Immáron három évtizede kapcsolódik össze a jégkrémgyártás Veszprém nevével, azóta működik az Unilever gyára Veszprém északi határában, ma pedig már 750 embernek ad munkát, a gyártósorról lekerülő termékeket pedig több kontinensen, még Ausztráliában is értékesítik.
A cég az elmúlt időszakban egy világviszonylatban is jelentős beruházásba vágott bele, több, mint 10 milliárd forint értékben építette fel új 3400 négyzetméteres gyártócsarnokát, amiben a legmodernebb és leggyorsabb gyártósor kapott helyet.
Az új komplexumban az Algida termékek közül az egyik legnépszerűbbet, a pálcikás Magnum jégkrémeket fogják gyártani, ami a gyakorlatban percenként 720 darab ilyen jégkrémet jelent majd, ami lejön a gyártósorról, ezzel e termékcsalád gyártókapacitása a duplájára nő. Ezek a Magnum termékek adják az Unilever európai jégkrém-árbevételének egyharmadát.
Az egész gyár kapacitását nézve, idén Veszprémben közel 600 millió darab jégkrém készül, 2026-ra pedig a tervek szerint az üzem eléri az évi 110 millió literes éves kapacitást.
Az ünnepélyes csarnokavatón Tárkány-Szűcs Zoltán, az Unilever veszprémi jégkrémgyárának igazgatója úgy fogalmazott, ez a beruházás a dolgozók elmúlt 30 éves munkájának méltó elismerése. Ezt a munkát pedig tudatosan három szempont alapján szervezték, a költséghatékonyságot, a korszerű technológiát és a csapatszellemet tartották mindvégig szem előtt.
Elhangzott az is, hogy a veszprémi jégkrémgyár az Unilever világmárkának fontos közép-európai stratégiai központja is egyben.
Amellett, hogy Veszprémet a jégkrémgyártásban kiemelt helyszínként tartják számon, Magyarország és a magyar gazdaság szempontjából is fontos a cég jelenléte. Erre már Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter hívta fel a figyelmet, aki az átadón olyan szempontból is méltatta a beruházást, hogy az Unilever egymaga, kizárólag saját forrásból valósította meg azt.
Ovádi Péter, a térség fideszes országgyűlési képviselője, aki szintén jelen volt az átadón azt mondta, abban, hogy Veszprém a kultúra, vagy éppen a sport vonatkozásában európai hírnévre tett szert vitathatatlan érdemei vannak az erős helyi vállalkozásoknak is, akik elkötelezettek a város iránt és több évtizede erősítik a helyi gazdaságot is úgy, mint az Unilever itteni jégkrémgyára. Hozzátette, ezek a beruházások viszik előre az országot, akik a nehezebb gazdasági helyzetben is az előre vezető utat választják és saját fejlesztéseket valósítanak meg.
Végezetül Brodár Szilvia, az Unilever közép-európai üzletágvezetője árult el néhány sokatmondó számadatot a cég fejlesztési filozófiájáról. Ebből kiderült, hogy a világcég 2020-ig csak Magyarországon – ez a nyírbátori háztartás-vegyipari gyárat, a veszprémi jégkrémgyárat és a röszkei élelmiszergyárat jelenti – 200 millió euró összegben hajtott végre beruházásokat, ezekhez csatlakozott a mostani üzemcsarnok és gyártósor is, ami 10 milliárd forintba került. 2020 és 2025 között pedig összesen 100 millió euró összegben terveznek újabb beruházásokat.
Brodár Szilvia emlékeztetett az Unilever piacvezető szerepére, amit egy folyamatosan növekvő piaci környezetben sikerül stabilan megtartaniuk.
Az Unilever több mint 190 országban van jelen, és naponta 2,5 milliárd fogyasztót ér el, így globálisan az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán az egyik vezető szereplőnek számít. A vállalat forgalma 2021-ben 52 milliárd eurót tett ki.