A fenntartási költségek az évek során egyre nőttek, míg a menetjegyek ára nem, vagy csak minimális mértékben változott, így egyre nagyobb veszteséggel kellett számolnunk. A diesel üzemre való átállás miatt a vonat népszerűsége is csökkent. Másod sorban, a tó elsődleges vonzereje a fürdőzés lehetősége, így a környékre látogatók csak rossz időben, esősebb napokon kerestek egyéb időtöltési lehetőségeket.
Ezek szerint az érdeklődés sem volt akkora, ami miatt érdemes lett volna tovább működtetni a vonatot?
Így van, az utóbbi évek egyre kevesebb utast hoztak. 1988 óta az ide látogatók számára egyre kevésbé volt különleges a nosztalgia szerelvény látványa, nem volt már olyan vonzereje a szolgáltatásnak.

Más városokban is hasonló a helyzet? Ott továbbra is vannak nosztalgia járatok, azok nem veszteségesek?
A legtöbb ilyen szerelvény Budapestről indul, csak jelentős szponzori támogatással sikerül fenntartani őket. A többi városban sok vonat csak különleges alkalmakkor üzemel, így több az érdeklődő is.
Lát e esélyt arra, hogy a Balatonhoz érkező turisták újra részesülhessenek a vonat nyújtotta élményből?
A megfelelő támogatói háttér nélkül jelenleg nincs elképzelésünk arra, hogyan tudnánk újra üzembe helyezni a szerelvényt. A Balatonhoz érkező turistáknak sajnos egyéb kiegészítő programot kell keresniük.