A program keretében támogatott célcsoport a nevelési-oktatási intézmények diákjai, pedagógusai voltak. A projekt során sokféle tématerülethez kapcsolódó program valósult meg a 2013/2014 és a 2014/2015-ös tanévben. A környezeti nevelés és az ökoiskola szellemében szerveződtek az erdei iskolák, melyeken a felső tagozatos diákoknak lehetőségük volt a lakóhelyüktől távolabb fekvő tájak szépségeit felfedezni, megismerni. A nyelvtanulást segítette, motiválta, hogy a gyerekek anyanyelvi környezetben próbálhatták ki és fejleszthették nyelvtudásukat az Ausztriába szerveződött táborokban.
Az informatikai ismeretek oktatását, alkalmazását is támogatta a pályázat, melynek során új tanulói laptopokkal, dokumentumkamerával, fényképezőgéppel, hangtechnikai eszközökkel gazdagodott az iskola. A komplex közlekedési ismeretek, a konfliktus- és agressziókezelés, a családi életre nevelés, a dohányzás megelőzését célzó programok megvalósításában az adott témákban jártas szakemberek, szervezetek nyújtottak segítséget. A pályázatban nagy hangsúlyt kapott az egészséges életmód viselkedésbe épülése, különös figyelmet fordítva a táplálkozás minőségére és a testmozgás iránti igény felkeltésére, fenntartására. Ennek a szemléletnek a kialakulását volt hivatott motiválni a tanévenkénti 2 egészségnap. A különböző mozgásprogramok (úszás, judo, aerobik, kerékpározás, túrázás, játékos sportvetélkedők, kalandparkok látogatása, néptánc, jóga) a mindennapos testmozgáshoz nyújtottak kínálatot, lehetőséget a gyerekeknek.
Nemzeti hagyományok, helytörténeti ismeretek feldolgozását is támogatta a projekt, így alkalom nyílt hogy új alapanyagokkal, ismeretekkel ismerkedjenek a gyerekek.
Az intézménynek a programok, a tanulók támogatása mellett jelentős eszközvásárlásra is volt lehetősége közel 12,5 millió forint értékben. A pedagógusok lehetőséget kaptak, hogy részt vegyenek a pedagógiai kultúra fejlesztését elősegítő tanár- és szaktárgyi továbbképzéseken, ahol a korszerű oktatási módszerek, jó gyakorlat alkalmazásával ismerkedtek.
A projekt során a tevékenységek folyamatosak, a szakmai tervnek megfelelően, ütemszerűen haladtak, köszönhetően az iskola dolgozóinak és a külső szakemberek lelkiismeretes munkájának. Az intézményben folyó minőségi szakmai munkának, a fenntartóval való jó együttműködésnek, a működtetést vállaló önkormányzat anyagi támogatásának köszönhetően a nemesvámosi iskola a TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0290 pályázat támogatása révén fejlődni, fejleszteni tudott és a jövőben is megőrzi versenyképességét.