintlévőség kezelésével kapcsolatos teendőket egy fejlett és felhasználóbarát CRM rendszer? Miként optimalizálhatók, illetve automatizálhatók a számlázás feladatai?
A cikkben ezekre a kérdésekre adunk csattanós választ, remélhetőleg ráirányítva a figyelmet a korszerű CRM rendszerek kiemelt hozzáadott értékére.
A számlázás tipikusan a modellezhető és optimalizálható feladatok közé tartozik
Méghozzá többféle okból kifolyólag. Egyrészt a számlák kiállítása rendszerint egy ismétlődő feladattípus, ennélfogva viszonylag kevés ismeretlen változót tartalmaz. Tehát a modellezése, majd pedig az optimalizálása is racionális, egyúttal könnyen megvalósítható feladat.
Különösen abban az esetben, hogyha ezt a lépést praktikus CRM rendszer segítségével tudjuk megtenni. Elvégre egy CRM rendszer hozzáadott értéke részben abban is rejlik, hogy a platform minden meglévő és potenciális ügyfél adatait tartalmazza.
Beleértve a kivitelezett munkák és az értékesített termékek előzményeit, úgyhogy a számlázáshoz elengedhetetlen információk mindegyike rendelkezésre állhat.
Milyen előnyei vannak a CRM rendszer segítségével megoldott számlázásnak?
A számlázás kapcsán óriási értéke van annak, ha a folyamat kivitelezése során úgy tudunk időt spórolni, hogy az közben sem a precizitás, sem pedig a minőség rovására nem megy. A fejlett CRM rendszer segítségével megoldott számlázásnál ez a feltétel hibátlanul érvényesülhet.
Ráadásul eredményesen kiküszöbölhető a sokaknak fejfájást okozó duplikáció, illetve a többszörös adminisztráció. Minden releváns munkatárs számára könnyen átláthatóvá válik, hogy mikor, milyen számlákkal, egész pontosan mi is a feladat.
Óriási szintlépést jelenthet ez azzal összevetve, mint amikor elavult módon sárga cetliken, jegyzetfüzeten vagy Excel táblákon történik meg a számlázással kapcsolatos adminisztráció.
Nemcsak a számlázás, hanem a kintlévőségkezelés területén is szintet léphetünk
Merthogy a korszerű CRM rendszerek segítségével ezek a feladatok is játszi könnyedséggel egyszerűsíthetők. Ugyanis egy megfelelő ár-érték aránnyal bíró CRM rendszernek manapság szinte kötelező tudnia az automatizált informálást.
A gyakorlatban ez úgy történik, hogy a még ki nem fizetett számlákról e-mailes vagy SMS-ben küldött fizetési emlékeztetők kiküldése történik az ügyfelek részére. Úgy is fogalmazhatunk tehát, hogy a kintlévőség kezelése, vele együtt pedig a számlázás folyamata is önjáróvá válhat.
Gyakorlatilag úgy tudjuk megoldani sikeresen a számlafizetési problémák 90%-át, hogy ez alig vet fel plusz teendőt a napjainkban. Minden munkatárs dolgozhat tehát a saját feladatain, miközben a kiküldött számlák ellenértékének a beérkezése sem vet fel nemkívánatos akadályokat.
