Brányi Mária, a városfejlesztési bizottság elnöke szerdán sajtótájékoztatón reagált a megyei napilapban közölt, Szép Marianna és Sturcz Mihály közlekedésmérnök elképzeléseivel foglalkozó írásra.
Brányi Mária elmondta, sokakban riadalmat keltett a vázolt elképzelés, mert a már elindított pályázatokat kérdőjelezi meg. A képviselő nem érti, a mérnökök miért pont most álltak elő ötleteikkel, amikor a fejlesztések, melyeket az önkormányzat pályázatok útján kíván létrehozni, már megvalósításuk végső fázisába jutottak. - Az átfogó közlekedésfejlesztési vizsgálat és a városrendezési terv 2003-ban készült, amit a városvezetés elfogadott. Ennek alapján rendelte meg az egyes csomóponti elemek terveit. Hosszas szakmai egyeztetési, engedélyezési és számos lakossági fórumon mentek keresztül és jutottak el a jelenlegi pályázat megnyerésének utolsó állomásához.
- A konkrét csomóponti tervezés 2007-re nyúlik vissza, ennek kialakításáról és szükségességéről hat éve döntött a város - folytatta Brányi, majd hangsúlyozta, mivel egyfordulós uniós pályázatról van szó, semmiféle jelentős műszaki változtatásra nincs lehetőség. Különben ugrott a támogatás. - Nem söpörhetünk le az asztalról egy olyan tervet, amely számos szakmai tanácskozáson verekedte át magát. Igyekeztünk a lakossági igényeket is figyelembe venni, és miután a mérnökpárossal korábban megegyeztünk az együttműködésről, kiváltképp érthetetlen számomra, hogy ílyen módon közlik álláspontjukat. A már elfogadott tervek a város mai közlekedési kultúrájához igazodnak, nem léphetünk vissza hat esztendőt az időben.
Ezután Kovács Zoltán, az önkormányzat városüzemeltetési csoportjának csoportvezetője felsorolta a mérnökpáros terveinek lehetséges buktató elemeit. Többek között például rendkívül magas költséget jelentene a jelenlegi 26 méter széles Jutasi út minden elemét áttelepíteni a volt SZMT székház mögötti 10 méterrel keskenyebb útszakaszra.
