Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Dolce Vita egy Vespa nyergén Veszprémben is

2021. április 25. 4:02
Harmincnál is több Vespás gurult végig Veszprémen szombaton kora délután. Az olasz robogómárka veszprémi rajongói körének ez volt az első látványosabb megmozdulása, a jövőben azonban további közös gurulásokat terveznek még.

1946. április 23-án Enrico Piaggio beadta az olasz szabadalmi hivatalba, hogy robogót fog gyártani. Ekkor, pontosan 75 évvel ezelőtt indult a Vespa története és hódította meg a világot a kis robogó.

Azt már kevesebben tudják, hogy a márka nem jött volna létre a II. világháború nélkül, pontosabban az azutáni hanyatlás nélkül, már ami a repülőgépipart érintette. Enrico Piaggo ugyanis ebben az üzeltágban volt érdekelt. 1945-ben őrá, a család legkisebb fiára bízták a gyár vezetését, aki látva, hogy a háború során szinte az egész járműállomány odaveszett, álmodott egy nagyot, és úgy döntött, hogy belevág az olcsó tömegcikknek szánt könnyű és gyors mozgást biztosító robogók gyártásába.

A Vespa olaszul darázst jelent, ugyanis Enricoban ennek a rovarnak a képe fogalmazódott meg először, amikor meglátta a terveit az első robogónak.

Az első Vespa modell példányait 1946-ban, a Lancia kereskedelmi láncán keresztül kezdték értékesíteni, és a 60 km/h sebességre is képes robogóból 2484 darabot adtak el, de az igazán átütő sikert a Vespa 125 hozta meg. 1952-ben már 13 országban gyártottak és 114 országban forgalmaztak Vespa motort és 1956-ban értékesítették az egymilliomodik darabot.

Azóta több mint 160 modell látott napvilágot, népszerűsége pedig töretlen azóta is.

Ez a rajongás pedig jelen van Veszprémben is, olyannnyira, hogy újonnan megalakult a helyi Vespa Rajongói Kör is Steffek József vezetésével.

Az első látványos programjukat szombaton szervezték, amikor a helyi tagokból, valamint Budapestről és Győrből is érkező szimpatizánsokkal egy felvonulást tartottak Veszprémben.

A délutáni eseményen - betartva a járványügyi előírásokat - a Juasti-garázssorról indulva körbejárták a várost, érintették az Óváros teret, felmentek a Várba, végigmentek a Viadukton, majd legurultak Balatonfüredre és Tihanyba is.

A veszprémi egyébként a hatodik Vespa-klub az országban a környéken viszont a veszprémin kívül nincs másik.

Steffek Józseftől megtudtuk, hogy a baráti körükbe várják a további jelentkezőket, a következő hasonló közös motorozást pedig szeptemberre tervezik, a Vespa sorozatgyártásának évfordulójára.

Galéria
Dolce Vita egy Vespa nyergén Veszprémben is
Hajas Bálint
Domján Attila

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.