Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. május 18. Erik
Veszprém
19°C
2024. május 18. Erik
Veszprém
19°C

Hogyan szabjuk át a tömegközlekedést?

2015. április 3. 10:49
Felmérést készítenek a tervezett intermodális tömegközlekedési csomóponttal kapcsolatban a következő hetekben Veszprémben.

A kutatást több fronton végzik majd az erre irányuló pályázaton nyertes konzorcium (a Pro Urbe Kft, az Aditus Zrt és a Forrás Unió Kft) vezetésével. Április 14-én a városba bevezető utaknál rendőrök állítják félre az autósokat, hogy töltsenek ki egy rövid kérdőívet – Dulicz László, a Pro Urbe ügyvezetője hozzátette: a forgalom tíz százalékát emelik majd ki a kérdőívezésre 7 és 11, valamint 15 és 19 óra között.

Április 15-én forgalomszámlálást végeznek diákok a nagyobb csomópontokban, ez már nem zavarja a közlekedőket. 21-én a busszal utazókat számolják majd meg, illetve a felmérés részeként tízezer veszprémi és környékbeli háztartást keresnek meg telefonon, hogy az utazási szokásaikról kérdezzék őket.

Figyelik a parkolók terheltségét is, illetve a kerékpáros és gyalogos forgalmat is vizsgálják majd. A teherforgalmat a város bevezető útjain és néhány kiemelt belterületen rendszámfelírásos forgalomfigyeléssel mérik majd.

A felmérésből egy olyan tanulmányt állítanak össze, amely a jövőbeli csomópont kialakításának alapjait képezi majd. Brányi Mária alpolgármester csütörtökön sajtótájékoztatón beszélt a folyamatról.

„A város közösségi közlekedésének újragondolásáról van szó, amit nem lehet máshogy megtenni, mint a jelenlegi helyzet alapos felülvizsgálatával, majd ebből kiindulva egy olyan jövőképet kell felvázolni, ami

előtérbe helyezi a közösségi közlekedést más közlekedési formákkal szemben”

– fogalmazott az alpolgármester. Elmondta: a 160 km/h sebességre képes vasúti szárnyvonal-fejlesztés 2020 körül érheti el városunkat, és ezzel a térség számára versenyképes közlekedési alternatíva nyílik meg a főváros felé. Ehhez kapcsolódva érdemes újragondolni a megyeszékhely tömegközlekedését is.

Fotó: FortepanFotó: Fortepan

Arra az újságírói kérdésre, hogy a buszpályaudvarnak jobb helye lenne-e a vasútállomás mellett mint a belvárosban, a piac közelében, Brányi Mária kijelentette: még semmilyen döntés nem született a buszpályaudvar helyével kapcsolatban, épp azért készül most a felmérés, hogy tisztábban láthassuk a lehetőségeket. Ugyanakkor hozzátette: szerinte

„a veszprémieknek nem az az érdeke, hogy a belvárosban legyen a buszpályaudvar”.

Megkérdeztük, hogy a most készülő tanulmányban megfogalmazandó tapasztalatok alapján mikorra valósulhat meg az intermodális csomópont kialakítása? Megtudtuk: ez egy olyan volumenű tervezési folyamatot igényel ami nem valósulhat meg egy-két év alatt, nincs kitűzve céldátum a megvalósításra, az a pályázati lehetőségektől is függ, és elsősorban akkor lesz értelme, ha a már említett gyors vasútvonal ideér.

A kutatási projekt ötszáz millió forintból, száz százalékban pályázati támogatásból valósul meg.

Schöngrundtner Tamás
Domján Attila
további cikkek
Egyre több az idős, beteg, munkaképtelen hajléktalan ember Egyre több az idős, beteg, munkaképtelen hajléktalan ember A hajléktalanok körében végzett szokásos február 3-ai országos felmérés szerint egyre több közöttük az idős, beteg, munkaképtelen ember. tegnap 14:20 Navracsics Tibor a közigazgatás várható fejlesztéseiről beszélt Veszprémben Navracsics Tibor a közigazgatás várható fejlesztéseiről beszélt Veszprémben A magyar kormány célja az, hogy 2030-ra az Európai Unió egyik legélhetőbb országává váljon, ebben pedig a területfejlesztési politikának, valamint az ettől elválaszthatatlan közigazgatási rendszernek kiemelt szerepe van. Mindezt Navracsics Tibor, közigazgatási és területfejlesztési miniszter mondta csütörtökön Veszprémben a VEAB szakmai konferenciáján, ahol az is kiderült a miniszter előadásából, hogy milyen újítások várhatók még a kormányablakoknál. tegnap 17:01 Nemzetközi szakértő a Vehírnek: a legfontosabb kérdés, hogy bosszúra, vagy nyugalomra törekszik-e Fico, ha felépül? Nemzetközi szakértő a Vehírnek: a legfontosabb kérdés, hogy bosszúra, vagy nyugalomra törekszik-e Fico, ha felépül? A Robert Fico elleni fegyveres merénylet túlmutat azon, mint hogy egy hetvenegyéves, vitatott politikai hátterű aktivista egyedül rálőtt a politikusra. A szlovák társadalom valahogy eljutott addig az állapotig, hogy az emberekben dúló feszültség a tettek mezejére lépett és gyilkossági kísérletig fajult. Mik voltak azok a politikai események, amik lavinaszerűen elvezettek eddig? Milyen hatása lesz a szlovák és azon túl az európai politikára egyaránt a május 15-ei eseménynek? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ Krajcsír Lukács, nemzetközi kapcsolatok elemzővel, a Pannon Egyetem egykori hallgatójának segítségével. tegnap 11:32 Jobb utakat a Dózsavárosba! Jobb utakat a Dózsavárosba! Megtartotta hagyományos, tavaszi ülését a Dózsavárosi Tanács. tegnap 15:07

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.