Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Repülőkért szólt a harang a Szikla udvarán

ma 13:32
A hazai katonai repülés szomorú napja volt 1982. december 6-a, amikor négy bajtársunk adta a hazáért a legdrágábbat, az életét – mondta Soós Lajos nyugállományú alezredes, a Veterán Repülők és Ejtőernyősök Veszprémi Egyesületének (VREVE) elnöke pénteken a Magyar Honvédség Légi Vezetési és Irányítási Központjának (MHLVIK) – városszerte ismert nevén a „Szikla” – udvarán.

A 43 éve történt tragédia akkor nagyon megrendítette a veszprémieket, hiszen a mély, brummogó hangjáról jól ismert An–26-os repülőgépek hosszú éveken át biztonsággal szolgáltak. Akkor azonban olyan időjárási körülmények uralkodtak, amelyek legyőzték az embert és a gépet. A feladatteljesítésének befejezésére készülő 210-es oldalszámú „Ancsa” leszálláskor a földnek csapódott Szentkirályszabadja repülőterén.

A sors úgy döntött, hogy a gyakorlott személyzet nem térhetett vissza családjához, ám az utókor (egykori bajtársak, s az egyesület) képviselői megfogadták, őrizni fogják katonatársaik emlékét, s megkoszorúzzák a géptípus légcsavarját.

A tragédia során elhunyt Varga Gyula alezredes, másodpilóta; Nyári István százados, fedélzeti megfigyelő; Denke Károly százados, fedélzeti mérnök és Kuruc László főtörzsőrmester, fedélzeti rádiós. Értük – és az évek során az „Égi kötelék”-hez csatlakoztakért szólt a harang katonai tiszteletadás mellett.

A folytatásban Könczöl Ferenc dandártábornok és Popelyák Péter alezredes (MH Vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár), Bardon Tamás dandártábornok (MHLVIK), Soós Lajos és Bíró László őrnagy (VREVE) helyezte el a koszorúkat, őket a hozzátartozók – köztük Varga Tamás, Veszprém alpolgármestere – követték mécsesekkel, virágokkal.

A katonai hagyományoknak megfelelően a Magyar takarodó hangjaival fejeződött be a megemlékezés.

vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.