Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2025. december 6. Miklós
Veszprém
6°C
2025. december 6. Miklós
Veszprém
6°C

Egyre fontosabb szerep jut az internetgazdaságnak

2016. október 19. 12:42
A G20 országok GDP-jének már több mint 5 százaléka az internetgazdaságból származik. De vannak olyan országok ahol ez az arány lényegesen magasabb.

Robban a digitális gazdaság

Az első domain-t 1985-ben regisztrálták le, az első magyar .hu végződésű domain pedig idén lett 25 éves. Azóta az internet fejlődése megállíthatatlan. Most 2016-ban a világ internetfelhasználóinak száma meghaladja a 3 milliárdot és az internetgazdaság által előállított érték a 4,2 trillió dollárt tesz ki, csak a G20 országokban.

Egy a közelmúltban napvilágra került jelentés szerint ha az internetgazdaság különálló gazdaság lenne, akkor az országok rangsorában az ötödik helyen állna, az USA, Kína, Japán és India mögött, de már megelőzve Németország gazdasági teljesítményét. És ez csak a húsz legfejlettebb ország internetgazdasága.

Az internetgazdaság azonban nem csak a fejlett országokban fejlődik rohamosan. Ma már az internetfelhasználók döntő része a fejlődő országokban él és a netfelhasználó háromnegyede mobileszközökkel használja az internetet.
Az internetgazdaság a fejlett országokban évi nyolc százalékkal bővül. Nincs még egy gazdasági ágazat, ami hasonló növekedési potenciált tudna felmutatni. A fejlődő országokban pedig egészen elképesztő évi 18%-os a növekedés üteme.

Európában a 10%-ot ostromoljuk

Európában az idei évben a GDP 5.7%-át adja az internetgazdaság. Az egyes országok között még igen jelentős az eltérés. A most kiváló Nagy-Britanniában a gazdaság teljesítményének több mint 8%-át a digitális gazdaság adja, míg Olaszországban ez az arány alig több mint 2 százalék.

Magyarországra vonatkozóan nincs külön adat, de szakértő becslések szerint 2-3% körüli érték lehet a realitás.
Az internetgazdaság hatása még a fenti számoknál is jelentősebb lehet. Közismert, hogy az offline vásárlásokat igen gyakran megelőzi egy online tájékozódás. Éppen ezért a reálgazdaságban lecsapódó vásárlások jelentős része rendelkezik online vonatkozásokkal is.

Online KKV-k előnyben

A másik tény, amire érdemes felhívni a figyelmet, hogy egy felmérés szerint azok a kis és középvállalatok, amelyek aktívan jelen vannak az interneten sokkal magasab növekedési rátát tudnak felmutatni, mint a csak offline létező vállalatok. A különbség bizonyos esetekben óriási lehet.

Németországban 4700 KKV-t kérdeztek meg internethasználatról és növekedésről. A felmérés szerint azok a vállaltok, amelyek aktívak voltak a weben, tehát rendelkeztek tárhellyel, domainnel, weboldallal, bloggoltak, és a közösségi médiát is aktívan használták 18%-kal tudták növelni forgalmukat három év alatt.

Eközben azok a KKV-k, amelyek minimálisan vannak csak jelen online csupán négy százalékos növekedést tudtak felmutatni. Ezt a felmérést más országokban is végrehajtották, és az eredmények kivétel nélkül azt erősítették meg, hogy az online jelenlét óriási előnyt biztosít a cégek számára.

vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.