Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Két áruházlánc is megtévesztette a fogyasztókat

2008. október 6. 12:27 // Forrás: portfolio.hu
Az elmúlt hónapokban a Plus és Match áruházláncak akciótartási gyakorlatát is vizsgálta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Megállapították, hogy a két cég megtévesztette fogyasztóit, hiszen az akciós termékek egy részét már a leárazás első napján sem lehetett megtalálni az üzletekben. A Plus 5 millió forintos bírságot kapott, a Match csekély súlyú jogsértést követett el, így elkerülte a pénzbüntetést.
A GVH a Plus esetében a 2008. január 1. és február 29. között meghirdetett akcióját vizsgálta. Megállapították, hogy a 174 üzlettel rendelkező Plus Élelmiszer Diszkont Kft. nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat a nem élelmiszer termékekkel kapcsolatban. A közel kétmilliós példányszámban terjesztett, interneten és plakátokon is közzétett információkkal szemben egyes akciós termékek nem minden üzletben voltak kaphatóak az első naptól kezdve, a cég irreálisan alacsony indulókészlettel vágott bele a leárazásba. A bírság megállapításakor a GVH az igénybe vett kommunikációs eszközökre fordított ismert összeget és a jogsértéssel érintett időszakban elért nettó árbevételt vette figyelembe. Súlyosító körülményként vették számításba, hogy a Plus a piac jelentős szereplőjeként széles fogyasztói körhöz juttatta el a megtévesztő  információkat. Enyhítő körülmény, hogy a cég nem vitatta a jogsértést és együttműködött a GVH-val.

A 124 üzlettel rendelkező Csemege Match Zrt. esetében a 2007. április 11. és július 3. közötti akcióit vizsgálta a Versenyhivatal. Megállapították, hogy bizonyos termékeket egyes boltokban az akció első napján nem lehetett megvásárolni, más termékeket viszont egy-egy boltban az akció bizonyos napjain nem az előre meghirdetett árakon lehetett megvásárolni. Az üzletlánc ezúttal nem kapott bírságot, mivel az érintett termékekkel csekély jelentőségű jogsértést követett el. Tekintettel voltak arra is, hogy a Match boltjai települések központjaiban helyezkednek el, így csekélyebb az esélye annak, hogy a megtévesztő reklámok hatása lett volna a vásárlás fő oka, hiszen ilyen esetekben a fogyasztók jelentős része a bolt elhelyezkedése alapján dönt.

vehir.hu
további cikkek
új, multifunkcionális légtisztító technológiát fejlesztett a Pannon Egyetem közélet új, multifunkcionális légtisztító technológiát fejlesztett a Pannon Egyetem Új, multifunkcionális beltéri levegőtisztító rendszert fejlesztett a Pannon Egyetem nemzetközi együttműködésben. A projekt célja egy olyan innovatív, beltéri használatra szánt levegőtisztító berendezés kifejlesztése volt, amely egyszerre képes a levegőben található káros vegyi anyagok lebontására, a szálló por kiszűrésére és a kórokozók elpusztítására, mindezt energiatakarékos, látható fényen működő technológia segítségével. ma 16:50 Putyin: Oroszország kész leállítani a a harci cselekményeket, ha biztonsági garanciákat kap közélet Putyin: Oroszország kész leállítani a a harci cselekményeket, ha biztonsági garanciákat kap Oroszország kész haladéktalanul leállítani az ukrajnai harci cselekményeket, ha teljesülnek a biztonsági garanciákra vonatkozó feltételei - jelentette ki Vlagyimir Putyin orosz elnök pénteki moszkvai sajtótájékoztatóján. ma 16:31 Idén dupla mennyiségű tápadományt kapnak az állatmenhelyek a kormány jóvoltából közélet Idén dupla mennyiségű tápadományt kapnak az állatmenhelyek a kormány jóvoltából Immáron ötödik éve részesülnek tápadományban az állatvédő szervezetek, ami nagy segítséget jelent számukra a hideg, téli időszakban. A tápadományok kiszállítása pénteken megkezdődött – közölte az állatvédelemért felelős kormánybiztos stábja. ma 14:00

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.