Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2025. december 5. Vilma
Veszprém
7°C
2025. december 5. Vilma
Veszprém
7°C

Fogyatékkal, egyenrangúan

2011. február 16. 5:00
A fogyatékkal élők egyharmada még az általános iskolát sem fejezi be – hangzott el egy napokban tartott konferencián a Pannon Egyetemen.

Esélyegyenlőség az oktatásban címmel tartottak konferenciát a Pannon Tudományos Műhely programsorozat részeként. A Pannon Egyetem által szervezett műhelybeszélgetésre meghívott szakemberek többek között arra kerestek választ, hogy a fogyatékos személyeket, valamint a hátrányos helyzetű fiatalokat miként lehet bevonni az élethosszig tartó tanulásba.

Az esélyegyenlőség jogi garanciáiról Bernáth Ildikó, fogyatékosságügyi miniszteri biztos beszélt az érdeklődőknek. Elmondta, az országban jelenleg 600 ezer ember számít fogyatékkal élőnek, ezek közül 44 százalék mozgáskorlátozott. A fogyatékkal élők egyharmada még az általános iskolát sem fejezi be. Fontosnak tartja az aktív korú, de csökkent munkaképességű rokkant személyek visszahelyezését a munkaerőpiacra, ami csak folyamatos továbbképzéssel érhető el. A miniszteri biztos a tudatos társadalmi szemléletformálás jelentőségét is hangsúlyozta a fogyatékkal élők és a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok mielőbbi elfogadása, illetve befogadása érdekében.

Szauer István, az oktatási és sport iroda vezetője ismertette, hogy az esélyegyenlőség miként valósul meg a veszprémi közoktatásban. Kiemelte, a város és az oktatási intézmények egyaránt fontosnak tartják a fizikai és info-kommunikációs akadálymentesítést, de rámutatott a sajátos nevelési igényű gyermekek integrált oktatásának fontosságára is, ezzel együtt méltatta a különféle tehetséggondozó programok jelentőségét. Szauer István úgy fogalmazott, a társadalmi szemléletformálásban nagy felelősség hárul a pedagógusok áldozatos munkájára.

A XXI. századi tanári szerepek és kompetenciák fontosságára, újdonságaira koncentrált előadásában Fogarasi István, a Pannon Egyetem adjunktusa, kiemelve a tanárok és a diákok közti együttműködés jelentőségét. Elhangzott, célként kell kitűzni, hogy a fogyatékkal élő embertársaink minél újabb módszerek segítségével tudjanak tanulni és vizsgázni. Erre jelenthet megoldást az úgynevezett e-learning program, amely az elektronikus, internetes úton történő tanulást foglalja magába.

A Pannon Egyetem Műhely fő célja a megyei középiskolai oktatók és a Pannon Egyetem közti kapcsolat erősítése. A koncepció szerint a rövid felvezető előadásokat kötetlen kerekasztal-beszélgetés követi. Olyan témaköröket választanak, amelyek szorosan kapcsolódnak az oktatáshoz, de mellette közvetlenül, vagy közvetett módon befolyásolják a régió munkaerőpiacát, gazdaságát is. A következő alkalommal az idegennyelv oktatásával foglalkoznak, márciusban arra keresik a választ, hogyan fonódik össze a középiskolai oktatás az egyetemi nyelvtanulással.

Cseh Zoltán
további cikkek
Megbecsült család a Bárczi közössége közélet Megbecsült család a Bárczi közössége Megrendezte hagyományos éves gálaműsorát a Bárczi Gusztáv iskola pénteken az Agórában. A művelődési ház színpadán a gyerekek megmutathatták tudásukat és tehetségüket a nézőteret zsúfolásig megtöltő családtagoknak. 2025. november 29. 14:34 Hogyan születik a sikeres fiatal? oktatás Hogyan születik a sikeres fiatal? A KIM – Nemzeti Pedagógus Kar szakmai konferenciáját a SÉF iskolában rendezték meg csütörtökön, ahol Kövesdi Anett, a Veszprémi Szakképzési Centrum főigazgatója részletesen bemutatta, milyen komplex és sokrétű tehetséggondozási rendszer működik a vármegyében. A rendezvényen általános iskolai és szakképzési intézmények pedagógusai, vezetők és szakemberek vettek részt, hangsúlyozva: Veszprém vármegye oktatási közössége valódi, egymást támogató szakmai hálót alkot. 2025. november 28. 12:03 Itthon tartani a tehetséges fiatalokat! közélet Itthon tartani a tehetséges fiatalokat! A Külgazdasági és Külügyminisztérium által létrehozott Magyar Diplomáciai Akadémia 2024 nyarán indította el középiskolásoknak szóló Start Akadémia PályaPanoráma Programját, amelynek célja olyan, nemzetközileg is versenyképes, komplex tudású fiatalok támogatása, akik a jövőben a külügyekben, az államigazgatásban és a vállalati szektorban is magabiztosan helytállhatnak. A program kiemelt törekvése, hogy a diákok felismerjék a hazai felsőoktatásban és a magyarországi karrierutakban rejlő lehetőségeket, és ne feltétlenül külföldön keressék jövőjüket. Csütörtökön Veszprémbe is ellátogatott ez a program. 2025. november 27. 22:45

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.