Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2025. december 6. Miklós
Veszprém
7°C
2025. december 6. Miklós
Veszprém
7°C

A weboldaltulajdonosok rémálma: a magas visszafordulási arány

2018. november 16. 11:57
Mi a visszafordulási arány és vajon miért válik rémálommá, ha magas?

Mai cikkünkben az ALH Consulting Kft. közreműködésével segítünk tisztázni a magas visszafordulási arány fogalmát és az ehhez kapcsolódó szakkifejezéseket. Így akár laikusként is könnyebb átérezni, hogy tényleg baj, ha honlaptulajdonosként érzékeljük a visszafordulások emelkedését.

Mi a visszafordulási arány?

A visszafordulási arány (bounce rate) a webhely egy oldalán végrehajtott munkamenet elhagyás. Általában ez a meghatározás él a köztudatban. Vagyis a látogatók azon százaléka, akik a felkeresett oldalt szinte rögtön elhagyják, visszatérnek a böngészőbe, vagy esetleg a referens weboldalra.

Baj a magas visszafordulási arány?

Ha azt nézzük, hogy webhelyünket a látogatók felkeresték, de visszalépve tovább böngésznek a többi weboldal között, akkor a magas visszafordulási arány rossz. Gondoljunk bele, hogy az az oldal, ahová a látogató megérkezik, a kapu, hogy azon keresztül eljussanak a felhasználók a lényegi tartalomhoz. Például cikkeket olvassanak, szolgáltatásokat vegyenek igénybe, átnézzék a kínált termékeinket, esetleg rendeljenek, stb. Ekkor nem kívánatos a magas visszafordulási arány.

Ellenben, ha a weboldalunk egyetlen aloldallal rendelkezik, mert mondjuk bloggerek vagyunk és a cél, hogy azt az egy oldalt, ahol leírtunk valamit, amit meg kívánunk osztani, felkeressék, és minél tovább ott tartózkodjanak, akkor a magas visszafordulási arány teljesen normális.

A magas visszafordulási arány értéke tehát relatív. Tudni kell hozzá, hogy a legtöbb honlap visszafordulási aránya 26% és 70% közé esik. A Google Analytics összegyűjtötte az adatokat és ezek alapján kialakítottak egy pontozási rendszert:

• Ha 25% a visszafordulási arány vagy alacsonyabb: valami biztosan hibás.
• A 26-40% közötti visszafordulási arány megfelelő.
• Átlagosnak mondható a 41-55% közötti visszafordulási arány.
• A 56-70% magasabb az átlagosnál, de időnként indokolt lehet a weboldal sajátosságai miatt.
• Ha 70% vagy magasabb: nagyon rossz az oldal és/vagy valami hibás.

A magas visszafordulási aránynak sok oka lehet. Jellemzően a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek és a fizetett hirdetéseket készítő ügynökségek az alábbi 10 leggyakoribb okot azonosítják a magas visszafordulási arány mögött. Nézzük, melyek ezek.

10 leggyakoribb visszafordulási ok, ami árthat a weboldalunknak

1. Ha lassan töltődik be a weboldalunk, akkor a Google hátrébb rangsorolja találati listán. Ha lassú a betöltődés sebessége, sokan fogják elhagyni az oldalt, mert nem fogják kivárni ezt az időt. Mennyi az elfogadható betöltődési idő? 2 másodperc, vagy annál kevesebb!

2. Mennyi időt töltenek az oldalon? Érdemes utánajárni a munkamenet hosszának és az oldalon eltöltött időnek. Ha a felhasználó több, mint 5 percet töltött az oldalon, akkor a Google számára pozitív visszajelzésként érkezik az adat, hogy releváns oldalra lelt a böngésző.

3. Milyen típusú oldalról kattintanak tovább? Ha egy kezdőoldalt hagynak el gyorsan, mert maga a tartalom (termékek, cikkek, szolgáltatás részletezése, stb) a honlap többi aloldalán található, akkor érthető a gyors oldalelhagyás.

4. Ok lehet a félrevezető tartalom, leírás. Előfordulhat, hogy a látogató számára úgy tűnik a találati listán, hogy nálunk fogja megtalálni a szükséges információt. Az oldalra érve azonban csalódik, mert nem az tartalom szerepel rajta, amit ő keresett. Javítsuk ki a Meta adatokat (title és description mezők), hogy a Google helyesen adja ki az oldalunkat a találati listán.

5. Technikai hiba vagy üres oldal esetében is magas lehet a visszafordulási arány. Ilyen példa lehet, ha az oldalunk nem tölt be rendesen vagy 404-es hibakódot ad. Ilyen esetben találjuk meg a hiba forrását és javítsuk ki a lehető leghamarabb.

