A kormány körülbelül 2000 kilométeren szüntetné meg a vasúti járatokat a közeljövőben, így egy év után ismét napirendre került a Veszprém-Győr vasútvonal bezárásának kérdése. A Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség, amely a 11-es számú vonal által érintett települések önkormányzatai hoztak létre – köztük Veszprém - határozottan kérelmezi, vizsgálják felül a döntéshozók a tervezetet.
Czaun János alpolgármester szerint a gyönyörű természeti környezetben végighaladó járat nem elsősorban a napi személyszállítás miatt jelentős, hanem sokkal inkább turisztikai célokat szolgál. – 2005 óta végzünk méréseket arra vonatkozóan, hogy mekkora a vasút kihasználtsága. Az erre alkalmazott mérőszám, az utas km / vonat km szerint 2006-ban 24, 2008-ban 32. Hétköznap legkevesebb 12-en, legtöbben 104-en közlekedtek ily módon. Továbbá fontos tudni azt is, hogy a dudari bányákból a bauxitot is ezen a vonalon szállítják, környezetbarát módon - fejtette ki Czaun János.
Debreczenyi János polgármester furcsának találta, hogy egy éve már előkerült ez a kérdés és akkor elvetették a bezárás gondolatát, most pedig ismét előkerül. – A Közép-dunántúli Regionális Közlekedésszervezési Iroda irodavezetője, Horváth László úgy nyilatkozott nekünk a szombati ügyvivői értekezleten, hogy az állam nem fog menetrendet kérni a kérdéses vonalra, így ezt követően az önkormányzatoknak kellene működtetniük azt. Sajnos ez a lehetőség még csak elméleti szinten sem valósulhat meg a jelen gazdasági helyzetben.
A polgármester azt is érdekesnek találta, hogy 2010-ig meghosszabbították az ideiglenes műemlékvédelmi érvényességet a vasúthoz tartozó épületeken, miközben magát a vasutat be akarják zárni.
Az érintett települések polgármesterei arra kérik a vállalkozókat, civileket, hogy álljanak a tiltakozás mellé, ne az unokáinknak kelljen újjáépíteni a vasútvonalat.