Az első helyezettnek járó háromnapos németországi kirándulásról a napokban jöttek haza a fiatalok, erről számoltak be az érdeklődők előtt csütörtökön délután középiskolájukban, ahol a győzelmet jelentő kisautót is beüzemelték.
Enyingi Donát, Szőlősi Ákos és Fódi Tamás tavaly áprilisban találkozott az Audi pályázatával, ami olyan autó megépítését írta elő, melynek meghajtása nem lehetett villany-, illetve belsőégésű motor. Feltétel volt az is, hogy elektromos áramot termeljen a jármű.
A fiatalok úgy döntöttek, szén-dioxid meghajtású, légmotoros kisautót gyártanak, aminek megalkotása jelentős fejtörést okozott számukra – derült ki beszámolójukból. Fódi Tamás érdeklődésünkre elmondta, a kismotor elindítása fizikai segítséget igényel, majd a folyamatos nyomásbeáramlásnak köszönhetően marad működőképes. A nyomási energiát kell átalakítani mozgási energiává – mutatott rá. Az autó elején egy látszólag oda nem illő berendezés, egy kisrádió is helyet kapott. – A pályázati kiírásban szerepelt, hogy a jármű elektromos áramot állítson elő, ezt bizonyítja a működőképes rádió – árulta el.
36-an jelentkeztek a pályázatra, a döntőbe jutott nyolc csapat végül júliusban mérte össze tudását a győri Audi Hungaria Forumban. A két hónap alatt elkészült, 1 hengeres, 0,27 köbcentiméteres lökettérfogatú munkahengerrel felszerelt kisjármű végül meghozta számukra a győzelmet és az ezzel járó háromnapos németországi városlátogatást.
Az Ipari könyvtárában összegyűlt diákoknak az előadás részeként előbb Poór Attila, az Audi Hungária személyzeti referense mesélt a vállalatról, majd a verseny résztvevői prezentálták, hogyan készültek a versenyre, illetve milyen élményekben volt részük a nyeremény utazáson, aminek részeként eljutottak az Audi ingolstadti központjába, megnézték a müncheni olimpiai stadiont, és még egy sörgyárba is ellátogattak.
A csapat tagjai nem először kamatoztatták együtt tudásukat, s már tervezik a következő projektet, amiben a napenergia kap főszerepet.