6. Előfordulhat, hogy a látogatók hibás linkre kattintottak. Ilyen probléma akkor léphet fel, ha az oldal, ami linkeli a mi tartalmunkat nem megfelelő helyen linkelnek minket, esetleg nem is a mi linkünket akarták elhelyezni a cikkben vagy valamilyen fekete kalapos technika áldozatai vagyunk. Ilyenkor jelezzük a Google számára a Google Search Console-on belül disavow fájl frissítésével, hogy nem tartunk igényt az adott linkre.

7. Előfordulhat, hogy a magas visszafordulási arány normális. Ha egy affiliate rendszer tagjaként üzemelünk, akkor lehet az oldal célja az, hogy tovább irányítson egy másik weboldalra, a fő eladó weboldalára.

8. Igen egyszerű oka is lehet a visszafordulási arány magas értékének: rossz minőségű weboldal, vagy alul optimalizált oldal. Lehet, hogy egyszerűen nem megfelelő a tartalom vagy nincs jól optimalizálva, nem átlátható. Ellenőrizzük a tartalmunkat és javítsuk, ha szükséges.

9. Néhány esetben szembe kerül egymással a sales és a keresőoptimalizálás. Előfordul, hogy túl sok hirdetés, felugró ablak vagy cselekvésre ösztönző gomb van az oldalon, ami zavaró lehet a látogató számára. Ekkor hibás vagy kellemetlen felhasználói élményt nyújt weboldalunk. Fontos figyelemmel lenni a látogatóra, hiszen ő lesz az, aki vásárolni fog nálunk. Nyújtsunk minőségi felhasználói élményt.

10. Megeshet, hogy rosszul végeztük el a Google Analytics beállításait. Ha azt látjuk, hogy hiányosak az adatok vagy valami nem stimmel, nézzük meg, hogy helyesen lettek-e elhelyezve a követőkódok minden aloldalon.

Ha ezt a tíz lehetőséges okot végig nézzük, hamar rájöhetünk, hogy mi a hiba az oldalunkon. A hibák javításával könnyen csökkenthetjük a visszafordulási arányt. Ha azonban magunktól nem jövünk rá a hiba okára, bátran keressük fel az ALH Consulting Kft. csapatát, akik weboldal elemzéssel hamar fel tudják tárni a magas visszafordulási arány miértjeit.

vehir.hu
további cikkek
Dupláznak az Őrült Nők Veszprémben Őrült nők ketrece Dupláznak az Őrült Nők Veszprémben Hatalmas az érdeklődés Az Őrült Nők Ketrece című előadásra Veszprémben, ezért a már május 18-ára meghirdetett, este 8-kor kezdődő előadás mellett aznap fél 3-kor is színpadra kerül a kultikus darab a Veszprém Arénában. Az előadás előtt két órával pedig az érdeklődők szintén találkozhatnak a szereplőkkel és betekinthetnek a kulisszák mögé is. 2025. március 18. 11:49 Botra fel! – Veszprémben is elindulnak a nordic walking túrák közélet Botra fel! – Veszprémben is elindulnak a nordic walking túrák Nem a szauna az egyetlen dolog, amit a finnek adtak a világnak és jótékony hatással van az ember fizikai és lelki állapotára egyaránt. A nordic walking amilyen egyszerű sport, olyan sok előnye van, viszont itt sem árt, ha szakavatott oktatótól kap segítséget az ember a kezdő mozdulatok elsajátításához. A Tourinform Veszprém idei legaktívabb programján az ország legnevesebb nordic walking edzőjével kelhetnek útra az érdeklődők Veszprémben. De, hogy pontosan mit kínál a március 21-ei program és honnan ered a nordic walking, arról cikkünkben lerántjuk a leplet. 2025. március 12. 22:49 A belváros egy eldugott zugában ismertük meg, hogy mitől lesz valóban élmény az étkezés gasztronómia A belváros egy eldugott zugában ismertük meg, hogy mitől lesz valóban élmény az étkezés Veszprém egyik legújabb ételkiszállító vállalkozása, a Zugkonyha nem attól lesz egyedi, hogy gondosan megválogatott alapanyagokból dolgoznak. Nem is csak attól, hogy a sütőlapnak ideje sincs kihűlni, hiszen a hét minden napján, reggeltől késő estig sercegnek rajta a húspogácsák. A Zugkonyhásoknak titka valami egészen másban van. Zsuzsit és Norbit a belváros egyik eldugott zugában kerestük meg, és miközben vártuk az ebédünket, kicsit a veszprémiek ízlését is megismertük. 2025. február 2. 20:33

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.