2018. november 14., szerda
Aliz névnap

SMR HENGER - A MÁGIKUS ESZKÖZ

A szivacshengerezés avagy self-myofascial release (SMR) sokáig egy misztikus technika volt, amit fizikoterapeuták, gyógytornászok és a profi sportolók használtak(külföldön), de mára már bekerült a köztudatba és egyre több teremben használják.

Az SMR egy érdekes elnevezése az önmasszázsnak, amellyel az izompólyát, illetve az úgynevezett trigger-pontokat tudjuk megdolgozni.

A helytelen edzési szokások, a stressz által kialakult izomfeszültség, kevés mozgás, különböző sérülések, vagy dehidratáció azt okozhatják, hogy a kötőszöveteken olyan szövet alakul ki, mely gátolja az izmok megfelelő funkciójának teljesítését. Az egészséges fasciális szövetek mozgással és hidratációval őrizhetők meg.

Sérülés, ismétlödő mozgás vagy akár a hosszan tartó inaktivítás okozhatja a trigger pontok kialakulását az izomzatban, mely beszűkítheti az izmok mozgását.
Ennek a problémának a kezelésére a professzionális masszázs a megoldás.
Ezt csak kevés ember engedheti meg magának annyiszor, ahányszor csak szüksége lenne rá.
Az SMR henger biztosítja számodra a kényelmes. és gazdaságos kezelési lehetőséget akár otthon is.

A gyakorlatok alatt lazítsd el az izmaidat és a hengert nagyon lassan és határozottan gördíts végig.
Ez a legjobb módja, hogy megtaláld a trigger pontokat a testeden. Ahogy gördíted figyelj azokra a területekre, ahol szokatlanul érzékeny. Néhány másodpercig időzz ezeken a pontokon, hogy a habhenger dudorai mélyebben süllyedjenek az izomba. Az izom fokozatosan lazulni, a fájdalom pedig múlni fog.
A legjobb eredmény érdekében, csináld következetesen és fókuszálj arra, hogy számodra a legnagyobb ellazulást eredményezze.

A csomók miatt az izom nem elég rugalmas, ezért a funkcióját nem tudja ellátni rendesen.
Ezért is fontos ezeknek az izomgörcsöknek a megszűntetése.
Képzelj el egy csomót egy kötélen. Ha meghúzod a két végét, a csomó csak jobban becsomózódik.
Ilyen az izom is, de a hengerezéssel a csomót már akár a bemelegítéskor megszűntetheted!

A trigger pontok felszabadítása nem olyan nehéz, megfelelő technikai instrukciók után minden sportoló képes lesz az önmasszázsra. Hogy miért fontos ez?
Mert a felszabaduló letapadások helyreállítják a mozgásmintát, regeneráló hatásúak és nem utolsó sorban növelik a teljesítményt!

Ha irodában dolgozol, akkor minden este görgesd végig a hátadon, hogy segítsen visszaállítani az okozott sérüléseket, ami az egész napos ülésből származnak. Ha futó vagy akkor minden edzés után végezz gyakorlatokat a farizmokon, combon és a vádlin a gyorsabb regeneráció érdekében.
Az izmok könnyebben regenerálódnak, fejlődnek, valamint terhelési szintjük nagymértékben megnövekszik.
A sérülésveszély csökken, mivel az izmot körülvevő hártya, az izompólya ellazul, így az izom visszanyeri eredeti tónusát. A sérült izmokban keletkezett letapadások és behegesedett szövetek fellazulnak, ennél fogva lebonthatóvá válnak.

Az SMR technikáknál az eszközön a saját testsúlyunkat alkalmazzuk. Helyezzük a hengerre a megfelelő testrészt vagy végtagot, és nagyon lassan (másodpercenként 2-3 centit haladva) gurítsuk a hengeren végig, apró szakaszokban haladva.
Amikor eljutottunk egy fájó ponthoz, helyezzük pontosan rá a hengert és tartsuk nyomás alatt 20-30 másodpercig, Nem számít mennyi időt töltesz egy gyakorlattal.
Nem kell számolni.
A cél egyszerűen az, hogy növeljük minden izom hajlékonyságát.
Néhány gyakorlat első alkalommal meglepően fájdalmas lesz, de ez csak arra utal, hogy hasznára van a testednek. Néhány héten belül az izomszövetek javulni fognak és ezek a gyakorlatok sokkal élvezetesebbek lesznek.

A foam rollert nem szabad az ízületeken használni. Csak olyan helyeken kellene tornázni, ahol izom található.
A foam rollernek ugyanis nincs semmilyen hatása az ízületekre és csak felesleges nyomás alakul ki olyan részeken, melyek edzés közben a leginkább le vannak terhelve.

Nincs rossz vagy jó időben végzett gyakorlat.
Sok sportoló használja a habhengert testük ellazítása érdekében közvetlen az edzés ill. verseny előtt.
Mások otthon tartják, és tv nézés közben végzik a gyakorlatokat.
Én szeretem edzés előtt, és TV nézés alatt használni.

Te használod már?