Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. március 29. Auguszta
Veszprém
18°C
2024. március 29. Auguszta
Veszprém
18°C

Bemutatkozott a V-BUSZ – A busztársaság legyen az utasokért, ne fordítva!

2018. október 19. 11:54
A napokban több lakossági fórumon is bemutatkozott a helyi járatos közlekedést januártól működtető új cég, a V-BUSZ. Csütörtökön a Dózsavárosban mi is ott voltunk a találkozón.

– El sem hiszem, amit most hallottunk – ez volt az egyik első reakció a Dózsa iskolában csütörtökön megrendezett lakossági fórumon azok után, hogy Mihálszky Gábor, a V-BUSZ vezérigazgatója ismertette a cég koncepcióját a veszprémi tömegközlekedés működtetéséről. Annyira megszoktuk a nyolcvanas években megragadt helyi járatos közlekedést, hogy már-már mesebelinek tűnt a XXI. századot ígérő előadás.

Mihálszky az est során többször is felhívta a figyelmet arra: az ÉNYKK-nak nemcsak az eszközparkja borzasztó elavult (a Veszprémben ma közlekedő buszok átlagos kora a harminc évet karcolgatja !!!), hanem az egész hozzáállásuk, gondolkodásmódjuk is. A volán olyan, nulla forintba kerülő fejlesztéseket sem végzett el, mint az átláthatóbb menetrendi táblák készítése.

Mihálszky GáborMihálszky Gábor

A váltás már csak azért is szükséges, mert a volántársasággal végül meg nem kötött tízéves szerződés nagyjából 400 milliós plusz költséget jelentett volna az önkormányzatnak úgy, hogy közben ez a vállalás csak a jelenlegi szint megtartására lett volna elég.

A jelenlegi szinttől pedig mindenki szeretne megszabadulni. Az utasok jelentős része már meg is tette: a veszprémiek alig harmada használ tömegközlekedést a munkába járáshoz.

A veszprémiek már megszabadultak a helyi járatoktól: alig van utasA veszprémiek már megszabadultak a helyi járatoktól: alig van utas

A közvélemény-kutatás szerint a buszokat nemcsak a járművek kritikán aluli állapota miatt választják kevesen, hanem azért is, mert a menetrend mintha direkt az utasok szivatására lenne kitalálva: kiszámíthatatlan, a csatlakozások nincsenek összehangolva, vannak városrészek, ahol öt perc alatt három busz is elmegy, hogy aztán egy óráig ne történjen semmi. Gyulafirátótra nap közben órákig nem megy semmi.

Mihálszky abszurdnak tartja a kilenc órai üzemzárást is. Egy Veszprém méretű városban teljesen életszerű az, hogy az emberek késő este is mozognak: színházba járnak, beülnek valahova egy pohár bor mellett beszélgetni, elmennek egy koncertre a Hangvillába, és utána szeretnének valahogy hazajutni. Akkor is, ha történetesen Csererdőben laknak. Azzal, hogy az üzemzárást kitolják este 11-re, valóban megyei jogú városhoz méltó szolgáltatást kapnak a veszprémiek. Ezt erősítik majd az éjszakai buszjáratok is, amiket igény alapján indítanak: alkalmazáson vagy telefonon keresztül lehet majd jelezni, ha szeretnénk a hajnali órákban buszozni (ezt a járat indulása előtti 20. percig lehet majd megtenni), vagyis a járművek csak akkor indulnak útnak, ha legalább egy utasuk biztosan lesz.

Ami az új buszokat illeti, két közbeszerzést is kiírnak annak érdekében, hogy az elöregedett Ikaruszokat nyugdíjba lehessen küldeni december 31-én. Novemberben indítják el azt a tendert, amin kifejezetten a veszprémi igények alapján felszerelt vadonatúj buszokat rendelnek majd – az igazgató szerint eziránt a kiírás iránt az összes, Magyarországon aktív buszgyártó érdeklődik. Mivel a gyártás időigényes, a végleges flotta június és szeptember között fokozatosan áll majd hadrendbe. Hogy addig se kelljen az eddigi rozoga vasakat használni, az átmeneti időszakra egy másik pályázatot írtak ki, így január elsejétől alacsony padlós, légkondicionált, maximum 600 ezer kilométert futott buszokat bérel majd a cég.

Decemberben minden háztartásba eljuttatnak majd egy az adott városrészre személyre szabott kiadványt, amiben részletesen bemutatják az új menetrendet, illetve leírják, hogy az új rendszerben a város más pontjaira hogyan lehet a leggyorsabban eljutni. Azok pedig, akik digitálisan aktívabbak, egy alkalmazáson keresztül nemcsak a menetrendről, hanem a buszok valós idejű helyzetéről is tájékozódhatnak majd.

Schöngrundtner Tamás
Kovács Bálint
további cikkek
Több mint duplájára emelkedett a tanuló bérletesek száma a V-Busznál Több mint duplájára emelkedett a tanuló bérletesek száma a V-Busznál Hatalmas sikert aratott a 350 forintos tanuló bérlet Veszprémben, már az első hónapban több ezer új fiatalt sikerült megnyerni a közösségi közlekedésnek. 2024. március 7. 13:17 A GTA-ban érezte magát a sofőr közélet A GTA-ban érezte magát a sofőr A valószínűleg ittas állapotú férfi a lépcsőn át szeretett volna távozni autójával, ám az érdekes manőver nem sikerült. 2024. március 2. 9:13 Gyorsan és biztonságosan lehet suhanni Nemesvámos és Veszprémfajsz között közlekedés Gyorsan és biztonságosan lehet suhanni Nemesvámos és Veszprémfajsz között Befejeződött a Nemesvámost és Veszprémfajszot összekötő 1,35 km-es útszakasz teljes felújítása, így az utazási élmény mellett a biztonság szempontjából is sokat javult a helyzet. Sőt, Nemesvámoson már egy fix traffipax is figyeli az autósokat. 2024. március 1. 9:24 Kedvezményes áron utazhatnak a kutyák is az új tarifarendszerben Kedvezményes áron utazhatnak a kutyák is az új tarifarendszerben Ovádi Péter, az állatvédelmi cselekvési terv kidolgozásáért és végrehajtásáért felelős kormánybiztos bejelentette, hogy a kutya-országbérlet havonta 1890 forintba fog kerülni, és az érvényességi ideje alatt az egész országban lehet majd vele a kutyákat szállítani. 2024. február 29. 14:05

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.