Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2025. december 6. Miklós
Veszprém
6°C
2025. december 6. Miklós
Veszprém
6°C

Hogyan legyünk jelen a weben?

2017. december 27. 4:00 // Forrás: Ecoport magazin
Ma már kulcskérdés egy vállalkozás életében, hogy a világhálón jelen legyen. De nem csak az, hogy regisztráljon egy jó domain néven, hanem az is, hogy minőségi tartalmat hozzon létre. Azt pedig, hogy a közösségi felületeket hogyan használja, szintén nagyon meg kell terveznie.

Az internetezési szokások az idő múlásával folyamatosan változnak. Magunkon is megfigyelhetjük azt, hogy egyre nagyobb elvárásaink vannak a weben jelenlévő szolgáltatók felé. Már számít, hogy ne kelljen sokat várnunk, míg betöltődik amire kíváncsiak vagyunk, vagy éppen ne kelljen túl sokszor kattintani a célunk eléréséig. Azaz minél egyszerűbben, minél könnyebben navigálható weboldalakon szeretnénk barangolni.

Ehhez az kell, hogy cégünk weboldala először is minden készüléken működjön. Az érdeklődők akár mobilról, akár tabletről vagy laptopról, esetleg asztali gépről próbálják elérni az oldalunkat, mindenhonnan élmény legyen számukra az oldalunk böngészése. Ne hiányozzon a tartalom fele, és lehetőleg jól látszódjon a menü. Ezek alapfeltételek. Nincs annál rosszabb, mint amikor a leendő ügyfelünket azért veszítjük el, mert ezekre nem figyeltünk oda. Hiszen valljuk be, körülbelül 3-5 másodpercet vagyunk hajlandóak várni arra, hogy a weboldal betöltődjön, esetleg alkalmazkodjon a készülékünkhöz. Aztán elnavigálunk onnan...

A másik legfontosabb tényező az, hogy vásárlói döntéseinket még mindig 92%-ban az érzelmeink befolyásolják. Ezt a webes megjelenésnél is figyelembe kell vennünk. Nemcsak a honlapunk megjelenésénél kell figyelnünk célcsoportunk ízlését, de a tartalmi rész összeállításánál is fontos az érzelmekre gyakorolt hatás átgondolása.

Weboldalunk önmagában nem elég az értékes online jelenléthez. Ideális esetben kapcsolódó bloggal, webáruházzal, hírlevéllel, illetve közösségi médiaaktivitással kell eljutnunk a célközönségünkhöz. A Google, mint meghatározó kereső, annál előrébb sorolja weboldalunkat, minél több releváns tartalmat szolgáltatunk. Továbbá az imént említett kapcsolódó felületeket minél többször, minél frissebb tartalommal és minél szélesebb körben használjuk.

Mi Magyarországon 5,8 millió felhasználóval, a 40+ 50+ korosztályt is beleértve a „Facebook hazája” vagyunk. Ez azt jelenti, hogy a közösségi média ezen felületén mindenképpen figyelemre méltó lehetőség üzleti oldallal jelen lennünk. Második helyen a Youtube áll 3.849.000 felhasználóval, azaz itt is érdemes úgynevezett „csatornát” létrehoznunk. Említésre méltó még az Instagram, ahol nagyrészt a 30 év alatti jómódúak vannak jelen nagy számban a 715.000 felhasználó között. Illetve a Pinterest, ahol pedig a 15-35 év közötti nők regisztráltak legtöbben az összesen körülbelül 946.000 embert számláló virtuális tömegben.

Végezetül fontos tudni, hogy egy weboldal soha nincs készen. Folyamatosan igazítanunk kell látogatóink, a webes környezet, a technikai fejlődés feltételeihez. Mérhetőnek kell lennie, hogy a változásokat észlelhessük, és a beérkező adatok alapján minél tökéletesebben tudjunk igazodni az igényekhez. Tehát jelen esetben egy dolog állandó – a változás. Amennyiben hajlandóak vagyunk ezt elfogadni és képesek vagyunk igazodni hozzá, még egy lépéssel közelebb jutunk a sikerhez.

Czoma-Szegedi Nóra
további cikkek
Orbán Viktor: a minimálbér 11, a garantált bérminimum 7 százalékkal nő közélet Orbán Viktor: a minimálbér 11, a garantált bérminimum 7 százalékkal nő Közvetlenül hétszázezer család jövedelmi viszonyait javítja a jövő évi bérmegállapodás - hangsúlyozta Orbán Viktor miniszterelnök a dokumentum aláírásán csütörtökön Budapesten. 2025. december 4. 11:28 A balatoni turizmus nem ignorálhatja az itt élőket Balaton A balatoni turizmus nem ignorálhatja az itt élőket Veszprémben tartott fórumot turisztikai szakemberek részére a Visit Balaton 365, amelyben összefogásra és közös gondolkodásra invitálták a térség szereplőit. 2025. december 2. 22:42 Bizonytalan világgazdaságban próbálnak helyt állni a veszprémi cégek – nem is sikertelenül Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara Bizonytalan világgazdaságban próbálnak helyt állni a veszprémi cégek – nem is sikertelenül Ha egyetlen szóval kellene jellemezni a világgazdaság idei állapotát, az kétségtelenül a bizonytalanság lenne, a Veszprém vármegyei cégek teljesítményük alapján így még inkább elismerésre méltóak, hangzott el pénteken a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara Business Eminence 2025 Veszprém vármegye üzleti kiválóságainak találkozóján a CODE-ban, ahol az is kiderült, hogy melyik az a gazdasági terület, ahol az egész országban a veszprémi cégek járnak az élen, megelőzve még a fővárost is. 2025. november 29. 2:04

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.