A muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény, a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény (a továbbiakban: Kjt.), a Kjt. végrehajtásáról a művészeti, a közművelődési és a közgyűjteményi területen foglalkoztatott közalkalmazottak jogviszonyával összefüggő egyes kérdések rendezéséről szóló 150/1992. (XI.20.) Korm. rendelet alapján Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata pályázatot hirdet a Laczkó Dezső Múzeum igazgatói (magasabb vezetői) beosztásának ellátására.
A közalkalmazotti jogviszony:
A közalkalmazotti jogviszony határozatlan időre szól, az áthelyezés esetét kivéve 3 hónap próbaidő kikötésével. A közalkalmazott által betöltendő, kinevezés szerinti munkakör: az iskolai végzettség és a 150/1992. (XI.20.) Korm. rendelet 1. melléklete alapján kerül meghatározásra. Magasabb vezetői beosztás ellátására megbízást az kaphat, aki a munkáltatóval közalkalmazotti jogviszonyban áll vagy a megbízással egyidejűleg közalkalmazotti munkakörbe kinevezhető.
A vezetői megbízás időtartama: határozott időre, 5 évre szól, 2019. július 01-től 2024. június 30-ig.
Foglalkoztatás jellege: teljes munkaidő (heti 40 óra).
A munkavégzés helye: 8200 Veszprém, Török Ignác utca 7.
A munkakörbe tartozó, illetve a vezetői beosztással járó lényeges feladatok:
Az igazgató az intézmény egyszemélyi felelős vezetője, felelős az intézmény szakszerű és törvényes működtetéséért. A múzeumi feladatok ellátása körében az igazgató feladata-felelőssége különösen a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvényben a megyei hatókörű városi múzeumok részére meghatározott feladatok ellátásának irányítása, a múzeumban folyó szakmai tevékenység feltételeinek biztosítása. Felelős a múzeum szakmai tevékenységének színvonalas ellátásáért.
A múzeumi feladatok ellátása mellett magasabb vezetői megbízás keretében végzi az intézmény alapító okiratában foglalt valamennyi feladat ellátásának koordinálását, irányítását, ellenőrzését, az intézmény működésének biztosítását, az intézmény költségvetésének betartását, a munkáltatói jogok gyakorlását, valamint a fenntartó által hozott döntések végrehajtását.
Az állás betöltéséhez szükséges feltételek:
• magyar állampolgárság
• büntetlen előélet és, hogy a pályázó nem álljon foglalkozástól eltiltás hatálya alatt
• cselekvőképesség
• a munkakör ellátásához szükséges magyar nyelvtudás
• iskolai végzettség:
1. mesterfokozatú végzettség és szakirányú szakképzettség vagy
2. jogász vagy
3. közgazdász szakképzettség
• tárgyalásszintű idegennyelv-ismeret
• a végzettségének és szakképzettségének vagy az intézmény alaptevékenységének megfelelő jogviszonyban legalább öt éves szakmai gyakorlat
• vezetői gyakorlat
• kiemelkedő szakirányú tudományos vagy szakmai tevékenység
• egészségügyi alkalmasság
• vagyonnyilatkozat-tételi eljárás lefolytatása
Illetmény és egyéb juttatások:
A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény (Kjt.), valamint a Kjt. végrehajtásáról a művészeti, a közművelődési és a közgyűjteményi területen foglalkoztatott közalkalmazottak jogviszonyával összefüggő egyes kérdések rendezéséről szóló 150/1992. (XI.20.) Korm. rendelet alapján.
A pályázathoz csatolandó iratok:
• motivációs levél
• fényképes szakmai önéletrajz
• az intézmény vezetésére, fejlesztésére vonatkozó szakmai program
• 3 hónapnál nem régebbi erkölcsi bizonyítvány
• iskolai végzettséget igazoló okirat(ok) másolata(i)
• idegennyelv-ismeretet igazoló okirat(ok) másolata(i) (államilag elismert komplex típusú középfokú nyelvvizsga-bizonyítvány, vagy azzal egyenértékű okirat, szakmai gyakorlat külföldi teljesítéséről szóló igazolás)
• szakmai, vezetői gyakorlat igazolása
• szakmai vagy szakirányú tudományos tevékenység igazolására kutatási, publikációs vagy oktatási munkák bemutatása, projektben való részvétel igazolása
• foglalkozás-egészségügyi orvosi igazolás a pályázó egészségügyi alkalmasságáról
• a pályázó nyilatkozata arról, hogy a Kjt. 41. § (2) bekezdése szerinti összeférhetetlenség vele szemben nem áll fenn
• a pályázó nyilatkozata arról, hogy kinevezése és/vagy vezetői megbízása esetén vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségének eleget tesz
• a pályázó nyilatkozata arról, hogy a pályázati anyagában foglalt személyes adatainak a pályázati eljárással összefüggő kezeléséhez hozzájárul
• a pályázó nyilatkozata arról, hogy a közgyűlésen a zárt ülésen történő tárgyalást kéri vagy sem
• a pályázó nyilatkozata arról, hogy az intézmény vezetésére, fejlesztésére vonatkozó szakmai programja Veszprém város honlapján megjelentetésre kerülhet-e vagy sem (a nyilatkozat letölthető a www.veszprem.hu honlap Közérdekű adatok/Intézményvezetői pályázatok menüből).
A pályázat benyújtásának határideje: 2019. február 28.
A pályázat benyújtásának módja:
A pályázatot 3 példányban (1 eredeti és 2 másolat), zárt borítékban, „Laczkó Dezső Múzeum igazgatói pályázat” megjelöléssel Veszprém Megyei Jogú Város Polgármestere (8200 Veszprém, Óváros tér 9.) részére, valamint elektronikusan (pdf formátumban) a cperlaki@gov.veszprem.hu e-mail címre kell benyújtani.
A pályázattal kapcsolatban felvilágosítást ad:
Perlakiné Scharf Claudia csoportvezető (8200 Veszprém, Óváros tér 9. 2. em. 211. iroda, telefon: 88/549-194, e-mail: cperlaki@gov.veszprem.hu).
A pályázat elbírálásának módja:
A pályázót a pályázati határidő lejártát követő 21 napon belül bizottság hallgatja meg, majd a képviselő-testület a bizottság írásba foglalt véleményét mérlegelve dönt a pályázati határidő lejártát követő első ülésén a közalkalmazotti jogviszony létesítéséről, illetve a vezetői megbízásról. A vezetői megbízáshoz a miniszter egyetértése szükséges.
Az álláshely a pályázat elbírálását követően, legkorábban 2019. július 01-től tölthető be.