2018. november 14., szerda
Aliz névnap

Diéta 2.0

Folytatnám gondolataimat a következő szinttel. Ha sikeresen végigcsináltunk 8-10 hetet a második lépcsőfokon, akkor ez az akadály - bár szerintem az egyik legnehezebb - nem okoz majd akkora traumát az idegrendszerünknek, mint gondolnánk.

Ebben a periódusban tulajdonképpen egy egyszerű, de nagyon nehezen abszolválható szabályt kell tűzön-vízen át betartanunk. Ez pedig a pékáruk, péksütemények, fehérlisztes készítmények kiiktatása étkezésünkből.

Itt szokott jönni a kérdésáradat, hogy akkor ez most mit is jelent, és akkor mit helyette, meg egyébként is, a kifli miért hízlal stb… Sajnos a mai rohanó világban, a kényelem és az egyszerűség jegyében lett elfogadott és mindennapos rutin, hogy a szendvicsből, a sajtos kifliből, a különféle töltelékű leveles tésztákból teljes értékű étkezés lett. Na, itt a hiba! (Jómagam is – ha nem figyelek oda – így étkezem...)

Eddig, ha bárhol voltunk, bárhova mentünk, csak vettünk egy kiflit, kentünk egy szelet kenyeret, vagy Uram bocsá’, rendeltünk egy pizzát, hogy csillapítsuk éhségérzetünket. Mindezt, már hosszú évek óta…

Ennek itt, ezennel vége! És ez nem csak egy gasztronómiai lemondást, változást hoz majd az életünkbe, hanem teljesen felforgathatja a mindennapjainkat. Innentől kezdve terveznünk kell! Mint régen, amikor nem volt minden sarkon egy bolt vagy pékség, esetleg házhozszállítás. Ezen a szinten már mindenképp előre kell gondolkodnunk, pontosan megtervezve a napi étkezéseinket!

Éppen az előzőek miatt, nagyon nehéz ez a megkötés…

A kérdésre: „hogy akkor most mit?”, a válaszom a következő. Kezdjük el végre teljes értékű ételként kezelni a gyümölcsöket és zöldségeket, hisz ezek nem csak finomak és színesek, hanem a szervezetünk számára hasznos és laktató élelmiszerek. Ne csak akkor gondoljunk a fogyasztásukra, amikor betegek vagyunk, hanem váljanak mindennapi étkezésünk részévé az egészségmegőrzés szellemében.

Ezerféle jó tanácsot, tippet olvashatunk, hallhatunk a kenyér, a péksütemények és a tészták helyettesítésére. Bármilyen nehéz is, tiltsuk ki őket étrendünkből és fedezzünk fel újdonságokat a gasztronómiában!

Egy kis pontosítás! Azért itt még nem kell mindent elhagyni, amit liszt mellé tettek! Most még mehet egy lazább lasagne vagy egy kisebb adag túrós tészta, de szigorúan durum lisztből készült tésztából! Csak a péksütik, kalácsok, kenyérfélék és leveles tészták vannak száműzve!