Egy több mint 8 ezer kilométeres túrára vállalkozott az a 220 csapat, aki benevezett a Dakar Dél-Amerikába költözése óta a világ egyetlen igazi transz-szaharai versenyévé váló Budapest-Bamakora. A kaland kategóriában indulók, köztük a veszprémiek könnyebb és látványosabb szakaszokon keresztül juthatnak majd célba, mindeközben teljesítik a rali egyik legfontosabb küldetését: humanitárius segélyt visznek a rászoruló mauritániai és mali falvakba. A csapatok szerda reggel mutatkoztak be a közönségnek az Óváros téren, ahol a polgármester köszöntője után Nagy Károly kanonok szentelte fel az autókat.

A verseny egyik legtapasztaltabb résztvevője dr. Sidibé Mamadou, aki már a legelső verseny szervezésében is segített, és idén másodszor ül autóba. – A csapatunk, a Bamako Express három tagból áll, Majerik Viktor és Harn Szilvia lesznek a társaim. Illetve a Mitsubishi L200-as, ami segít majd átjutni az olyan nehéz szakaszokon, mint a zagorai kősivatag. Úgy érzem, jó csapattá tudunk alakulni, ahol mindenki a saját tapasztalatait -én az Afrikai ismereteimet – adja a közösségnek.
A legtöbb verseny tapasztalata Sipos Jenőnek van, aki idén harmadszor ül a volán mögé. – Idén teljesen új emberekkel, a Doc Horoz csapatban vágok neki a sivatagnak. Bár újoncokról van szó, nagyon komolyan veszik a felkészülést. Persze egy ekkora túrán mindig vannak meglepetések, jégeső, új szakaszok. Egyelőre nem sok időt töltöttünk együtt, de ez a verseny nem csak a fizikai megpróbáltatásról, hanem egymás elviseléséről is szól. Sajnos kiderült, hogy a Mitsubishi L200-unkban motort kell cserélni, az autó és a csapat most ott dolgozik.

Sidibé Mamadou (Bamako Express) és Sipos Jenő (Doc Horoz)
A Gumitóni B4U csapat kapitánya, Dely Péter már többször járt az arab világban.
- A B4U rövidítés, melyet az arabok előszeretettel ragasztanak matricaként az autóikra, a before you, azaz előtted vagyok értelmezés miatt. Mi inkább a be for you, azaz érted vagyok gondolatot szeretnénk vele kifejezni. A csapattársaim nagyon izgatottak, de régi álmunk valósul meg. Az a különbség a Dakar és a Bamako között, hogy ez a halandó embernek is megfizethető. Egy párszázezer forintos autóval már el lehet indulni, csapatunk egy Nissan Patrollal vág neki az útnak. A megbízhatóság fontosabb, mint a gyorsaság.
A Desert Fox Team egy kétfős baráti társaság, akik a kaland miatt indulnak útnak.
– Tavaly télen jutott eszünkbe, miközben a közvetítést néztük, hogy ezt nekünk is ki kell próbálni. Egy Ford Transitot készítettünk fel a túrára, a hátuljába beépítettük az ágyakat. Mi így kerüljük el a sivatagi hideget és bogarakat. Ha esetleg elakadnánk, bízunk a többi csapat segítségében, de nem hiszem, hogy szükség lesz rá – mondta el Szabó Tamás.

Dely Péter (Gumitóni B4U)és Szabó Tamás (Desert Fox Team)
Az Együtt Másokért Bamako Team tagjai is most indulnak először a megmérettetésen, de komoly terepjárós tapasztattal rendelkeznek. A csapat négy tagjából kettő hivatásos tűzoltó, Horák Attila csapatkapitány pedig a katasztrófavédelemnél dolgozik. – Még 2008 karácsonyán döntöttük el, hogy részt veszünk a versenyen. Az igazság az, hogy későn álltunk neki a felkészülésnek, a tapasztalatainkat majd a sivatagban kell megszereznünk. Igaz, mióta megvettük a Nissan Patrolunkat, gyakran kijárunk a Bakonyba.

Horák Attila (Együtt Másokért Bamako Team)
és az utolsó csapatközi megbeszélés szombaton
A csapatok rengeteg gyógyszert, gyermekruhákat, tanszereket és játékokat is visznek magukkal, amiket vagy útközben, vagy a célállomáson, Bamakóban osztanak ki.