Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. április 20. Konrád, Tivadar
Veszprém
10°C
2024. április 20. Konrád, Tivadar
Veszprém
10°C

Ahol a boldog zseniket tanítják

2019. január 11. 4:00
Egyik gyermek sem tudhatja előre, hogy mit hoz a jövő: a „mi leszel, ha nagy leszel” kérdés még csupán kósza fejtegetés. Szülőként kézen fogjuk és a helyesnek vélt úton tereljük a kis életet, ám az irányról gyakran nekünk is csak elképzeléseink vannak, hiszen a világ változik és ebben a változásban egy dolog a biztos: egészséges, boldog, és sikeres embert szeretnénk nevelni. Ez az elv határozza meg a Kis Zseni Mentális Aritmetikai Iskola célkitűzését is.

- Egy saját történettel indult minden: láttam a családunkban azt a hatalmas segítséget, amelyet a módszer adott, és úgy éreztem, szeretném, hogy más családok is átélhessék ugyanezt. A jövőm egy részét annak szentelem, hogy minél több gyereknek támogatva átadhassuk azt a technikát, ami számunkra egy „legjobb pillanatban érkezett csoda” volt – mesélte Birtalanné Krisztina a veszprémi és a Balatonfüreden október óta működő Kis Zseni Iskola vezetője.

- Számomra fontos, hogy hiteles, stabil szaktudással rendelkező energikus tanárokkal dolgozzunk: iskolánk vezető tanára Birtalan Réka, aki az üzleti életben is komoly szerepet vállal - emelte ki Krisztina.

Az iskola egy különleges oktatási programot alkalmazva, mentális képességfejlesztéssel a gyermeki agy egészséges fejlődését támogatja. A nemzetközileg is elismert japán módszertan, Európában is honos: mostanra Magyarországon számos városban alkalmazzák nagy sikerrel a Kis Zseni Iskolák oktatói.

A gyermeki agy négy és tizenkét éves kor között fejlődik a legnagyobb mértékben, ebben az időszakban abakusz segítségével aktiválják mindkét agyféltekét: az abakuszon található golyók tologatásával, több érzéket használva bonyolult matematikai feladatokat is könnyedén elvégeznek a gyerekek, majd a módszer elsajátítását követően, pusztán elképzelve az „ősi számológépet” pár másodperc alatt megmondják a helyes megoldást kizárólag a saját tudásuk alapján.

Több érzéket párhuzamosan aktiválva bizonyított, hogy a gyermeki világ kitárul: a látás, hallás, tapintás egyidejű használatával a tanulásban kiemelkedő eredmények érhetők el. A technika az analitikus és logikus gondolkodást fejlesztve épül be a gyerekek mindennapjaiba az iskolai matematika órákon végzett munkát is támogatva, miközben a koncentrációs képesség, a figyelem, a memória, a motorikus képesség, az intelligencia és a kreativitás is nagymértékben fejlődik.

Az iskolában hasznosítható képességek fejlesztésén kívül a gyerekek személyisége is formálódik, empatikusabbak, kiegyensúlyozottabbak és boldogabbak lesznek: a Kis Zseni Mentális Aritmetikai Iskola magabiztosságra motivál és pozitív szemléletre tanítja a diákokat.

- Pár hét után megismerik a rendszert: ha helyes a megfejtés és megjelenik a számítógépes gyakorlatnál a mosolygós fej a kijelzőn, együtt örülünk, ám időbe telik megtanulniuk a hibáknál, hogy a szomorú hangjelzés nem azt jelenti, hogy buták és fel kell adni. Megtanítjuk őket, hogy örüljenek a sikereiknek, illetve arra is, hogy a hiba nem egy tragédia, nem rossz: a tévedés azt jelzi, hogy van még mit gyakorolni, lépjünk tovább és akarjunk fejlődni. A gyerekek elsajátítják az érzést, amikor büszkék lehetnek sikereikre és a motivációt a további tanulásra – mondta eddigi tapasztalatai alapján Krisztina.

Krisztina és Réka szerint ezek a legfontosabb értékek, amit egy „kis zseninek” tudnia kell, mert lehetnek okosak, tudhatnak profin összeadni, kivonni, szorozni, osztani, de a legtöbb, amit tehetünk gyermekeink jövőjéért az, hogy egy biztos alapot nyújtunk ahhoz, hogy a lehető legjobb ember váljon belőlük a többi a „nagyon jó mellékhatás”.

A veszprémi Kis Zseni Mentális Aritmetikai Iskola első tanulói már elkezdték munkájukat, de a februári csoportba egészen február 3-ig várják a csatlakozni vágyó leendő kis zseniket. A jelentkezést, személyes találkozót követően egy szűrővizsgálat után kezdődik meg a tanulás:a képzés 2X11 hónapos, heti egy alkalommal 2 óra 15 perc, amely természetesen nem tömény tanórát, hanem játékos feladatokat, közös tízórait vagy uzsonnát, beszélgetést, vagyis egy vidám komplex fejlődést jelent a diákoknak. Az eredményekről félévente részletes visszajelzést kapnak a szülők, illetve ezek a „felmérések” határozzák meg a további munkát is. A heti órák kis csoportos foglalkozások formájában zajlanak, betegség esetén pótló órákra is lehetőséget biztosít az iskola.

Kis Zseni Mentális Aritmetikai Iskola

Cím: Veszprém Budapest út 8. 2. emelet 218.
Telefon: +36 30 724-7719

Kis Zseni történetek:

Kérdésünkre válaszolva, két anyuka is elmondta, hogy pontosan mit is köszönhet a Kis Zseni Iskolának.

Veszprémi két gyerekes anyuka, 8 éves kisfiúról:
A fiam magabiztos lett, tanulmányi átlaga emelkedett, sokkal jobb a magatartása, már nem kap beírásokat sem. Az utóbbi pár hétben csak ötös matek dolgozatokat ír, az osztályfőnök már lát benne lehetőséget.

Egy negyedikes fiú édesanyja örömteli tapasztalatai:
Sokkal magabiztosabb és nyugodtabb, munkájára igényes lett, jobban odafigyel a házi feladat írása során. Logikai, matematikai készsége nagyot változott: az eddigi 2-es 3-as jegyei 4-esre 5-ösre változtak. Lelkesen jár az órákra, nem szeretné kihagyni.
Hétvégén beszélgetett a család a külföldre költözésről. A gyerek első kérdése az volt: mi lesz a Kis Zsenivel?

Sulyok Georgina
Domján Attila

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.