2023. február 1.
//
Ignác névnap

Rekordot dönthet az idén az idegenforgalom

2013. augusztus 25. 8:52
mti
A turizmus kilábalt a válságból, az előrejelzés szerint az idén, a tavalyi rekordot is 8 százalékkal meghaladó mértékben, az év végéig 23-24 millió vendégéjszakát töltenek el a szálláshelyeken az idelátogató külföldi és hazai vendégek.

Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkára tájékoztatása szerint a tavalyi, hozzávetőleg 1200 milliárd forintos bevétellel Magyarországon a GDP hét százalékát teszi ki az idegenforgalom részesedése és a következő években a 15-18 százalékos arány elérése a feladat. Az ország vonzerejének növekedéséhez az Új Széchenyi Terv beindítása nyomán 150 milliárd forint értékben több mint 600 kisebb-nagyobb fejlesztés valósult meg - döntő mértékben EU-s forrásból - amelyekbe sok egyéb mellett szállodaépítés, egészségturizmust szolgáló beruházások, strandbővítések, a természeti, kulturális örökségek megóvása, elérésükhöz a jobb körülmények biztosítása szerepel. Viszont lemaradás van a konferenciaturizmus infrastruktúrájában, holott ez az idegenforgalom jól jövedelmező szegmense, ezért például Budapesten egy új centrum megépítése a feladat - tette hozzá. 

A helyettes államtitkár utalt rá, az EU a 2014-2020 közötti időszakban a turisztikai fejlesztések támogatásánál a hangsúlyt az idegenforgalmi vonzerő fokozására, a vendégfogadás körülményei minőségének javítására, az országimázst növelő turisztikai attrakciók megvalósítására helyezi. A koncepció szerint ily módon a várhatóan megélénkülő forgalom nyomán keletkező plusz bevételekből jut majd például egy-egy régióban további szállodaépítésekre, a gyógyfürdők bővítésére, kerékpárutak kialakítására. Összességében ezáltal is emelkedhet a szolgáltatások minősége, ami azért fontos, mert az idegenforgalom világszerte az egyik legdinamikusabban fejlődő ágazat, a versenyben pedig nem lehet lemaradni - húzta alá Csepreghy Nándor.

vehir.hu

További cikkek

A személyes kapcsolatot nem lehet online megvásárolni
A személyes kapcsolatot nem lehet online megvásárolni
A folyamatosan változó világ napról napra új kihívások elé állítja az idén húszéves Molnár Fotó csapatát. Molnár Adrien, az üzlet tulajdonosa szerint sikerük titka a személyes kapcsolat, amit még mindig igényelnek az ügyfeleik. A cég történetéről, a technológiai trendekről és az emberi kapcsolódásról beszélgettünk.
Párbeszédre van szükség a vállalkozásfejlesztési politikáról
Párbeszédre van szükség a vállalkozásfejlesztési politikáról
Míg rövid távon a kkv-knak stagnáló gazdasági környezettel és magas árakkal kell megküzdeniük, hosszabb távon csak képességeik megerősítésével válhatnak versenyképesebbé. Mindkét kihívásban kulcsfontosságú a vállalkozásfejlesztési politika, amelynek aktuális kérdéseiről, megújításának lehetőségeiről az Egyensúly Intézet a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségével partnerségben indított konzultációt. A sorozat veszprémi, záró rendezvényén a megszólalók egyetértettek abban, hogy a vállalkozások életét manapság elsősorban az infláció, a magas energiaárak és a drága hitelezés nehezíti meg, valamint továbbra is jelen van a munkaerőhiány problémája.
Az átlagosnál alacsonyabb volt az áramfogyasztás karácsonykor
Az átlagosnál alacsonyabb volt az áramfogyasztás karácsonykor
Az átlagosnál alacsonyabb volt a magyarországi villamosenergia-fogyasztás a karácsonyi időszakban, december legalacsonyabb napi csúcsterhelését karácsony első napján regisztrálta a Mavir Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító Zrt. tavaly, ahogy tavalyelőtt is.
Visszaeshet a karácsonyi költekezés egy felmérés szerint
Visszaeshet a karácsonyi költekezés egy felmérés szerint
A magyarok 53 százaléka az idén kevesebbet költ majd ajándékokra karácsony előtt, mint szeretne - derül ki a MediaMarkt megbízásából készült reprezentatív felmérésből.
Megfontoltabb vásárlókra, visszafogottabb ünnepi szezonra számítanak az áruházláncok
Megfontoltabb vásárlókra, visszafogottabb ünnepi szezonra számítanak az áruházláncok
Érezhetően megfontoltabbak a vásárlók, keresik az akciókat és az olcsóbb termékeket, így a korábbiaknál visszafogottabb év végi ünnepi szezonra számítanak az áruházláncok - derül ki az MTI által készített körképből.