Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. március 28. Gedeon
Veszprém
14°C
2024. március 28. Gedeon
Veszprém
14°C

Légből kapott?

2013. augusztus 17. 15:57
Egy hónappal ezelőtt hallottunk először a Sólyom Hungarian Airways-ről. Először jót nevettünk rajta, aztán kiderült: nem vicc. Hamarosan irodát béreltek Ferihegyen, a cég színeire festettek néhány gépet, ma pedig - ha minden igaz - hazaérkezik a vállalat első repülője.

Alig több, mint egy hónap telt el azóta, hogy a Magyar Nemzet először megírta: “Sólyom lesz az új Malév neve”.  

“A cég kezdetben hatgépes flottával kezdi meg tevékenységét, de a tervek szerint 2017-re ötven gépe repül majd” - írta akkor a Nemzet. - “A flotta értéke megközelíti a négymilliárd eurót. Az első évben 700 munkatársat vesznek fel, három év alatt a létszám elérheti a háromezret – közölték a lap forrásai. Jövőre el kívánják érni a tavaly februárban összeomlott Malév utasforgalmát, azaz a hárommilliót, 2017-re pedig már nyolcmilliós szám áll a tervekben. A Sólyom nem a fapadosok versenytársa kíván lenni, hanem a prémium kategóriában versenyez a Turkish Airlinesszal vagy épp az Emiratsszel.”

Ha egy nullkilométeres légitársaság egyetlen év alatt túl szeretne lépni a Malévon, és a térség elitjével vetekedne, az még a laikusokban is gyanakvást ébreszt. Nem véletlen, hogy több hírportál szerint a Sólyom vezetői hiába lobbiztak a kormánynál, több minisztériumnál is komolytalannak találták az üzleti tervüket, már ha beszélhetünk egyáltalán ilyesmiről.

Fotó: John Coates (via airportal.hu)Fotó: John Coates (via airportal.hu)

"Egy új légitársaságot indítani most üzletileg nem biztos, hogy jó döntés, inkább a bátor jelzőt használnám" – mondta a Napi Gazdaságnak adott interjújában Martin Gauss, aki 2009 áprilisa és 2011 májusa között irányította a később csődbe ment Malévet. - "Egyedül akkor van esély a cég életben maradására, ha komoly tőke áll az új vállalkozás mögött, s nem kényszerül gyorsan nyereséges működésre" – mondta Gauss, aki a Napi Gazdaság szerint két év alatt egyenesbe hozta a lett AirBalticot.

A Sólyom Airways harmincöt állást hirdetett meg a közelmúltban, a Magyar Nemzet értesülései szerint átlagosan tízszeres túljelentkezés mellett töltötték be a munkahelyeket.

A WizzAir közleményben jósolta a friss konkurencia gyors elhullását. Ebből idézünk néhány gondolatot. “Az újonnan induló légitársaságok túlnyomó többsége vagy soha nem száll fel vagy néhány éven belül csődbe megy. A csőd akkor éri el ezeket a vállalkozásokat, amikor nem tudják fizetni a számlákat és valamelyik a létfontosságú szolgáltatást biztosító partnerek közül úgy dönt, meghúzza a ravaszt. (...) Akik nem rendelkeznek megfelelő tőkebefektetéssel, azoknak nincs reális esélyük bekerülni azon kevesek közé, akik nem mennek csődbe néhány éven belül. (...) Egy 20-30 éves repülőgép fenntartási költsége sokkal magasabb, mint az olyan új repülőgépeké, mint amilyenek a Wizz Air jelenleg 3,8 éves átlagéletkorú Airbus A320-as flottáját is alkotják. A magas fenntartási költségek tovább gyengítik a versenyképességet. (...) Az érvényben lévő szabályozás értelmében egy induló légitársaságnak három havi költség készpénzes fedezetével kell rendelkeznie. Ennek az előírásnak a célja, hogy védje az utasok érdekeit. Egy légitársaság váratlan bukását a felügyeleti hatóság által tanúsított kellő körültekintés akadályozza meg.”

Schöngrundtner Tamás
további cikkek
Város és vállalkozások, együtt, egymásért Város és vállalkozások, együtt, egymásért Három ínséges év után idén már konszolidálódni látszik a hazai gazdaság helyzete, amit a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) is szeretne felpörgetni azzal, hogy több területen és folyamatos jelleggel nyújt segítséget a hazai vállalkozóknak. Csütörtök este a VOSZ Veszprém vármegyei szervezete tartotta meg aktuális taggyűlését és fórumát, ahol az is elhangzott, milyen szimbiózis van az önkormányzat és a helyi vállalkozók között. 2024. március 22. 10:37 A tavalyit meghaladó forgalomra számít a húsfeldolgozók többsége húsvétkor A tavalyit meghaladó forgalomra számít a húsfeldolgozók többsége húsvétkor Az idei húsvéti szezon előtt nem volt jelentős alapanyag-áremelkedés, ezért a húsfeldolgozók legalább a tavalyihoz hasonló forgalomra számítanak, többségük 5-15 százalékos növekedést is vár az idei ünnepi időszakban, a kisebb üzemeknél a húsvéti forgalom elérheti az éves mennyiség 30 százalékát is - írta a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége szerdai közös közleményében, amelyben azt ajánlották a fogyasztóknak, hogy keressék a hazai termékeket, hiszen a magyar eredet a minőség garanciája. 2024. március 20. 12:07 A magyar munkavállalók csaknem fele váltana munkahelyet A magyar munkavállalók csaknem fele váltana munkahelyet A magyarországi munkaerőpiacon szinte minden második alkalmazott váltana munkahelyet, amelynek kiválasztásánál a fizetés mértéke és a munkahely elhelyezkedése számít elsősorban - közölte a Profession.hu negyedéves reprezentatív kutatása alapján kedden. 2024. március 19. 13:22 Harmadával olcsóbb lehet a húsvéti tojás tavalyhoz képest Harmadával olcsóbb lehet a húsvéti tojás tavalyhoz képest Húsvétra 60 forint körül alakulhat a tojás fogyasztói átlagára, vagyis a vásárlók az előző évhez képest harmadával olcsóbban juthatnak az ünnephez tartozó egyik kiemelt alapélelmiszerhez - derül ki az Agroinform.hu kedden kiadott elemzéséből. 2024. március 12. 8:17

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.