A fagylaltpiacon vezető Nestlé Hungária Kft.-nél elmondták: az idei szezon megítélésük szerint a megszokottnál jóval később indult be igazán, s várhatóan a hét második felében, a visszatérő hőségben folytatódik a "kánikulai piac". Konkrét adatokkal nem szolgáltak, arra hivatkozva: disztribútori rendszerben működnek. A nevük elhallgatását kérő kereskedők szerint a hőség sem segít a csökkenő jégkrémfogyasztáson.
Bár adatokkal a kereskedők sem szolgáltak, a rendelések alapján azt mondták, elképzelhető, hogy a rekkenő hőségel ellenére, éves szinten kevesebb jégkrém fogy mint tavaly. Jónás Tamás, az általa alapított, fagylaltot készítő és a szükséges berendezéseket gyártó és forgalmazó siófoki Magic Ice Kft. ügyvezetője elmondta: náluk számítógép méri az eladásokat, és a gyenge május és június után júliusban is 15 százalékkal kevesebb fagylaltot adtak el, mint egy éve. Ez azt jelentheti, hogy a tavalyi fogyasztáscsökkenés után idén tovább mérséklődik az értékesítés. Az ügyvezető ennek okát a fogyasztóképes kereslet megcsappanásában látja.
A GfK Hungária háztartások fogyasztását mérő ConsumerScan adatai szerint 2009-ben a magyar háztartások 40 százaléka vásárolt valamilyen családi kiszerelésű jégkrémet, és már érezhető volt a gazdasági recesszió hatása.
